  • 1. Data: 2005-05-18 11:47:33
    Temat: Nakaz zaplaty - zapomniany kredyt sprzed 9 lat - co robic?
    Od: "Fieram" <w...@w...pl>

    W roku 1996 wzialem kredyt na tysiac ile tam zlotych.
    Kilka dni temu otrzymalem "nakaz zaplaty w postepowaniu nakazowym" z
    informacja ze w ciagu 2 tygodni musze go splacic+odsetki+koszty postepowania
    sadowego (list polecony z Sadu dotarl bez problemow - z banku nic do mnie
    nigdy nie doszlo).

    Problem polega na tym, ze w ciagu kilku lat (1996-2005) nie dostalem zadnego
    wezwania:
    - z banku ze zalegam z jakimis kredytami (bodaj w 98 roku splacilem jakies
    spoznione raty), nikt tez z banku do mnie nie dzwonil ani nie przyjechal,
    - sadu (np. info o rozaprawie sadowej).

    Byc moze bank wysylal na przestrzeni tych kilku lat jakies pisma ale do mnie
    nic nie dochodzilo.

    I teraz mam duuuzy problem bo:
    - nie pamietam absolutnie nic nt. tego kredytu (kwota nie jest zbyt duza)
    - nie mam juz zadnej dokumentacji dot. tej sprawy a co gorsza nie mam dow.
    splat kredytu
    - etc.

    Co moge zrobic z tym fantem?
    Czy to normalne ze bank czeka kilka lat z reakcja a potem zaklada sprawe
    sadowa w lutym br. i juz po 2 mies. (kwiecen) jest wyrok i ja ten wyrok bez
    problemow odbieram na poczcie. Czy to mozliwe ze bede musial 2 razy splacic
    ten sam kredyt bo oni np. maja balagan w papierach?

    Jak teraz udowodnic ze np. w 1999 albo 2000 roku splacilem caly kredyt? Ile
    lat przedawnia sie kredyt?

  • 2. Data: 2005-05-18 11:57:59
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Fieram napisał(a):
> [...]
    > spoznione raty), nikt tez z banku do mnie nie dzwonil ani nie przyjechal,
    A czy bank przez caly czas mial Twoje aktualne dane? moze zes sie
    przemeldowal?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-05-18 12:19:52
    Od: "Fieram" <w...@w...pl>

    > A czy bank przez caly czas mial Twoje aktualne dane? moze zes sie
    > przemeldowal?

    nie bylem przemeldowany.
    Dowodem na to niech bedzie to ze przyszlo zawiadomienie z sadu i je
    odebralem

  • 4. Data: 2005-05-18 13:11:39
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    "Fieram" <w...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > ten sam kredyt bo oni np. maja balagan w papierach?
    > Jak teraz udowodnic ze np. w 1999 albo 2000 roku splacilem caly kredyt?

    Jezeli od momentu wymagania kredytu (czyli ostatniej raty) minely 3 lata to
    mozesz zlozyc sprzeciw do wyroku (masz na to 2 tyg. od momentu odebrania
    pisma z sadu) i w sprzeciwie podniesc zarzut przedawnienia art118 k.c.

  • 5. Data: 2005-05-18 13:27:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Olejniczak napisał(a):
    > Jezeli od momentu wymagania kredytu (czyli ostatniej raty) minely 3 lata
    > to mozesz zlozyc sprzeciw do wyroku

    raczej zarzuty, bo to postępowanie nakazowe
    i dlaczego od ostatniej raty? każda przedawnia się oddzielnie

    KG

  • 6. Data: 2005-05-18 14:04:53
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:d6ffls$97q$1@news.onet.pl...

    > raczej zarzuty, bo to postępowanie nakazowe
    > i dlaczego od ostatniej raty? każda przedawnia się oddzielnie

    Wnosi się "sprzeciw do nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym" i podnosi
    zarzut przedawnienia. Jezeli chodzi o kredyty to data wymagalnosci (jezeli
    bank nie rozwiazal wczesniej umowy) jest rowna dacie ostatniej raty kredytu
    i od tego dnia liczy sie termin przedawnienia. tak przynajmniej parwnicy
    mowili mi bo mialem identyczna sprawe i tak mi przygotowano papiery w
    kancelarii.

  • 7. Data: 2005-05-18 21:27:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > jakoś nie widzę uzasadnienia, każda rata staje sie wymagalna w odrębnym
    > terminie i od tego momentu biegnie przedawnienie

    Tak czy inaczej skoro przedawniła się już ostatnia rata, to przedawniły
    się i wszystkie poprzednie, czyż nie? ;-)

  • 8. Data: 2005-05-18 21:29:51
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Olejniczak napisał(a):
    > Wnosi się "sprzeciw do nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym"

    jeszcze raz - to nie było postępowanie upominawcze, a postępowanie nakazowe

  • 9. Data: 2005-05-18 21:38:09
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Tak czy inaczej skoro przedawniła się już ostatnia rata, to przedawniły
    > się i wszystkie poprzednie, czyż nie? ;-)

    A odsetki karne? Nie są czasem liczone i nie stają się wymagalne osobno?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2005-05-18 21:51:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > A odsetki karne? Nie są czasem liczone i nie stają się wymagalne osobno?

    są, ale przedawniają się najpóźniej wraz z roszczeniem głównym

    KG