  • 11. Data: 2004-02-19 08:21:35
    Temat: Re: Nagrywanie rozmow
    Od: Olek Kwas <k...@p...XX.onet.pl>

    Jaytee wrote:
    > Idę poszukać jakiegoś taniego dobrego voice-modemu
    > do nagrywania rozmów.

    Wystarczy zwykły magnetofon. Można go podpiąć do linii telefonicznej,
    trzeba tylko wstawić parę zabezpieczeń. Schemat znajdziesz w sieci.
    Olek

  • 12. Data: 2004-02-21 08:04:08
    Od: "rejmi" <r...@p...onet.pl>

    > Maciek Grochowski rzecze:
    >
    > Nie wolno nagrywać cudzych rozmów, czyli podsłuchiwać i to rejestrować.

    pokaz mi paragraf ze JA na WLASNYM numerze nie moge nagrywac rozmow ktore sa
    wykonywane z mojego numeru lub do mojego numeru

    mozna nagrywac wszystko - trzeba tylko miec zamocowanie prawne
    inaczej nie istniala by twz. kontrola operacyjna

  • 13. Data: 2004-02-21 09:21:33
    Od: Jaytee <j...@o...pl>

    Użytkownik rejmi napisał:

> [...]
    >
    > mozna nagrywac wszystko - trzeba tylko miec zamocowanie prawne
    > inaczej nie istniala by twz. kontrola operacyjna

    Co to dokładnie znaczy? Jakie zamocowanie prawne?

    --
    Pozdrowienia,
    Jaytee

  • 14. Data: 2004-02-21 11:52:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    rejmi rzecze:
    > pokaz mi paragraf ze JA na WLASNYM numerze nie moge nagrywac rozmow ktore sa
    > wykonywane z mojego numeru lub do mojego numeru

    Nie możesz jeśli to nie Twoja rozmowa bo to nadal podsłuchiwanie cudzych
    rozmów. Nie ma tu żadnego znaczenia, że to Twój numer itd.
    Nie jestem prawnikiem, może ktoś Ci poda orzeczenie sądu w sprawie
    podsłuchu zainstalowanego przez pracodawcę na JEGO telefonie bez wiedzy
    pracowników.

    > mozna nagrywac wszystko - trzeba tylko miec zamocowanie prawne
    > inaczej nie istniala by twz. kontrola operacyjna

    To już inna para kaloszy przecież.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 15. Data: 2004-02-21 20:12:00
    Od: "rejmi" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaytee" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co to dokładnie znaczy? Jakie zamocowanie prawne?

    podpisane przez prokuratora (chyba okregowego) postanowienie

  • 16. Data: 2004-02-21 20:17:04
    Od: "rejmi" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie jestem prawnikiem, może ktoś Ci poda orzeczenie sądu w sprawie
    > podsłuchu zainstalowanego przez pracodawcę na JEGO telefonie bez wiedzy

    hipotetyczna sytuacja:
    na swoj prywatny numer instalujesz sobie rejestrator rozmow - wszytskie
    rozmowy wychodzace i przychodzace masz utrwalone.
    ale rozmowy "swoje" czyli takie ktorych ty tresc i tak znasz! czyli nie
    naruszasz kwestii tajemnicy korespondencji

    a co do rejestracji rozmow w firmach - a nie podsluchu bo to sa dwie rozne
    rzeczy - firmy bardzo latwo sie tlumacza
    oczywiscie lojalnie uprzedzajac pracownikow o takim fakcie ze moga byc
    rejestrowane wszytskie (lub wybiorczo) rozmowy wykonywane z i do sluzbowych
    stacji (z tego co wiem to czesto praktyka stosowana w instytucjach
    finansowych)

    firmy sie tlumacza ze w ten sposob zabezpieczaja sie na wypadek ujawneinia
    informacji stanowiacych tajemnice przedsiebiorstwa czy handlowa czy tego
    typu

  • 17. Data: 2004-02-21 20:23:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rejmi" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pokaz mi paragraf ze JA na WLASNYM numerze nie moge nagrywac rozmow
    ktore sa
    > wykonywane z mojego numeru lub do mojego numeru

    A pokaż ten co zezwala. Przepis mówi o zakazie podsłuchiwania cudzych
    rozmów. A rozmowa pomiędzy Twoją żoną, Twoim dzieckiem, Twoim pracownikiem
    a inną osobą nie będzie nigdy Twoją rozmową.

    Sens zezwolenia na nagranie swojej rozmowy opiera się na tym, że Ty w ten
    sposób nie wchodzisz w posiadanie nieznanych Ci informacji. Przecież skoro
    rozmawiałeś, to wiesz o czy, Wówczas nagrani jest nieistotną czynnością
    techniczną. natomiast w wypadku, gdy Ty sam nie brałeś udziału w rozmowie,
    nagrywając ją i później odsłuchując wchodzisz w posiadanie informacji,
    które nie są Ci znane.

    > mozna nagrywac wszystko - trzeba tylko miec zamocowanie prawne
    > inaczej nie istniala by twz. kontrola operacyjna

    kontrola operacyjna, czyli na przykład podsłuch telefoniczny jest
    generalnie łamaniem prawa. Jednak po uzyskaniu zgody organu w ustawie
    przewidzianego ustawa stanowi, że nie stanowi ona przestępstwa. W wypadku
    podsłuch zrealizowanego przez Ciebie najpewniej nie uzyskasz zgody organów
    w prawie przepisanych.

  • 18. Data: 2004-02-21 21:26:09
    Od: Jaytee <j...@o...pl>

    Użytkownik rejmi napisał:

    > podpisane przez prokuratora (chyba okregowego) postanowienie

    Ale to potrzebne jest do nagrywania wszystkiego, czy do własnych rozmów też?

  • 19. Data: 2004-02-21 22:01:50
    Od: "rejmi" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozmów. A rozmowa pomiędzy Twoją żoną, Twoim dzieckiem, Twoim pracownikiem
    > a inną osobą nie będzie nigdy Twoją rozmową.

    zle sprecyzowalem pytanie bylo o wlasne rozmowy i o takie mi chodzilo -
    czyli prowadzone przeze mnie i do mnie

    > kontrola operacyjna, czyli na przykład podsłuch telefoniczny jest
    kontrlola operacyjna - jest to utrwalanie rozmow a podslch - nie jest
    utrwalaniem a jedynie podsluchiwaniem "online"

    > generalnie łamaniem prawa. Jednak po uzyskaniu zgody organu w ustawie
    > przewidzianego ustawa stanowi, że nie stanowi ona przestępstwa.

    i co do kontroli operacyjnej - nie jest ona lamaniem prawa bo jest to
    narzedzie do pozyskiwanai informacji ustanowione w swietle prawa

  • 20. Data: 2004-02-21 22:02:44
    Od: "rejmi" <r...@p...onet.pl>

    > Ale to potrzebne jest do nagrywania wszystkiego, czy do własnych rozmów
    też?

    jezeli sa to rozmowy prowadzone przez ciebie czy z toba to jedyne co
    potrzeba to cos na czym nagrasz