  • 11. Data: 2005-05-18 23:54:37
    Temat: Re: Nakaz zaplaty - zapomniany kredyt sprzed 9 lat - co robic?
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:d6gbtj$kn4$1@news.onet.pl...

    > jeszcze raz - to nie było postępowanie upominawcze, a postępowanie
    > nakazowe

    > jakoś nie widzę uzasadnienia, każda rata staje sie wymagalna w odrębnym
    > terminie i od tego momentu biegnie przedawnienie

    Tylko nie wziales pod uwage tego, ze z ostatnia rata automatycznie caly
    kredyt staje sie wymagalny jako calosc co zostalo niesplacone i o ile
    wczesniej bank wysylal ci ze nie zaplaciles raty tak po ostatniej racie
    wysylaja Ci ze kredyt stal sie wymagalny i zadluzenie na dzien ostatniej
    raty wynosi ostatnia rata + wszytskie poprzednie niesplacone co daje cala
    zalegla kwote ktora automatycznie staje sie wymagalna w dniu ostatniej raty.
    A co za tym idzie od ostatniej raty liczy sie przedawnienie.

  • 12. Data: 2005-05-19 08:11:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

> [...]
    > cala zalegla kwote ktora automatycznie staje sie wymagalna w dniu
    > ostatniej raty. A co za tym idzie od ostatniej raty liczy sie

    nie przekonujesz
    każda rata ma swój termin wymagalności
    to że z chwilą gdy staje się wymagalna ostatnia rata poprzednie też są
    wymagalne, a więc wymagalność dotyczy już całości kredytu nie powinno
    mieć wpływu na bieg terminu przedawnienia
    kredyt jest świadczeniem, które zazwyczaj ma być spłacane w częściach, a
    nie w całości (chyba że zostanie wypowiedziany, ale nie o takiej
    sytuacji mówimy) - kredytobiorca ma zwrócić kredyt w oznaczonych
    terminach spłaty
    termin przedawnienia rozpoczął więc bieg w chwili wymagalności raty, a
    wymagalność ostatniej raty nie jest zdarzeniem, które przerywa bieg
    przedawnienia (brak przepisu, który by to przewidywał)
    tym bardziej oświadczenie banku o stanie zadłużenia

    KG

  • 13. Data: 2005-05-19 09:27:31
    Od: "Fieram" <w...@w...pl>

> [...]
    > przedawnienia (brak przepisu, który by to przewidywał)
    > tym bardziej oświadczenie banku o stanie zadłużenia

    Koledzy a czy ktos z Was moglby mi pomoc praktycznie w mojej rozterce?
    Gdzie szukac takiego pisma do sadu? na jakie powolac sie paragrafy etc?
    Moze ktos bylby tak mily i idezwal sie na priv.