  • 111. Data: 2006-10-03 22:48:04
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Jak sledzi moje ruchy ... faktycznie nie mam :) Bo przez telefon nie mam
    > nic do ukrycia. Niech sobie czytaja moje maile czy wypowiedzi z gg. Dysk
    > tez moga czesac. Jesli robia to w dobrej wierze to jestem za. Jesli
    > nazywaja to walka z terroryzmem to niech taka to ma funkcje ... a nie
    > lapania malolatow za obrazanie Ministra Romka opisem z gg ;P

    Hyhyhy :) Tez jestem za tym, zebyrobili to z umiarem. A jak kogos zlapia
    na wedke i si eokaze, ze to handlarz lewym softem, to sie bede cieszyl.
    a jak zaczna wylapywac licealistow - to bede pikietowal ;)

  • 112. Data: 2006-10-03 22:53:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > A jaką odpowiedzialność ponosi kupujący książkę w księgarni, jeżeli wydawca
    > wydał ją BEZ zezwolenia, zgody i gratyfikacji dla właściciela praw
    > autorskich, dodatkowo puszczając ją na rynek jedynie po kosztach druku i
    > zysku własnego (bez uwzględniania należności dla autora)?

    To zależy. Może ponieść z tytułu paserki. Kwestia udowodnienia winy. Ale jak to
    będzie coś o znanej powszechnie wartości sprzedawane za grosze, to udowodnienie
    winy nie nastręcza trudności. W odniesieniu do książki oczywiście może być
    akurat kłopot. Bo nie mam zielonego pojęcia jaki procent wartości książki
    stanowią te prawa autorskie.

  • 113. Data: 2006-10-03 22:56:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Prosze cie...

    Odpowiedz na pytanie.

    > Tylko ze jedno z drugim idzie w parze... Czest... Bardzo czesto... A do

    Wiesz, a gwałt z reguły idzie w parze z seksem, co nie znaczy, że każdy
    seks to gwałt...

    > tego jesli chodzi o soft - to posiadanie pitara t juz jest wykroczenie.
    > Nie musi to byc nawet pirat zainstalowany...

    Wykroczenie? Podstawę prawną poproszę.

    > No to przeciez nie chinska policja do ciebie przyjdzie tylko nasz,
    > polska. Za to co w PL jest nielegalne.

    A w Polsce jest nielegalne otrzymywanie danych elektronicznych, które
    obywatel ChRLD miał prawo udostępnić?

    > Bosh, ty to jak PiS - odwracasz bBeger ogonem...

    Wiesz co? Pierdol się!

    > A ja potrafire poznac rower kradziony od roweru kupowanego w Tesco - i
    > co mi zrobisz?

    Ale - mam nadzieję - przyznasz, że cena nie zawsze może być nawet poszlaką.

    > Poki co to odnosze wrazenie, ze chcialbys zalegalizowania pirackiego
    > softu, poniważ-bo-tak-ci-wygodniej ;)

    CZYTAJ.... UWAŻNIEJ... I... NIE... PRZEKRĘCAJ... MOICH... SŁÓW...

    Nadal za trudne?

  • 114. Data: 2006-10-03 23:12:18
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Tylko, ze shareware + crack to nie pirat. Dopiero jak sie jedno z drugim
    > polaczy w jeden program ... albo wbije ten numer seryjny ... chyba, ze
    > posiadanie okreslonego ciagu liczb/liter w dokumencie tekstowym jest
    > zabronione?

    Dlatego skazany zostaniesz (lub nie) dopiero po wizycie panow
    policjantow, kontroli softu, znalezieniu piratów i wynikajacym z tego
    procesie...

  • 115. Data: 2006-10-04 00:45:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > tez moga czesac. Jesli robia to w dobrej wierze to jestem za. Jesli
    > nazywaja to walka z terroryzmem to niech taka to ma funkcje ... a nie

    Jaaaaaasne... "Niewinni nie mają się czego obawiać!"

    To już znamy.

  • 116. Data: 2006-10-04 00:55:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > To zależy. Może ponieść z tytułu paserki. Kwestia udowodnienia winy. Ale
    > jak to będzie coś o znanej powszechnie wartości sprzedawane za grosze,

    Ale ustal tę "powszechnie znaną wartość", kiedy filmy mogą byś
    sprzedawane od 150zł za nośnik, poprzez 10zł zł za taki sam nośnik aż po
    gratisowe udostępnianie w sieci przez bezsprzecznie mające do tego prawo
    osoby.

    To samo dotyczy wszelkich innych mediów, a także programów komputerowych.

    > to udowodnienie winy nie nastręcza trudności. W odniesieniu do książki
    > oczywiście może być akurat kłopot. Bo nie mam zielonego pojęcia jaki
    > procent wartości książki stanowią te prawa autorskie.

    W zależności od nośnika - zupełnie dowolny ;)

    W przypadku dóbr materialnych (np. pojazdów) rząd wielkości wartości
    można w przybliżeniu oszacować. Np. pojazdy o określonym stanie,
    renomie, wieku i typie będą miały cenę zawierającą się w pewnych znanych
    dla fachowców granicach - nawet jeśli fachowcy nie mają dostępu do cen
    producentów.

    W przypadku dóbr których fizyczny składnik ma wartość zbliżającą się do
    zera - jest to niemożliwe.

    Legalne oprogramowanie tej samej klasy może być zarówno sprzedawane za
    grube tysiące, jak i "w cenie nośnika plus mała marża" (policz sobie,
    ile będziesz musiał zapłacić za pakiet oprogramowania produkcji M$,
    odpowiadający zawartości krążka DVD, którą zupełnie legalnie ściągam
    sobie z novellowskiego serwera).

  • 117. Data: 2006-10-04 07:38:56
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Odpowiedz na pytanie.

    W którym momencie wiesz, ze kupiony przez ciebie zsamochod jest (lub z
    bardzo duzym prawdopodobienstwem jest) kradziony?

    Mozna sie zorientowac, ze dana kopia jest nielegalna po tym chocby, ze
    trzeba wprowadzic kod, ktory jest w pliku opisanym "cracked bybla bla
    team..." lub po tym, ze wpole "username" trzeba wpisac "John Doe" lub po
    tym, ze trzeba zaaplikowac cos, co nazywa sie crackiem. Mozna tez po
    tym, ze programu nie mozna sciagnac ze strony producenta w formie innej
    niz trial, a obok wersji pelnej jest cena w USD...

    Andrzeju, ja wiem, ze kupując w ciemnej bramie od podejrzanego typa maly
    woreczekbialego proszku, mozna potem sie bronic, ze kupowalo sie
    cukier-puder do swojego kogla-mogla, ale... Kto ci da wiarę, gdyznajdzie
    u ciebie dragi a nie cukier?

    Podpowiem, cukier puder w wiekszosci przypadków kupuje sie w sklepie,
    jest na torebce napisane cukier-puder, placi sie w kasie i dostaje
    paragon fiskalny. A inni co tez kupuja cukier puder po odejsciu od
    kasynie przystają aby zaciagnac sobie do nosa lyzeczke cukru...

    > Wykroczenie? Podstawę prawną poproszę.

    No tak, załagodziłem sprawę, jest ostrzej:
    http://www.edat.pl/portal/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=60&Itemid=1

    > A w Polsce jest nielegalne otrzymywanie danych elektronicznych, które
    > obywatel ChRLD miał prawo udostępnić?

    No niestety posiadanie na dysku nielegalnej wersji Adobe Suite jest
    nielegalne. Bez wzgledu na sposob jej pozyskania...

    > Wiesz co? Pierdol się!

    Ooo wreszczei pokazales tego Kurskiego co w Tobie siedzi ;)

    > Ale - mam nadzieję - przyznasz, że cena nie zawsze może być nawet poszlaką.

    Nie jest. Ale nie mozemy dyskutowac o wszystkim na raz.

  • 118. Data: 2006-10-04 08:09:01
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 04-10-2006 o 00:48:04 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał(a):

    > Hyhyhy :) Tez jestem za tym, zebyrobili to z umiarem. A jak kogos zlapia
    > na wedke i si eokaze, ze to handlarz lewym softem, to sie bede cieszyl.
    > a jak zaczna wylapywac licealistow - to bede pikietowal ;)

    To bedzie nas dwoch ;D Zarabianie na cudzym wysilku jest be. Ale jak sie
    wezmie pod uwage, ze pracodawca chce od takiego licealisty wymagac dobrej
    znajomosci pakietu Office, systemu Windows, obslugi Corela i AutoCada to
    co on ma biedny zrobic? Sciagnie linuxa i shareware'y i nic w CV sobie nie
    bedzie mogl wpisac ... albo wyda 10 tys. na soft i bedzie mial srednie
    szanse na prace.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 119. Data: 2006-10-04 08:22:37
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 04-10-2006 o 09:38:56 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał(a):

    > No tak, załagodziłem sprawę, jest ostrzej:
    > http://www.edat.pl/portal/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=60&Itemid=1

    Przy okazji czytania tak mnie naszlo:
    Art. 291 § 1.
    Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej
    zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Czy ja dobrze rozumuje, ze ktos mi moze podrzucic nielegalny soft (niech
    to bedzie wymieniona wczesniej policja) i fakt np. nie zablokowania na
    firewallu jakiegos procesu typu iexploDer.exe czyni ze mnie przestepce? A
    moze mozna tu zastosowac wade oswiadczenia woli?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 120. Data: 2006-10-04 08:30:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > znajomosci pakietu Office, systemu Windows, obslugi Corela i AutoCada to
    > co on ma biedny zrobic? Sciagnie linuxa i shareware'y i ...

    ...zostanie administratorem. Spokojna posadka, dobrze platna ;)