  • 1. Data: 2011-08-07 15:40:48
    Temat: Re: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/7/2011 10:43 AM, DooMiniK wrote:
    > Dzień Dobry,
    >
    > Mam przed sobą pewien spór z jedną z tych instytucji,
    > która nagrywa swoje rozmowy (tj. w momencie połączenia
    > z konsultantem jestem informowany, że dla bezpieczeństwa
    > rozmowa jest rejestrowana).
    >
    > Czy w sytuacji, jak już wysłucham takiego komunikatu
    > i usłuszę `żywą` osobę, to też mogę powiedzieć:
    > - ze względu na moje bezpieczeństwo rozmowa będzie
    > także rejestrowana.

    mozesz
    przy czym wcale nie musisz.
    masz prawo nagrywac swoje rozmowy bez uprzedzania drugiej strony.

    > Czy powinienem raczej zrobić coś takiego:
    > - rozmowa będzie rejestrowana, proszę się jeszcze raz
    > przedstawić i potwierdzić, ze zgada sie pan/pani na
    > rejestrowanie tego połączenia.

    jak wyzej.

    > Mam wrażenie, że:
    > a) ma to dużą szansę wpłynąć na przebieg rozmowę,
    > b) zabezpieczy mnie to przed akcją typu: `a Pani Mariola
    > wczoraj mi powiedziała, że tak mogę zrobic`.

    pierwsze ma sens
    drugie, jesli robisz cos na gebe pani marioli to tylko sam sobie mozesz
    byc winien.

  • 2. Data: 2011-08-07 15:43:51
    Temat: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    Dzień Dobry,

[...]

    pozdrawiam,

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2011-08-07 16:02:14
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 07/08/2011 16:40, witek wrote:

    > mozesz
    > przy czym wcale nie musisz.
    > masz prawo nagrywac swoje rozmowy bez uprzedzania drugiej strony.

    Inaczej...
    Mogę także podsłuchiwać, nagrywać rozmowy policji (przez radio),
    ale nie mogę potem wykorzystać w żaden sposób tego nagrania.

    Po części masz rację ;-)

    Pozdrawiam, dzięki za pomoc.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2011-08-07 16:02:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/7/2011 11:02 AM, DooMiniK wrote:

    > Inaczej...
    > Mogę także podsłuchiwać, nagrywać rozmowy policji (przez radio),
    > ale nie mogę potem wykorzystać w żaden sposób tego nagrania.

    nie jestem przekonany.

  • 5. Data: 2011-08-07 16:09:55
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    W dniu 2011-08-07 18:02, witek pisze:

    > nie jestem przekonany.

    To sie przekonaj.

    pozdr
    PG

  • 6. Data: 2011-08-07 16:11:28
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    W dniu 2011-08-07 17:43, DooMiniK pisze:
> [...]
    > i usłuszę `żywą` osobę, to też mogę powiedzieć:
    > - ze względu na moje bezpieczeństwo rozmowa będzie

    No ale osoba po drugiej stronie moze Ci powiedziec, ze nie wyraza na to
    zgody. Byla taka sprawa z telewizja N. Konsultanci informowani, ze beda
    nagrywani odpowiadali, ze sie nie zgadzaja bo maja takie prawo. O co
    chodzilo - wiadomo.

    pozdr
    PG

  • 7. Data: 2011-08-07 16:19:10
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 07/08/2011 17:02, witek wrote:

    > nie jestem przekonany.

    No tak już jest. Tak samo jak możesz podsłuchiwać rozmowy np. pilotów.
    Jest to bajer dla tych, którzy lubią np. pokazy lotnicze.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2011-08-07 16:24:15
    Od: "vari107" <v...@o...pl>

> [...]
    > zgody. Byla taka sprawa z telewizja N. Konsultanci informowani, ze beda
    > nagrywani odpowiadali, ze sie nie zgadzaja bo maja takie prawo. O co

    Ja bym nie informował.
    Bo nie ma takiego obowiązku.
    Nie jest podsłuchiwaniem nagrywanie rozmów w których się uczestniczy (choćby
    jako jedna z wielu stron).
    Nie można nagrywać cudzych rozmów, chyba że choć jeden z uczestników Cię do
    tego upowazni.
    U nas się uważa za sprawą mnogości amerykańskich filmów, że trzeba spytać o
    zgodę (u nich trzeba - u nas nie, jeśli nagrywa się SWOJE z kimś rozmowy).
    Dlatego ja nagrywam moje rozmowy z konsultantami i nie informuję.
    I co więcej. Skoro jest to legalne to może być dowodem w sądzie (u nas nawet
    nielegalny materiał może być dopuszczony jako dowód a w USA nielegalnie
    pozyskane nagranie np seryjnego mordercy, nie może być dopuszczone jako
    dowód i mordercę się uniewinnia).
    Już nieraz nagranie przydało się, gdy jeden z operatorów telefonicznych
    chciał mnie oszukać.
    Gdy wysłałem nagranie to coś tam burczeli o sądzie ale chyba ich prawnik
    wybił im z głowy z góry przegrany proces.
    Oni też uwierzyli, ze są krasno.... że jest tak jak w filmach z Ameryki.

  • 9. Data: 2011-08-07 16:25:33
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Użytkownik "grzeda" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgody. Byla taka sprawa z telewizja N. Konsultanci informowani, ze beda
    > nagrywani odpowiadali, ze sie nie zgadzaja bo maja takie prawo. O co

    Ale ich zgoda nie jest potrzebna. Tak samo jak dzwoniącego. Masz jakieś
    inforacje o tej sprawie? Oprócz opowieści?

    Pzdr.
    M.

  • 10. Data: 2011-08-07 16:37:37
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    DooMiniK wrote:
    > Inaczej...
    > Mogę także podsłuchiwać, nagrywać rozmowy policji (przez radio),
    > ale nie mogę potem wykorzystać w żaden sposób tego nagrania.

    co ma piernik do wiatraka?
    mozesz nagrywac rozmowe w ktorej uczestniczysz

    nie mozesz nagrywac rozmow osob trzecich jezeli ich o tym nie
    poinformujesz (monitoring) a i tak nie mozesz wykorzystywac
    (w sensie upublicznic etc.) tak zarejestrowanych rozmow\filmow\zdjec
    bez ich zgody, ale mozesz je np. wykorzystac przed sadem

    mozesz - nagrywac (i byc nagrywanym) kogo sobie tylko zazyczysz o ile
    nie wykorzystujesz 'urzadzen podsluchowych' (pluskwy) a jedynie
    rejestrujesz to co sam slyszysz