  • 1. Data: 2010-02-11 19:58:01
    Temat: Najemca zrywa umowe.
    Od: manfred <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie coś nie mam szczęścia do najemców. Otóż podpisałem
    kilka dni temu umowe z najemcą na rok. Dziś otrzymuje od niego telefon
    że przemyślał jednak sprawę i nie chce mieszkać oraz zażądał ode mnie
    zwrotu kaucji którą pobrałem od niego. Oczywiście w umowie jest
    zaznaczone że jeśli najemca zrywa umowę to kaucja przepada. Jak
    wybrnąć z tej sytuacji z jednej strony zależy mi na wynajęciu i
    odmówiłem już wielu chętnym na to mieszkanie a z drugiej strony mam
    wrażenie że facet jest jakiś nie teges i chciałbym jakoś to polubownie
    załatwić. Czy zwracać kaucje a jeśli tak to ile czy jednak twardo
    trzymać się umowy. Za pomoc dzięki

  • 2. Data: 2010-02-11 20:47:45
    Temat: Re: Najemca zrywa umowe.
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    ytkownik "manfred" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    jakbym odeslal innych z kwitkiem to temu bym na pewno nie odpuscil, za bledy
    trzeba placic.

    pozdrawiam, wromek

  • 3. Data: 2010-02-14 06:56:49
    Od: manfred <m...@p...onet.pl>

    > jakbym odeslal innych z kwitkiem to temu bym na pewno nie odpuscil, za bledy
    > trzeba placic.

    Zwróciłem najemcy kwotę za najem plus cześć kaucji odliczyłem dni w
    których mieszkał w moim mieszkaniu. No i zaczęły się groźby pod moim
    adresem do tego stopnia że trzeba było skierować sprawę na policję. Ot
    i cała sprawa.

  • 4. Data: 2010-02-14 11:15:00
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "manfred" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    których mieszkał w moim mieszkaniu. No i zaczęły się groźby pod moim
    adresem do tego stopnia że trzeba było skierować sprawę na policję. Ot

    Moim zdaniem powinienes odliczyc pieniadze za zamieszkanie za wynajem na
    zasadzie ilosci dni a depozyt czy kaucie zwrocic w calosci.
    Ile wynosila kaucja do miesiecznego wynajmu?

  • 5. Data: 2010-02-14 17:19:59
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > Ile wynosila kaucja do miesiecznego wynajmu?

    Umowę z facetem podpisałem na rok. Pierwszego dnia zapłacił mi kaucję 500 zł
    plus odstępne. Odstępne zwróciłem mu całe natomiast z kaucji potrąciłem za 4
    dni które użytkował moje mieszkanie. W umowie było jasno napisane że jeśli on
    zrywa umowę to kaucja przepada. Tak to każdy baran może pomieszkać sobie
    kilkanaście dni a potem egzekwować ode mnie zwrotu całej gotówki. I w tym
    przypadku tylko ja będę stratny.