  • 1. Data: 2007-09-13 11:42:25
    Temat: Naprawa samochodu a sprawa w sądzie
    Od: <t...@W...gazeta.pl>

    Witam.
    Jakiś czas temu miałem wypadek z udziałem samochodu policyjnego. Ponieważ
    sprawa trafiła do prokuratury to pewnie jeszcze trochę potrwa zanim sąd wyda
    orzeczenie o winie którejś ze stron (zakładam, że to będzie wina policji ale
    mniejsza o to). Chciałbym naprawić uszkodzone auto albo je sprzedać - nie
    bardzo wiem jednak jak się do tego zabrać - ze względu na brak orzeczenia o
    winie nie zgłosiłem sprawy do ubezpieczalni sprawcy a sam nie mam AC. Czy jest
    jakieś wyjście z tej sytuacji, w którym przed wyrokiem sądu mogę coś zrobić z
    autem - a po ewentualnym orzeczeniu winy odyskać koszty naprawy od
    ubezpieczalni sprawcy. Czy też jedynym co mogę zrobić to czekać na wyrok sądu
    i patrzeć jak rozbity samochód rdzewieje.

    Pozdr
    toa

  • 2. Data: 2007-09-13 11:52:12
    Temat: Re: Naprawa samochodu a sprawa w sądzie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik t...@W...gazeta.pl napisał:
    > orzeczenie o winie którejś ze stron (zakładam, że to będzie wina policji

    Buacha cha cha cha cha !!!!!!!!

    ubawiony po pachy
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2007-09-13 20:33:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Zgłoś szkodę do ubezpieczyciela samochodu Policyjnego i poinformuj go o
    opisanych tu wyżej okolicznościach. Likwidator dokona oględzin samochodu,a
    samo postępowanie zmierzające do wypłaty odszkodowania być może zostanie
    zawieszone do czasu prawomocnego ukończenia sprawy. Choć wcale tak być nie
    musi. Prawomocne zakończenie postępowania wyrokiem nie pozostawia wyboru
    ubezpieczycielowi, ale z drugiej strony wcale nie musi on oczekiwać na
    wyrok, gdy wina jest ewidentna. W piśmie do ubezpieczyciela możesz dodać,
    że przykładowo po upływie 30 dni będziesz się domagał odszkodowania wraz z
    odsetkami. No bo szkodę ponosisz teraz, a nie dopiero po wyroku.

    Inne rozwiązanie, to powierzenie naprawy samochodu do autoryzowanego
    serwisu. Po wygraniu sprawy karnej przedkładasz ubezpieczycielowi fakturę.
    Zasygnalizuj tylko serwisowi, że być może będziesz dochodził roszczenia z
    OC sprawcy, by odpowiednio udokumentowali zakres wykonanych prac. Ale i tu
    bym na Twoim miejscu pisemnie poinformował ubezpieczyciela o takim zamiarze
    dając mu przykładowo 3 dni na dokonanie oględzin pojazdu.