  • 1. Data: 2004-02-02 20:15:46
    Temat: Nakaz zaplaty - uprawomocnienie sie wyroku (terminy)
    Od: nick <n...@g...pl>

    Witam
    Prosze o pomoc :
    Dnia 1 grudnia wydany zostal przes Sad nakaz zaplaty w
    postepowaniu upominawczym a 16 stycznia zlozony zostal
    wniosek o nadanie klauzuli wykonalnosci to tego nakazu (w
    zwiazku z brakiem reakcji ze strony firmy pozwanej).
    Niestety 28 stycznia przyszla odpowiedz z Sadu ze wydany w
    sprawie nakaz zaplaty nie uprawomocnil sie jeszcze ("na mocy
    art 781 par 1 kpc w zwiazku z art 776 kpc i art 777 par 1
    pkt.1 kpc")

    Moje pytanie brzmi - jakie sa terminy uprawomocnienia sie
    takiego wyroku ?
    Prosze o odpowiedz

    Nick

  • 2. Data: 2004-02-02 20:32:25
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Termin scisly chyba nie istnieje. Bylem w podobnej sytuacji. Dostalem
    klauzule po tym, jak dluznik nie odebral korespondencji z sadu i do tegoz
    zwrócono te korespondencje.
    Mozliwe, ze Twój dluznik chce wniesc odwolanie, zaskarzyc wyrok lub cos
    podobnego, i wtedy nie dostaniesz.
    Prawnikiem nie jestem, ale tak mi sie wydaje.
    Zreszta, co Ci po wyroku, jak nawet komornik nie moze sciagnac kasy.
    Przynajmniej w moim przypadku.
    Gdybym wiedzial wczesniej, wynajal bym ruskich.

  • 3. Data: 2004-02-02 22:05:09
    Od: Dan. <l...@p...fm>

    On Mon, 02 Feb 2004 21:15:46 +0100, nick <n...@g...pl> wrote:

    >Moje pytanie brzmi - jakie sa terminy uprawomocnienia sie
    >takiego wyroku ?
    >Prosze o odpowiedz

    Nakaz zaplaty uprawomocni sie w ciagu 14 dni od jego doreczenia
    pozwanemu. W tym tez terminie pozwany moze wniesc sprzeciw i wowczas
    nakaz zaplaty traci moc a sad wyznacza rozprawe. W praktyce roznie
    bywa bo sad nie ma oznaczonego terminu w ciagu ktorego ma wyslac nakaz
    (czasem mijaja tygodnie od daty wydania nakazu do jego doreczenia).
    Ponadto mimo wyslania nakazu pozwany moze zwlekac z jego podjeciem
    (przesylka musi byc dwukrotnie awizowana). Dowiedz sie w sadzie czy
    pozwany wniosl sprzeciw, czy po prostu nie maja jeszcze dowodu
    doreczenia nakazu pozwanemu.

    Dan.