  • 1. Data: 2007-01-07 07:00:34
    Temat: Nagrywanie przebiegu badań w RODK
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl>

    Witam na grupie i przechodzę do zadania pytania.

    Zaproponowałem nagrywanie na dyktafonie badań w Rodzinnym Ośrodku
    Diagnostyczno Konsultacyjnym. Zespół badający odmówił zgody na to powołując
    się na standardy, jakie panują w Polsce. Ponieważ nie zmieniłem zdania co do
    nagrywania, do badania w ogóle nie doszło, RODK nie odbył się.

    Wcześniej zaproponowano mi wypełnienia testów psychologicznych. Powiedziałem,
    że wypełnię, jeżeli dostanę kserokopię tego, co ja wypełnię. Pani psycholog
    natychmiast zrezygnowała z testów.

    Jak takie postępowanie obydwu stron można ocenić z punktu widzenia prawa?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2007-01-07 18:25:11
    Temat: Re: Nagrywanie przebiegu badań w RODK
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Sun, 7 Jan 2007 07:00:34 +0000 (UTC), adam.eu napisał(a):

> [...]
    > natychmiast zrezygnowała z testów.
    >
    > Jak takie postępowanie obydwu stron można ocenić z punktu widzenia prawa?

    widać mają coś do ukrycia
    akala

  • 3. Data: 2007-01-07 20:46:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    adam.eu napisał(a):

    > Jak takie postępowanie obydwu stron można ocenić?

    Twoje zachowania dają do myślenia psychologowi, więc pewnie cie
    obsmaruje w opinii bez testów. W końcu napisze prawdę że jesteś
    chorobliwie podejrzliwy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 4. Data: 2007-01-08 05:09:40
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Twoje zachowania dają do myślenia psychologowi, więc pewnie cie
    > obsmaruje w opinii bez testów.

    Kazano czekać na dziecko. Dziecko przyszło, obserwacja zaczęła się, ale po
    krótkim czasie poinformowano, że to nie jest spotkanie z dzieckiem i należy go
    kończyć,ponieważ badanie nie odbędzie się.

    >W końcu napisze prawdę że jesteś
    > chorobliwie podejrzliwy.

    To był 4 RODK, dziecko ma 3 lata. Dotychczasowe opinie były niespójne i rozbieżne.
    Ale wracając do intencji mojego postu.
    Czy odmawiając badania bez możliwości nagrywania złamałem prawo?
    Czy RODK złamał prawo nie podejmując w ogóle żadnych badań?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2007-01-21 22:24:21
    Od: b...@g...pl (bogdan)

    nic nie mają do ukrycia.
    kilka zasad tu obowiązuje:
    1. nie wolno stosować środków audiowizualnych dla utrwalania przebiegu
    badań w RODK - to jest podstawowa wytyczna ministerstwa sprawiedliwości;
    2. można domyslać się, że wynika ona z reguły nierozpowszechniania metod
    badania psychologicznego: do metody (techniki) sobie znanej (tzn.
    konkretnego testu) można się przygotować wcześniej i unimożliwić tym samym
    obiektywizm badania - to jest zasada obowiązująca powszechnie na całym
    świecie;
    3. wszystkich psychologów obowiązuje zasada zachowania tajemnicy co do
    metod badania - ale z tego nie wynika, że badania nie można zweryfikować,
    w pewien sposób sprawdzić: każdy psycholog sądowy ma obowiązek udostępnić
    wyniki badań, informacje o ich przebiegu, stosowanych metodach itp. INNEMU
    BIEGŁEMU PSYCHOLOGOWI - jeżeli zażąda tego sąd (np. na wniosek którejś ze
    stron)

    żaden przytomny psycholog nie zinterpretuje Twojego oporu, że jesteś
    podejrzliwy; wiadomo, że sytuacja procesu jest stresująca, ludzie reagują
    nadmierną ostrożnością - mieści się to w ramach pewnej typowości.

    natomiast fakem jest, że jeśli osoba badana nie chce zrezygnować z
    utrwalania przebiegu badania na np. dyktafonie - badań przeprowadzać nie
    wolno.

    --
    Wyslano z serwisu -> http://sms.rzeszow.pl - dokumenty dla kazdego

  • 6. Data: 2007-01-22 10:36:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bogdan wrote:

    > 1. nie wolno stosować środków audiowizualnych dla utrwalania przebiegu
    > badań w RODK - to jest podstawowa wytyczna ministerstwa sprawiedliwości;

    Wytyczne obowiązują podwładnych wytykającego.

    Znajdź mi przepis obowiązujący pacjenta...

    ATSD to najprościej ukryć urządzenie rejestrujące - odebrać siłą potem
    nie może, nawet jak się zorientuje ;->

  • 7. Data: 2007-01-30 15:50:26
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    > adam.eu napisał(a):
    >>

    > Twoje zachowania dają do myślenia psychologowi, więc pewnie cie obsmaruje
    > w opinii bez testów. W końcu napisze prawdę że jesteś chorobliwie
    > podejrzliwy.

    Moze jest tylko ostrozny??? Mam nagrania z RODK i nikt mi krzywdy nie
    zrobil. Co wiecej prze-biegly w opinii napisal zupelnie cos innego niz bylo
    podczas badania i wykazaly testy. Mam 3 rozne opinie zrobione przez RODK na
    zlecenie sadu i jedna ktora zlecilem osobiscie. Na te trzy opinie 2 z nich
    zawieraja niezgodne ze stanem faktycznym stwierdzenia ( poswiadczanie
    nieprawdy przez bieglego w opinii i podczas zeznan to przestepstwo a
    nagranie stanowilo dowod) i przeciw pseudospecjalistom toczy sie sprawa
    karna. Pomogly nagrania i opinie autorytetu z zakersu psychologii.

  • 8. Data: 2007-06-02 17:15:38
    Od: "adam.eu" <a...@o...eu>

> [...]
    > nagranie stanowilo dowod) i przeciw pseudospecjalistom toczy sie sprawa
    > karna. Pomogly nagrania i opinie autorytetu z zakersu psychologii.

    A komu zgłosiłeś przestępstwo? Na jakim etapie jest ta sprawa karna? Mnie sąd
    odrzucił rodzinny odrzucił nagrania z ukrycia używając argumentu:

    ".....z uwagi na sposób ich uzyskania oraz naganność zachowania uczestnika Adama
    w tym zakresie. Sąd nie może nadawać rangi dowodu materiałom uzyskiwanym w
    sposób naruszający dobra osobiste osób, które nie zostały powiadomione o fakcie
    nagrywania."

    Pikanterii decyzji sądu dodaje fakt, że nagrania robione oficjalnie przez inne
    zainteresowane osoby miały ulec zniszczeniu, bowiem były niewygodne. A ja te
    nagrania mam i sąd nie wziął tego pod uwagę.

    Poproszę inne osoby o kontakt mające zbliżone problemy.

    Pozdrawiam
    Adam