  • 1. Data: 2004-02-02 19:52:45
    Temat: majątek
    Od: "Aneta" <a...@i...pl>

    Witam wszystkich!
    Chciałam zapytac jak wygląda podział majątku, a dokładnie moi rodzice
    przekazali mi działkę ( a mam jeszcze 2 rodzeństwa) mam pismo które napisała
    moja mama,że przekazuje mi nieruchomośc oraz podatki również płacone były na
    moje nazwisko - jednak nie jest to jeszcze zatwierdzone w księgach
    wieczystych . Czy moje rodzeństwo musi być przy przepisaniu owej działki? Z
    góry dziękuje za pomoc

  • 2. Data: 2004-02-02 21:00:11
    Temat: Re: majątek
    Od: "BLAZEJ KUCZ" <q...@n...pl>

    > Chciałam zapytac jak wygląda podział majątku, a dokładnie moi rodzice
    ``````````````````````
    prawdopodobnie chcesz się dowiedzieć więcej o "trybie przeniesienia
    własności"

    > przekazali mi działkę ( a mam jeszcze 2 rodzeństwa) mam pismo które
    napisała
    > moja mama,że przekazuje mi nieruchomośc oraz podatki również płacone były
    na

    z tego co piszesz, prawdopodobnie mam dokonała darowizny na Twoją rzecz, w
    formie zwykłej pisemnej

    IMHO: do przeniesienia własności konieczne jest zawarcie aktu notarialnego
    (nie tylko w przypadku sprzedaży, ale także w przypadku darowizny),

    zmiany w księgach wieczystych dokonuje Sąd Rejonowy, który tę księgę
    prowadzi, powiedz, gdzie jest położona nieruchomość, to powiem CI, który to
    Sąd.

    udaj się do Sądu i poproś o wzór wniosku o zmianę wpisów w księdze
    wieczystej oraz wykaz dokumentów, jakie należy dołączyć do wniosku.

    > moje nazwisko - jednak nie jest to jeszcze zatwierdzone w księgach
    > wieczystych . Czy moje rodzeństwo musi być przy przepisaniu owej działki?

    ```````````````
    "przepisanie" nie jest terminem prawniczym,
    prawdopodobnie chodzi Ci o to, że: teraz właścicielami działki są Twoi
    rodzice, a docelowo ma być tak, że Ty będziesz właścicielką;
    - albo rodzice sprzedadzą Ci działkę,
    - albo mam przed notariuszem dokona darowizny na Twoją rzecz

    jeśli dzisiaj Twoi rodzice są wyłącznymi właścicielami (Twoje rodzeństwo nie
    jest wpisane do księgi wieczystej jako właściciele), ich zgoda nie jest
    potrzebna (tak mi się zdaje).

    pozdr
    Błażej Kucz

  • 3. Data: 2004-02-02 21:18:47
    Od: "Aneta" <a...@i...pl>

    Użytkownik "BLAZEJ KUCZ" <q...@n...pl> napisał w wiadomości

    Dziękuję bardzo za odpowiedź, dzialka połozona jest w Zabierzowie Bocheńskim
    ( gmina Niepołomic) . Jednak moi rodzice nie żyją - czy to ma jakiś związek?

  • 4. Data: 2004-02-05 10:29:34
    Od: "Błażej Kucz" <q...@p...onet.pl>

    > Dziękuję bardzo za odpowiedź, dzialka połozona jest w Zabierzowie Bocheńskim
    > ( gmina Niepołomic) . Jednak moi rodzice nie żyją - czy to ma jakiś związek?

    księgę wieczystą prowadzi prawdopodobnie:
    Sąd Rejonowy w Wieliczce
    Wydział Zamiejscowy Ksiąg Wieczystych w Niepołomichach,
    ul. Piękna
    Niepołomice

    Jeśli nie wiesz jaki jest numer księgi wieczystej, idź do Urzędu Gminy w
    Niepołomicach do Wydziału Ewidencji Gruntów i Budynków i poproś o odpis z
    Ewidencji dla Twojej działki.
    Wystarczy, jeśli znasz adres działki.

    Na odpisie bedziesz miała numer księgi wieczystej.

    Potem możesz złożyć w Sądzie w Niepołomicach wniosek o wydanie odpisu księgi
    wieczystej (wzór pewnie dostaniesz w Sadzie).

  • 5. Data: 2004-02-05 10:33:44
    Od: "Błażej Kucz" <q...@p...onet.pl>

    > ( gmina Niepołomic) . Jednak moi rodzice nie żyją - czy to ma jakiś związek?

    Ma to duże znaczenie.

    Prawdopodobnie pismo, które masz od mamy, można ocenić jako testament.

    Proponuję Ci udać się do adwokata lub radcy prawnego. Pokaż mu pismo od mamy.
    Powie Ci, co można w tej sprawie zrobić (prawdopodobnie zaproponuje Ci
    prowadzenie sprawy o stwierdzenie nabycia spadku i dział spadku).

    Pozdr
    Błażej Kucz