  • 1. Data: 2005-05-18 10:10:46
    Temat: polkomtel, kruk i ja
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    Witam!
    Rozwiazalem umowe z polkomtelem z powodu jednostronnej zmiany regulaminu przez
    polkomtel. Polkomtel zaczal wysylac do mnie faktury z kara 840zl, na moja
    reklamacje odpisali negatywnie (nie odniesli sie wogole do informacji zawartej
    przez nich na fakturze o mozliwosci braku akceptacji nowego regulaminu i
    nieprzyslugujacego im roszczenia odszkodowawczego oraz do ust.2 art. 59 tp na
    ktore to powolywalem sie w reklamacji). Po jakims czasie otrzymalem pismo z
    kruka z wezwaniem do zaplaty 840zl + 26zl odsetek. List zwykly niepolecony.
    Termin zaplaty mialem do 12 maja 2005. Nie zaplacilem i nie mam ochoty placic
    blednie naliczonej kary. Dzisiaj babka dzwonila z kruka, zapytala czy dostalem
    od nich pismo, powiedzialem ze nie. Na pytanie czy wiem ze mam dlug u polkomtela
    wyjasilem jej cala sprawe, powiedzialem ze nie zaplace tego i sprawe polkomtel
    moze wniesc do sadu. Teraz pytanie: o ile kruk lub polkomtel wniesie sprawe do
    sadu, sad wysyla mi wezwanie do zaplaty. Ja sie odwoluje do tego. Czy sprawa
    odbedzie sie w moim miejscu zamieszkania czy w warszawie? Czy wygrywajac (jesli
    wygram) sprawe polkomtel ma obowiazek pokryc koszty wynajecia przezemnie
    adwokata? Czy tylko przegrany pokrywa koszty sadowe? Jak sie zachowywac odnosnie
    pism kruka? Odbierac polecone?

    Pozdrawiam
    Telemahos

  • 2. Data: 2005-05-18 11:33:03
    Temat: Re: polkomtel, kruk i ja
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > przegrany pokrywa koszty sadowe? Jak sie zachowywac odnosnie pism kruka?
    > Odbierac polecone?

    Trzeba bylo powiedziec od razu ze nie wiesz o co chodzi.

    Teraz masz juz u nich wypelniona rubryczke - klient gadatliwy,
    do obdzwaniania co tydzien.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-05-19 08:54:55
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rezist.com"

    > Trzeba bylo powiedziec od razu ze nie wiesz o co chodzi.
    >
    > Teraz masz juz u nich wypelniona rubryczke - klient gadatliwy,
    > do obdzwaniania co tydzien.

    po następnej rozmowie dostanie dopisek
    "prawdopodobnie uklega groźbom"

    macso

  • 4. Data: 2005-05-20 12:28:17
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    telemahos napisał(a):
    Czy sprawa odbedzie sie w moim miejscu zamieszkania
    > czy w warszawie?

    Zawsze w umowach z firmami telekomunikacyjnymi jest napisane, ze sprawy
    sadowe sa rozstrzygane w miejscu gdzie oni bytuja, czyli w tym wypadku
    - Warszawa.
    Lepiej od razu im sprawe zaloz, bo nalicza ci tych odsetek za kilka lat
    i w koncu pojda z tym do sadu, a ty tez mozesz przegrac.
    Skonsultuj sie z prawnikiem i idz z umowa.

    Tomasz

  • 5. Data: 2005-05-20 13:19:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomasz napisał(a):
    > Zawsze w umowach z firmami telekomunikacyjnymi jest napisane, ze sprawy
    > sadowe sa rozstrzygane w miejscu gdzie oni bytuja, czyli w tym wypadku -
    > Warszawa.

    jaka ładna klauzula niedozwolona (jeśłi chodzi o konsumenta)...

    KG

  • 6. Data: 2005-05-20 21:19:14
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koncu pojda z tym do sadu, a ty tez mozesz przegrac.
    > Skonsultuj sie z prawnikiem i idz z umowa.

    z tego co widze nie ma w regulaminie powyzszej klauzuli

    Telemahos

  • 7. Data: 2005-05-21 06:39:01
    Temat: Allpay regulamin (bylo Re: polkomtel, kruk i ja)
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > jaka ładna klauzula niedozwolona (jeśłi chodzi o konsumenta)...

    Powaznie? Wpadl mi ostatnio w oczy regulamin serwisu AllPay

    https://ssl.allpay.pl/index.php?show=14&m=5

    §39
    Wszelkie spory, których stronom nie uda się załatwić polubownie,
    będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby właściciela
    serwisu AllPay.pl

    I tak mnie zastanawialo czy to jest w porzadku.
    Pomijam juz inne punkty ich regulaminu...

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-05-21 07:25:54
    Temat: Re: Allpay regulamin (bylo Re: polkomtel, kruk i ja)
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    rezist.com napisał(a):
> [...]

    art.385[3] pkt 23 kc (W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi
    postanowieniami umownymi są te, które w szczególności: (...) narzucają
    rozpoznanie sprawy przez sąd, który wedle ustawy nie jest miejscowo
    właściwy). Co prawda to tylko domniemanie, ale sądząc po liczbie wpisów
    w rejestrze klauzul niedozwolonych mało komu udaje się je obalić ;)

    KG