  • 1. Data: 2003-05-13 12:14:44
    Temat: Naprawa gwarancyjna
    Od: "AtX" <a...@p...fm>

    Klient oddał do naprawy komputer, po naprawie a raczej wymianie podzespolu
    na nowy komputer jest juz do odebrnaia. Klient nie zjawia sie po niego przez
    2 miesiace, czy w takim wypadku istnieje jakis okres po ktorym sprzet
    nieodebrany przechodzi na wlasnosc serwisu?
    Od kiedy biegnie nowa gwaracja czy od odebrania sprzety przez klienta czy
    tez np po 7 dniach od powiadomienia klienta ze jego sprzet juz jest do
    odbioru?? Czy serwis ma prawo do naliczania oplat za przechowywanie sprzetu
    jesli tak to po jakim okresie mozna zaczac je naliczac.

  • 2. Data: 2003-05-13 20:59:01
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    AtX wrote:
> [...]
    > 2 miesiace, czy w takim wypadku istnieje jakis okres po ktorym sprzet
    > nieodebrany przechodzi na wlasnosc serwisu?

    Nie.

    > Od kiedy biegnie nowa gwaracja czy od odebrania sprzety przez klienta czy
    > tez np po 7 dniach od powiadomienia klienta ze jego sprzet juz jest do
    > odbioru??

    "od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
    naprawionej" - art.581§1 kc, ale... jeśli klient nie zgłasza się, to
    liczyłbym od momentu jego zwłoki.

    > Czy serwis ma prawo do naliczania oplat za przechowywanie sprzetu
    > jesli tak to po jakim okresie mozna zaczac je naliczac.

    Można żądać naprawienia szkody - ale trzeba ją jakoś wykazać.
    Teoretycznie można złożyć komputer do depozytu sądowego, ale czy sąd
    będzie chciał ją przyjąć?

    I jakoś trzeba wykazać, że klient wiedział o tym, że rzecz jest
    naprawiona i czeka na odbiór.

    KG

  • 3. Data: 2003-05-14 07:06:00
    Od: "Jendrek" <a...@h...krakow.pl>

    Ja bym zaniosl sprzet do przechowalni bagazu na dworzec, a jak facet
    przyjdzie to mu wreczysz kwit i niech sobie odbiera.Albo dowiedz sie o
    wysokosc skladowego i mu policz.Pzdr. Andrzej