    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nagroda szantaz od LG
    Date: Tue, 3 Jul 2007 20:34:18 +0200

    Użytkownik "ZG" <J...@P...pl> napisał w wiadomości
    news:f6du05$nir$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tutaj mozna znalezc umowe o ktorej mowa:
    > http://2553476.neostrada.pl/zdj/jz_.JPG
    > Prosze o wszelkie komentarze dotyczace powyzszego aneksu.
    > Czy to jest zgodne z prawem?
    > O jaka kwote do zwrotu im chodzi (brutto, netto)?
    > Gdzie szukac pomocy jesli dojdzie do rozwiazania umowy o prace?

    Umowa, jak umowa. można ją przyjąć, albo nie. Jak nie chcesz się wiązać, to
    premię wpłacasz na konto i przy wypowiedzeniu oddajesz. Zawsze Ci zostaną
    jakieś tam odsetki.

    Komplikacje, to ja raczej widzę od strony podatkowej. Moim zdaniem jest to
    forma pożyczki, która podlega umorzeniu w przyszłym roku, nie zaś
    wynagrodzenie. Ale o to bym juz zapytał na pl.soc.prawo.podatki. Tu jest
    kwestia chwili, gdy należy uznać tę kwotę za dochód, bo moim zdaniem jest
    to chwila jej wypłaty, skoro jest to świadczenie zwrotne. Tym samym kwota
    ta nie powinna stanowić kosztów uzyskania przychodów w 2007 roku, a
    zaliczkę na podatek dochodowy należy odprowadzić i sam przychód rozliczyć w
    2008 roku.