    From: "Lookasik" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Date: Wed, 5 Oct 2005 11:15:52 +0200

    zkładam ,ze rzeczywiscie wszytsko splaciles

    > Otóż dzisiaj otrzymałem Wyrok nakazowy, ponieważ dotychczas nie miałem
    > do czynienia z sądem, mam wiele pytań :/
    >
    > Oto link do kompletu dokumentów, które znalazłem w kopercie:
    > http://ostbahn.pl/eno
    >
    > A teraz przystąpmy do listy pytań...
    >
    > 1) w pouczeniu jest nast. punkt: "Jeżeli pozew wniesiono na urzędowym
    > formularzu wniesienie sprzeciwu wymaga również tej formy."
    > Skąd mam pozyskać taki formularz? Można to gdzieś na necie znaleźć?

    Sad lub ms.gov.pl

> [...]
    > powołuje się w tej kwestii na art. 34 k.p.c w związku z art. 454 k.c.,
    które
    > mi niewiele mówią, pomimo, że pogoglałem trochę w necie. Konto na które
    > miały nast. spłaty też było w gorzowskim banku. Biorąc pod uwagę, że nie
    > bardzo widzi mi się jeździć do Wrocławia, chciałbym aby sprawa została
    > przeniesiona do Gorzowa. W jaki sposób poprosić sąd o taką czynność i na
    > jaki paragraf się powołać? Chcę powołać się na zapis w umowie, ale z
    treści
    > pozwu wynika, że sprawa powinna być rozpatrywana w miejscu zameldowania

    siedziba to nie oddzial

    > 3) Czy wierzyciel sprzedając wierzytelność ma obowiązek o tym fakcie
    > powiadomić dłużnika? A jeśli tak, to jakie konsekwencje wynikają z faktu,
    że
    > tego nie zrobił? Chodzi o to, że adresowane na mnie pismo na temat cesji z
    > dn. 2.07.2004 po raz pierwszy zobaczyłem w owym wyroku nakazowym...

    nie ma obowiazku powiadomic dluznika z tym zastrzezeniem ,ze jesli zaplacisz
    do rak pierwoetnego wierzyciela to splata skuteczna

    > 4) Ponieważ data spłaty ostatniej raty kredytu przypadała wg pkt. 5 na
    dzień
    > 7.06.2002, a pozew wpłynał w dniu 28.07.2005, chcę na podst. art. 118 KC,
    > wnioskować o oddalenie pozwu w całości. Mam więc pytanie, czy w tego typu
    > sprawie na pewno właściwy jest ten art. i jak to ująć, żeby ładnie
    brzmiało.

    opisz pokrotce ,ze wszytsko zaplaciles komu i kiedy

    a na koncu wytluszczonym drukiem " z ostroznosci procesowej pozwany podnosi
    zarzut przedawnienia z uwagi na ....."

    > 5) Czy warto wnikać w szczegóły, że pierwszy raz o tej firmie i rzekomym
    > długu usłyszałem w lipcu tego roku i że do dnia dzisiejszego nie
    otrzymałem
    > żadnego wyliczenia rzekomej należności. Czy warto pisać o tym, że pismo o
    > cesji zobaczyłem pierwszy raz dzisiaj, jako załącznik do wyroku. Że przez
    > ten długi czas pomiędzy terminem spłaty ostatniej raty, a lipcem 2005 nikt
    > się ze mną nie kontaktował w sprawie jakiejkolwiek zaległości z tytułu tej
    > umowy? Słyszałem, że sędziowie nie lubią czytać elaboratów.....

    nie warto wpsominac... sprzeciw napisz krotko, zwiezle i tresciwie... bez
    uzalan, narzekac itd itp

    > pozdrawiam,
    >

    > Marcin Wasilewski
    >

    > polska kolej w obiektywie: