  • 11. Data: 2009-09-19 20:46:08
    Temat: Re: Nakłanianie do przestępstwa w TVP ?
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Tomek <t...@o...pl> napisali:

    > Jest coś takiego jak teoria optymalnego obszaru walutowego,
    > co prawda akademicka "rąbanka", ale mimo wszytsko lepiej uargumentowana
    > niż Twoje twierdzenia że zmiana koloru farby na papierze w magiczny sposób
    > coś zmieni.

    Cost tam zmieni. Trudniej bedzie ocenic kondycje gospodarki, UE moze
    prowadzic polityke monetarna niekoniecznie korzystna dla Polski.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 12. Data: 2009-09-19 21:06:50
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 19 Sep 2009 20:37:14 +0200, Tristan napisał(a):

    > A do czego nakłaniają? Do likwidacji groszówek?

    redaktor powiedział na koniec i nawet powiedział, że to przestępstwo, ale
    pomysł w świat poszedł !

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

  • 13. Data: 2009-09-19 21:44:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Dzięki złotówce, i jej spadku wartości, przez co eksporterzy dostawali
    > więcej złotówek za swoje produkty, Polska dość łagodnie przeżywa kryzys.
    > W przeciwieństwie np. do Słowacji.

    I to jest argument za odkładaniem wprowadzania euro jak najpóźniej.
    Ważny eksport, import olać.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 14. Data: 2009-09-20 01:47:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:

    > Po wprowadzeniu ojro przynajmniej ryzyko kursowe zniknie co tez jest bardzo
    potrzebne.

    Nie zniknie, bo chiny nadal nie mają ojro.
    Po drugie przestaniemy być konkurencyjni, jeśli chodzi o eksport, a to z
    eksportu jest kasa, a nie z importu.

  • 15. Data: 2009-09-20 06:29:48
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 19-09-2009 o 22:17:29 andreas <a...@o...pl> napisał(a):

    > Kto ponosi koszty tego ubezpieczenia w wypadku np. importera maszyn
    > pierkarskich? UFO płaci, czy jednak ostatni w łańcuchu szary klient kupujący
    > codziennie chleb?
    > Jak myślisz, co się temu szarakowi bardziej kalkuluje? Opłacać przez całe
    > życie, codziennie ubezpieczenie od ryzyka kursowego w tysiącach produktów,
    > które nabywa, czy jednak lepiej zrobić to raz i jak najszybciej przy
    > ujednoliceniu waluty?

    > W tym rozumowaniu jest mała luka - założenie że wprowadzenie jednej waluty
    w magiczny sposób wyeliminuje ryzyko kursowe. No bo jak czegoś nie widać
    to tego nie ma, no nie ;)

    Przyznam się sczerze, że po dziecinnemu liczyłem właśnie na to, że jak znikną
    kursy to i znikną różnice między nimi, więc i konieczność ubezpieczenia się.
    Czegoś nie przewidziałem?

    > Można też pójść krok dalej - wyeliminować walutę, zdaje się że kiedyś
    niejaki Illicz próbował tego :)

    I tak jesteś lepszy niż uczeń Illicza, który szedł jeszcze krok dalej i
    eliminował dyskutanta, gdy nie miał argumentów.

> [...]
    niż Twoje twierdzenia że zmiana koloru farby na papierze w magiczny sposób

    Zakapućkałeś się. To jest właśnie Twoja teoria. To Ty chcesz widzieć co parę
    kilometrów inne kolory na papierze. Sądzisz, że to w magiczny sposób coś zmieni?
    Zdradź mi jakie unikalne zalety ma posiadanie papierków w innym kolorze niż
    sąsiad, że jestes gotów całe życie ponosić koszty ich wzajemnej wymiany?
    Pisząc unikalne mam na myśli takie, które nie są możliwe do osiągnięcia w
    wypadku jednego koloru papierka.

    Wspólna waluta na całej Ziemi jest tylko kwestią czasu. Już w tej chwili takie
    pomysły na skalę regionalną są analizowane na półkuli zachodniej oraz Bliskim i
    Dalekim Wschodzie.

  • 16. Data: 2009-09-20 06:50:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-09-2009 o 08:29:48 andreas <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > znikną kursy to i znikną różnice między nimi, więc i konieczność
    > ubezpieczenia się. Czegoś nie przewidziałem?

    Einstein też tak myślał próbując wyeliminować osobliwość poprzez
    zmianę układu współrzędnych. I nawet się to udawało, tylko że
    osobliwość wyskakiwała uparcie w innym miejscu.

    > niejaki Illicz próbował tego :)
    >
    > I tak jesteś lepszy niż uczeń Illicza, który szedł jeszcze krok dalej i
    > eliminował dyskutanta, gdy nie miał argumentów.

    :)

> [...]
    >
    > Zakapućkałeś się. To jest właśnie Twoja teoria. To Ty chcesz widzieć co
    > parę kilometrów inne kolory na papierze. Sądzisz, że to w magiczny

    Nie za bardzo rozumiem, napisałem że jeśli już chcesz się bawić w zmiany
    kolorów
    farby, to przynajmniej rób to z jakimś podparciem teoretycznym.

> [...]
    > wymiany?
    > Pisząc unikalne mam na myśli takie, które nie są możliwe do osiągnięcia

    Jeśli pytasz o moje zdanie, to jest ono takie że papierki nie mają zalet,
    po prostu jedne papierki mają mnie wad niż inne papierki.
    A tak naprawdę to nie chodzi papierki, bo one są bezwartościowe,
    tylko ludzie którzy nimi steruję robią to mniej lub jeszcze mniej udolnie.

    Dobrze tego robić nie mogą z definicji, bo pieniądz to dokładnie taki
    sam towar jak każdy inny, a centralnie to się nawet octu nie dało
    wysterować.

    > Wspólna waluta na całej Ziemi jest tylko kwestią czasu. Już w tej chwili
    > takie pomysły na skalę regionalną są analizowane na półkuli zachodniej
    > oraz Bliskim i Dalekim Wschodzie.

    Wspólna waluta już była, nazywała się złoto.

    W tej chwili chodzi o wprowadzenie bezwartościowych papierków
    którymi sterować będzie mogła wąska grupka globalnej szlachty.

    Chcesz wierzyć że to dla Twojego dobra, nie mogę Ci tego zabronić.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2009-09-20 07:29:46
    Temat: Re: Nak?anianie do przestepstwa w TVP ?
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > http://www.tvp.info/wiadomosci/wideo/19092009-1930
    >
    > od 14' do 17' w temacie jednogroszówek...

    bardzo dobry pomysl, popieram. Na wegrzech wyeliminowano 1 i 2 forinty.
    Ceny dalej takie same, jedynie przy kasach stosuje sie zaokralgenia w
    gore do 5 lub w dol do 0. w ten sposob uniknieto powyzszania cen przy
    eliminacji "groszowek"

    pzdrw,

  • 18. Data: 2009-09-20 07:36:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    lukasz pisze:

> [...]
    > Ceny dalej takie same, jedynie przy kasach stosuje sie zaokralgenia w
    > gore do 5 lub w dol do 0. w ten sposob uniknieto powyzszania cen przy

    Nos dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa? Skoro jeszcze stosuje się
    w cenach 1 i 2 gr to nie widzę powodu, aby z nich rezygnować. Że niby
    państwa nie stać na bicie monet? Wolne żarty.

    Z 1 i 2gr można zrezygnować dopiero wtedy, kiedy nie będzie tego typu
    cen - czyli gdy funkcję "99gr" przejmie "9,90zł", a przy zakupie tanich
    rzeczy na wagę skok będzie przynajmniej co 5-10gr.

    A w materiale w TVP redaktor powiedział jeszcze, że nawet jak
    zrezygnujemy z drobnych, to powrócą one w przyszłości po przyjęciu euro
    - w formie jednocentówek. Skąd on wie, że euro zostanie przyjęte? Skąd
    wie, że za kilka lat ten trup gospodarczy o nazwie strefa euro będzie
    jeszcze istnieć? Nie lubię takiego stręczenia.

    --
    Liwiusz

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-09-20 08:46:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Nos dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa? Skoro jeszcze stosuje
    > się w cenach 1 i 2 gr to nie widzę powodu, aby z nich rezygnować. Że
    > niby państwa nie stać na bicie monet? Wolne żarty.

    Państwo stać na wszystko, ale ostatecznie to są m.in. twoje
    pieniądze, więc nie szydziłbym z oszczędności.

    > Z 1 i 2gr można zrezygnować dopiero wtedy, kiedy nie będzie tego
    > typu cen - czyli gdy funkcję "99gr" przejmie "9,90zł", a przy
    > zakupie tanich rzeczy na wagę skok będzie przynajmniej co 5-10gr.

    Nieprawda. Cena jednostkowa może zawierać dowolne końcówki, nawet
    ułamki grosza. Zaokrąglenie do pełnych groszy konieczne jest dopiero
    w chwili podsumowania rachunku i płacenia. A zaokrąglenie do 10 gr
    byłoby konieczne tylko w przypadku płacenia gotówką.

> [...]
    > przyjęte? Skąd wie, że za kilka lat ten trup gospodarczy o nazwie
    > strefa euro będzie jeszcze istnieć? Nie lubię takiego stręczenia.

    Ojej! Skandal! Jakim prawem ktoś śmie mówić co będzie jutro?!
    Skąd może wiedzieć czy jutra dożyjemy? A może nastąpi koniec świata?

  • 20. Data: 2009-09-20 09:45:08
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 09:29:46 +0200, lukasz napisał(a):

> [...]
    > Ceny dalej takie same, jedynie przy kasach stosuje sie zaokralgenia w
    > gore do 5 lub w dol do 0. w ten sposob uniknieto powyzszania cen przy

    Tak samo było w Czechach - wyeliminowali chyba wszystkie halerze. Ceny
    te same, na kasie zaokrąglane.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138