  • 1. Data: 2004-02-02 19:30:13
    Temat: czy lekarz zaniedbal swoich obowiazków?
    Od: "Marzena J." <m...@i...pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie odnośnie sytuacji opisanej poniżej.

    W piątek wieczorem mój brat wracając z pracy wywrócił sie na nie
    odśnieżonym chodniku przy jednym ze sklepów i uderzył glową o ziemie.
    Poszedł wiec na pogotowie z ogromnym bólem głowy jak określał go "Myślałem
    ze pękła mi czaszka". Lekarz z pogotowia odesłał brata ze środkiem
    przeciwbólowym do domu nie robiąc mu zadnych badań. Bol glowy nie ustępował.
    A na drugi dzień zaczeły sie ostre wymioty, bol glowy i zawroty. Wezwano
    wiec pogotowie. Przyjęto brata na urazówkę (uwaga ten sam lekarz) i zrobiono
    prześwietlenie okazało sie ze to spory krwiak mozgu. Uderzenie było duze,
    nie ma pęknięć czaszki. Brat lezy drugi dzień w szpitalu pod kroplówką, a
    lekarze zastanawiają się czy go nie odesłać do innego miasta"

    Co w takiej sytuacji możemy zrobić. Czy jest to zaniedbanie obowiązku
    lekarza, który go odesłał ze środkiem przeciwbólowym? Jesli tak to gdzie
    należy to zgłosić, w jakiej formie itd. Oraz jak uzyskać informacje z
    pogotowia o tym ze on tam był?

    prosze o pomoc
    Marzena

  • 2. Data: 2004-02-02 19:49:12
    Temat: Re: czy lekarz zaniedbal swoich obowiazków?
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > lekarza, który go odesłał ze środkiem przeciwbólowym? Jesli tak to gdzie
    > należy to zgłosić, w jakiej formie itd. Oraz jak uzyskać informacje z

    zglos jak najszybciej sprawe do prokuratury. na podstawie tego co piszesz,
    moze wchodzic ewentualnie popelnienie przestepstwa przez lekarza. jak
    zglosisz ten fakt, prokurator/a najprawdopodobniej polcija/ bedzie juz
    zabezpieczala odpowiednie dokumenty
    pozdr
    P@wel

  • 3. Data: 2004-02-02 23:48:47
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Mon, 02 Feb 2004 20:49:12 +0100, P@wel wrote:

> [...]
    Skontaktuj się z ze stowarzyszeniem pacjentów Primum non nocere. Tam
    najlepiej wiedzą co i w jakiej kolejności należy zrobić. Niestety jeśli
    przyjmował go ten sam lekarz, to jest b. prawdopodobne, że od razu
    sfałszował dokumentację.
    Możliwe też, że w ogóle nie odnotował obecności brata poprzedniego dnia.

    Prokuratura niestety zwykle nie działa tak prężnie jak powinna. Policja
    nie jest do takich spraw najlepiej przygotowana.
    Pocieszające jest jednak to, że sądy traktują sprawy medyczne coraz
    poważniej.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 4. Data: 2004-02-03 14:52:29
    Od: "Marzena J." <m...@i...pl>

> [...]
    > nie jest do takich spraw najlepiej przygotowana.
    > Pocieszające jest jednak to, że sądy traktują sprawy medyczne coraz

    Przeglądam google w poszukiwaniu stron gdzie moge zadac pytania czy ewent.
    zgłosic ale nic nie znalazłam :(

  • 5. Data: 2004-02-03 15:06:00
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Przeglądam google w poszukiwaniu stron gdzie moge zadac pytania czy ewent.
    > zgłosic ale nic nie znalazłam :(

    dziewczyno. nie lataj po googlach, tylko zglosc ten fakt do prokuratury,
    albo na policje. im szybciej to zrobisz, tym wieksza szansa na pelne
    wyjasnienie wszystkiego. a ze stowarzyszeniem zawsze bedziesz miala czas sie
    skontaktowac.

    pozdr
    P@wel

  • 6. Data: 2004-02-03 19:06:02
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Tue, 03 Feb 2004 15:52:29 +0100, Marzena J. wrote:

    > Przeglądam google w poszukiwaniu stron gdzie moge zadac pytania czy ewent.
    > zgłosic ale nic nie znalazłam :(
    Tu masz stronę, na której są kontakty do oddziałów terenowych
    stowarzyszenia. Tam powinni mieć jakieś wzory pism do prokuratury itp.
    http://www.sppnn.org.pl/inne/oddz.htm
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 7. Data: 2004-02-04 19:08:34
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Tue, 03 Feb 2004 15:52:29 +0100, Marzena J. wrote:

    > Przeglądam google w poszukiwaniu stron gdzie moge zadac pytania czy ewent.
    > zgłosic ale nic nie znalazłam :(
    Kontakty do oddziałów terenowych stowarzyszenia pacjentów masz na tej
    stronie: