  • 1. Data: 2004-02-17 09:16:53
    Temat: Nagrywanie rozmow
    Od: "Maciek Grochowski" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym sie dowiedziec jakie ssa ograniczenia co do nagrywania roow
    telefonicznych. Mam na mysli taka sytuacje kiedy pan X dzwoni do pana Y i
    pan Y nagrywa sobie wszystko na dyktafon czy podobne urzadzenie. Czy mozna
    tak robic, czy takie nagranie cos daje, czy mam moc prawna? Bylbym bardzo
    wdzieczny za odpowiedzi a szczegolnie za odeslanie do konkretych paragrafow
    i punktow.

    Pozdrawiam
    Maciej Grochowski

  • 2. Data: 2004-02-17 09:26:35
    Temat: Re: Nagrywanie rozmow
    Od: Arek <a...@e...net>

    Maciek Grochowski rzecze:
    > Chcialbym sie dowiedziec jakie ssa ograniczenia co do nagrywania roow
    > telefonicznych.

    Nie wolno nagrywać cudzych rozmów, czyli podsłuchiwać i to rejestrować.

    > Mam na mysli taka sytuacje kiedy pan X dzwoni do pana Y i
    > pan Y nagrywa sobie wszystko na dyktafon czy podobne urzadzenie.
    > Czy mozna tak robic, czy takie nagranie cos daje, czy mam moc prawna?

    Można a to czy ma "moc prawną" to decyduje już sąd.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-02-17 09:27:19
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak robic, czy takie nagranie cos daje, czy mam moc prawna? Bylbym bardzo
    > wdzieczny za odpowiedzi a szczegolnie za odeslanie do konkretych

    zeby daleko nie szukac... przychodzi Rywin do Michnika :) chyba ma moc
    prawna skoro pieklo sie rozpetalo :)
    a co do paragrafow i punktow to ja nie odpowiem, bo niestety nie znam.

    pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-02-17 13:01:36
    Od: Jaytee <j...@o...pl>

    Użytkownik Arek napisał:
    > Maciek Grochowski rzecze:

    Ale jeżeli zainstaluję urządzenie nagrywające na swoim własnym
    telefonie? I czy muszę każdego rozmówcę informować o tym że rozmowa
    jest nagrywana?

    --
    Pozdrowienia,
    Jaytee

  • 5. Data: 2004-02-17 13:25:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jaytee rzecze:
    > Ale jeżeli zainstaluję urządzenie nagrywające na swoim własnym
    > telefonie?

    Jesli bedziesz nagrywal tylko swoje rozmowy to wszystko gra.

    > I czy muszę każdego rozmówcę informować o tym że rozmowa
    > jest nagrywana?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2004-02-18 07:50:49
    Od: Jaytee <j...@o...pl>

    Użytkownik Arek napisał:
    > Jaytee rzecze:

    > Jesli bedziesz nagrywal tylko swoje rozmowy to wszystko gra.

    I nie robi różnicy czy mój rozmówca jest osobą prywatną czy urzędnikiem
    jakiejś firmy/instytucji? Pytam bo po przejściach z firmą
    ubezpieczeniową gdzie przez telefon pan prowadzący moją sprawę mówił
    różne rzeczy które później okazały się bzdurą, nie miałem jak udowodnić
    jego przełożonemu że ten pracownik wprowadził mnie w błąd, chcę się
    zabezpieczyć na przyszłość i wszelkie tego typu rozmowy nagrywać.
    Rozmowy chcę rejestrować cyfrowo, czy to nie jest żadna przeszkoda?
    Słyszałem że nagrania cyfrowe nie są brane pod uwagę np. przez sądy,
    moim zdaniem to bzdura, bo przecież mogę coś zarejestrować cyfrowo a
    potem przenieść na nośnik analogowy. Jak więc to jest z zapisem cyfrowym?

  • 7. Data: 2004-02-18 08:25:26
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Jaytee" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
> [...]
    > jego przełożonemu że ten pracownik wprowadził mnie w błąd, chcę się
    > zabezpieczyć na przyszłość i wszelkie tego typu rozmowy nagrywać.[...]
    Dlatego przy obsłudze elektronicznej kont firmowych w bankach podpisuje się
    zgodę na nagrywanie przez Bank rozmów telefonicznych z konsultantem. Te
    zapisy służą właśnie do kontroli takich przypadków j.w. Inne instytucje też
    powinny to wprowadzić dla dobra obu stron. Ale klienci na to wpływu nie
    mają, niestety. Może jakiś lobbing kliencki w tej sprawie wprowadzić?
    WSm

    ---

  • 8. Data: 2004-02-18 09:33:45
    Od: Olek Kwas <k...@p...XX.onet.pl>

    Jaytee wrote:
> [...]
    > moim zdaniem to bzdura, bo przecież mogę coś zarejestrować cyfrowo a
    > potem przenieść na nośnik analogowy. Jak więc to jest z zapisem cyfrowym?

    Nie jest to bzdura. W przypadku nagrania analogowego znacznie łatwiej
    wykazać jego autentyczność. Samo nagranie to jeszcze nie wszystko. Dowód
    obejmuje również sprzęt na którym je wykonano. Przenoszenia nagrania z
    jednego nośnika na drugi nie polecam - łatwo to rozpoznać.
    Olek

  • 9. Data: 2004-02-18 10:27:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jaytee rzecze:
    > I nie robi różnicy czy mój rozmówca jest osobą prywatną czy urzędnikiem
    > jakiejś firmy/instytucji?

    Nie ma.

    > Rozmowy chcę rejestrować cyfrowo, czy to nie jest żadna przeszkoda?

    Nie jest. Nie ma żadnej różnicy czy nagranie jest cyforowe czy
    analogowe. To sąd decuduje, czy dopuszcza dowód w sprawie.

    > Słyszałem że nagrania cyfrowe nie są brane pod uwagę np. przez sądy,

    Absolutna nieprawda.
    Wbrew pozorom - filmy :) - manipulacje na materiale cyfrowym są tak samo
    wykrywalne jak na analogowym.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2004-02-18 10:42:43
    Od: Jaytee <j...@o...pl>

    Użytkownik Olek Kwas napisał:

> [...]
    > obejmuje również sprzęt na którym je wykonano. Przenoszenia nagrania z
    > jednego nośnika na drugi nie polecam - łatwo to rozpoznać.

    W sumie racja.
    Ok, dzięuję wszystkim za odpowiedzi i przepraszam autora wątku że tak
    się mu wtrąciłem :-) Idę poszukać jakiegoś taniego dobrego voice-modemu
    do nagrywania rozmów.

    Pozdrawiam!