  • 1. Data: 2004-08-13 13:58:52
    Temat: Legitymacja prasowa/reporterska konsekwencje
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    Na pl.rec.foto chodzi ostatnio watek o legitymacjach prasowych, ktore
    fotografom bardzo pomagaja w zdobywaniu ich materialu... Mam pytanie czy
    jezeli zmyslibym sobie firme i wymyslil pieczec(tydziesz podpis) to
    moglbym poniesc jakies powazne konsekwencje? I czy moge podawac sie za
    prase, bo jakby nieptrzec opublikuje material w internecie i mozliwosc
    obejrzenia bedzie mial kazdy... Tzn. mam z reguly wiele sposob na
    dostanie sie na roznego rodzaju imprezy, ale juz od kombinowania mnie
    glowa boli ;/ taka legitymacja bylaby ulatwieniem...

    z goty dziekuje pzodrawiam

  • 2. Data: 2004-08-13 14:04:41
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    aha i jak formulka zrobila by dobre wrazenie, jeszcze jesli mozna prosic
    o tresc punktow mowiacych o ulatwianiu dostapu prasie itp.(to chyba
    tylko instytucji rzadowych dotyczylo..)

  • 3. Data: 2004-08-13 15:02:14
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Mam pytanie czy
    > jezeli zmyslibym sobie firme i wymyslil pieczec(tydziesz podpis) to
    > moglbym poniesc jakies powazne konsekwencje?

    Na moje oko:
    - w razie zrobiebnia takiego cuda w celu używania jako autentycznej:
    zarzut z art. 270 § 1 k.k. (podrobienie dokumentu)
    - gdyby dokument został znaleziony na etapie powstawania (np. już z
    pieczęciami ale bez podpisu wystawcy etc): zarzut z art. 270 § 1 k.k. w
    zw. z art. 270 § 3 k.k. (czyli postać stadialna przygotowania do
    przestępstwa posłużenia się fałszywym dokumentem)
    - w razie użycia tak przygotowanej (podrobionej) legitymacji jako
    autentycznej: zarzut z art. 270 § 1 k.k. (czyli już dokonanie
    posłużenia się fałszywym dokumentem jako autentycznym)

    We wszystkich wypadkach zagrożenie podstawowe to grzywna,
    ograniczenie wolności lub pozbawienie wolności do lat 5

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-13 15:07:06
    Od: Dredd<...@...pl>

    Aha! W grę może wchodzić też równolegle odpowiedzialność za
    wykroczenie z kodeksu wykroczeń:

    Art. 61. § 1. Kto przywłaszcza sobie stanowisko, tytuł lub stopień albo
    publicznie używa lub nosi odznaczenie, odznakę, strój lub mundur, do
    których nie ma prawa,
    podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

    o ile zwrot "dziennikarz" czy "prasa" uznamy za tytuł w rozumieniu
    tego przepisu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-13 16:11:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    To teraz jeszcze poczytaj sobie prawo prasowe, gdyż jest tam wzmianka o
    tym, że tytuły prasowe rozpowszechniane w formie elektronicznej (do czego
    zaliczają się strony WWW) mogą być publikowane bez obowiązku rejestracji.

    Tak więc jeśli ktoś (posiadając stronę WWW) napisze na takiej
    legitymacji, zgodnie z prawdą np. tekst:

    Legitymacja Prasowa

    Imię Nazwisko
    fotoreporter

    Wystawca niniejszej legitymacji
    prosi o udzielenie niezbędnej
    pomocy podczas wykonywania zdjęć.

    Wystawca:
    serwis internetowy
    www.xyz.pl

    ważna do 31 grudnia 2004

    To także uważasz, że jest to fałszerstwo?

  • 6. Data: 2004-08-13 16:25:34
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
> [...]
    > www.xyz.pl
    >
    > ważna do 31 grudnia 2004
    >

    > To także uważasz, że jest to fałszerstwo?

    tzn. wlasnie sie zastanawialem nad tym.. czy www nie podciagnac pod
    prase... dzwonilem przed chwila do prawniczki i uslyszalem ze gdyby to
    bylo proste to by kazdy to mial ;/

  • 7. Data: 2004-08-13 16:34:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    > tzn. wlasnie sie zastanawialem nad tym.. czy www nie podciagnac pod
    > prase... dzwonilem przed chwila do prawniczki i uslyszalem ze gdyby to
    > bylo proste to by kazdy to mial ;/

    Poczytaj sobie Prawo Prasowe... tam na 100% jest zapis na temat
    publikacji elektronicznych i braku obowiązku uzyskiwania numeru ISSN dla
    takich publikacji. Był ten temat przerabiany kilka miesięcy temu na
    pl.rec.foto
    Jak chcesz być, na 101% pewny, że nikt Ci się do takiej legitymacji nie
    przyczepi, to wywal słowo "prasowa" i zostaw "legitymacja". Wtedy zgodnie z
    prawdą zaświadczasz, że jesteś np. fotoreporterem serwisu www. xxx .pl i
    nikt Ci się do tego nie przyczepi. W końcu legitymacje każdy może sobie
    wystawić.

  • 8. Data: 2004-08-13 16:43:07
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

> [...]
    > prawdą zaświadczasz, że jesteś np. fotoreporterem serwisu www. xxx .pl i
    > nikt Ci się do tego nie przyczepi. W końcu legitymacje każdy może sobie

    a jakbym zrobil tlo(bardzo jasne, symulacja oryginalnego papieru)
    prasa/press... w sumie to czy za to moge sie przywalic?

    no czytalem wyglada to na dosyc czyste posuniecie... ale nie chce dostac
    przypadkiem zawiasow, albo czegos takiego, powiedzmy ze mialbym klopoty ;/

  • 9. Data: 2004-08-13 16:46:39
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    Użytkownik rogus napisał:
    > a jakbym zrobil tlo(bardzo jasne, symulacja oryginalnego papieru)
    > prasa/press... w sumie to czy za to moge sie przywalic?
    ^^^^
    cos ostatnio nie trafiam w klawisze :D

  • 10. Data: 2004-08-13 17:47:56
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    Nastepne pytanie czy ta strona musi czesto cos publikowac, czy poprostu
    mzoe to byc naprzyklad galeria zdjec..?