  • 1. Data: 2005-02-13 17:34:41
    Temat: Naruszenie nietykalności osobistej w pracy
    Od: "Radek" <w...@w...pl>

    Przed przystąpieniem do pracy musiałem podpisać że zgadzam się na okontrole
    osobistą.Teraz nasuwa się pytanie gdzie kończy się kontrola osobista?Ochrona
    czasem żąda sciągnięcia spodni.Czy maja prawo?Żeby tego nie było mało
    wyjezdżając z terenu firmy musimy otwierać bagażniki do kontroli w prywatnych
    samochodach.Szukałem pomocy na stronach www lecz nie udało mi się.Jesli ktoś by
    dysponował jakimiś zarządzeniami,artykułami,to bardzo proszę przesłać do
    mnie.pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-13 17:45:50
    Temat: Re: Naruszenie nietykalności osobistej w pracy
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > osobistą.Teraz nasuwa się pytanie gdzie kończy się kontrola osobista?Ochrona
    > czasem żąda sciągnięcia spodni.Czy maja prawo?Żeby tego nie było mało

    Jesli to ma byc kontrola osobita, to po prostu powiedz "nie ma sprawy,
    ale zrobi to policja, czy mam zadzwonic po policje" ? A jesli firma
    bedzie sie burzyc ... to i tak zwolnic cie z tego powodu nie zwolnia, a
    proces w sadzie pracy i tak wygrasz .... to jest moje wlasne prywatne
    zdanie nie poparte praktyką ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-02-13 17:55:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1fcb.00000137.420f8fb1@newsgate.onet.pl Radek
    <w...@w...pl> pisze:

    > Przed przystąpieniem do pracy musiałem podpisać że zgadzam się na
    > okontrole osobistą.
    A jest tam napisane kto ma dokonywać kontroli, na którą wyraziłeś zgodę i
    jaki jest jej zakres?
    Poczytaj http://www.pomocspoleczna.ngo.pl/labeo/app/cms/x/116
    42

    Jotte

  • 4. Data: 2005-02-13 19:00:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia w granicach
    chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,
    2) wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku
    stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionego obszaru
    lub obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku,
    3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia, w celu
    niezwłocznego oddania tych osób Policji,
    4) stosowania środków przymusu bezpośredniego w przypadku zagrożenia dóbr
    powierzonych ochronie lub odparcia ataku na pracownika ochrony,
    5) użycia broni palnej w przypadkach określonych w ustawie.

    I to koniec wynikających z ustawy uprawnień ochrony. reszta wynika tylko i
    wyłącznie z twojej zgody. Zgoda ta może być w każdym czasie cofnięta przez
    Ciebie, tym nie mniej musisz się liczyć z realiami rynku pracy. Zwolnić Cię
    za cofnięcie zgody nie mogą, ale pracodawca ma kilka innych sposobów na
    utrudnienie Ci życia, czy zgoła pozbycia się Ciebie przy najbliższej okazji.

  • 5. Data: 2005-02-13 19:02:42
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Radek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przed przystąpieniem do pracy musiałem podpisać że zgadzam się na
    okontrole
    > osobistą.

    Niestety granica jest dośc śliska, jesli wszystko odbywa się kulturalnie to
    ja nie robiłbym cyrku tylko zdejmował spodnie i nie utrudniał pracy ochronie
    czy kto tam u Was w zakładzie. W końcu dla nich to też bardzo stresująca
    robota.
    Sam się na takie zasady zgodziłeś. Jesli nie akceptujesz zasad... zawsze
    możesz rozwiązać umowę o pracę z zakładem.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[ZBĘDNE]@interia.pl
    http://zycz.3mam.net

  • 6. Data: 2005-02-14 13:51:37
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > bedzie sie burzyc ... to i tak zwolnic cie z tego powodu nie zwolnia, a
    > proces w sadzie pracy i tak wygrasz .... to jest moje wlasne prywatne

    powod do zwolnienia zawsze sie znajdzie.

    P.

  • 7. Data: 2005-02-14 14:00:39
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > powod do zwolnienia zawsze sie znajdzie.

    Taaa...

    Zwonią, odwoła się, śad pracy go przywróci.
    W krótkim czasie po powrocie do pracy dostanie trzy kary dyscyplinarne,
    po czym wyleci z wilczym biletem...

    --
    Falkenstein
    "Piwo to napój bogów, ergo, ja jestem bogiem"

  • 8. Data: 2005-02-17 15:49:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    *) > Zwonią, odwoła się, śad pracy go przywróci.
    > W krótkim czasie po powrocie do pracy dostanie trzy kary dyscyplinarne,
    > po czym wyleci z wilczym biletem...

    pozniej narzekanie na bezrobocie i gdy znow dostanie prace np w biurze,
    pewnego dnia napisze na grupe dyskusyjna pl.soc.prawo ze szef mu kazal
    zmiesc podloge
    a on po sudiach jest i tego nie zrobi, czy jest przepis ktory zabrania takie
    zagrania pracoidawcy.
    Przemek napisze ze lecza go tacy ludzie, 20 osob z grupy zjebie Przemka,
    jemu dadza genialne porady, on z tymi poradami pojdzie do pracodawcy,
    pracodawca go zwolni , ten zalozy sprawe, wygra
    te sprawe, przywroca go do pracy i *) ........... kolo sie zamyka.

    mentalnosc typowego polaka.

    P.

  • 9. Data: 2005-02-18 14:49:00
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    A moze organizacje zwiazkowe jesli takie sa w zakladzie ??
    Odpowiednie niekrepujace miejsce, rewident (nie ochroniarz) stoswny do plci,
    rekawiczki na jego lapkach itp. Utruc trutniowi zycie jak nie mozna sie na
    niego wypiac ;). Choc uwazam, ze od tego jest Policja.

    Pozdrawiam Maver