  • 1. Data: 2006-11-19 13:02:36
    Temat: odnośnie zapisu
    Od: s...@w...pl

    Istnieje testament, w którym spadkodawca przeznaczył poszczególne
    przedmioty
    majątkowe dla oznaczonych osób, co wyczerpuje zaledwie 10% wartości
    testamentu. 90% wartości testamentu stanowi natomiast nieruchomość,
    którą
    spadkodawca przepisał dla organizacji, która zajmuje się pomocą dla
    osób
    chorych na raka. Nie jest powiedziane dokładnie o którą organizację
    chodzi.
    Co robi się w takiej sytuacji??czy można w ogóle mówić tu o
    zapisie, jeśli
    organizacja ta nie jest oznaczona??

  • 2. Data: 2006-11-19 13:55:22
    Temat: Re: odnośnie zapisu
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    s...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > chodzi.
    > Co robi się w takiej sytuacji??czy można w ogóle mówić tu o

    ktoś rozwiązuje kazusy?
    :)

    KG

  • 3. Data: 2006-11-19 15:21:07
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    >chodzi.
    >Co robi się w takiej sytuacji??czy można w ogóle >mówić tu o

    To zależy.

    Jeśli organizacja ta nie jest wymieniona z nazwy, ale da się ja
    zidentyfikować na podstawie treści testamentu, to:
    - spadkobiercą jest ta organizacja w 9/10 części albo w całości i obciążona
    zapisami (zależnie jak zastosować art. 961 k.c.)

    Jeśli nie da się jej w sposób pewny zidentyfikować - spadkobranie jest
    ustawowe, a zapis jest nieważny (co najwyżej można uznać go za niewiążące
    polecenie)

    Poza tym zawsze potencjalni najbliżsi spadkobiercy ustawowi mogą domagać się
    zapłaty zachowku.

    Marcin

    --
    www.radca.krakow.pl