  • 11. Data: 2004-08-12 17:50:53
    Temat: Re: Nagroda jubileuszowa
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/12/2004 11:46 AM, blad wrote:

    > Johnson wrote:
    [...]
> [...]
    > wynagradzania za pracę oraz przyznawania innych świadczeń związanych z pracą,
    > wydane na podstawie art. 79 Kodeksu pracy, zachowują moc do czasu objęcia
    > pracowników, których te przepisy dotyczą i w zakresie przedmiotu w nich
    > normowanego - postanowieniami układu zbiorowego pracy lub innymi przepisami
    > prawa pracy".
    >
    > W Gazecie Prawnej jedna pani mecenas wysnuła (w rok 1999) z tego wniosek że
    > jeśli w regulaminie pracy nie ma słowa na temat nagród jubileuszowych to przez
    > domniemanie powinny być na starych zasadach. Mi się nie udało tego przeprowadzic

    Moje ulubione cytaty:

    2. [Okresy wliczane do okresu pracy] 1. Do okresu pracy uprawniającego
    do nagrody wlicza się, bez względu na przerwy w zatrudnieniu:

    1) okresy zatrudnienia w uspołecznionych zakładach pracy,

    2) okresy zatrudnienia w prywatnych zakładach pracy, które zostały
    upaństwowione lub przejęte przez uspołecznione zakłady pracy.

    [...]

    § 4. [Okres pracy uprawniający do nagrody] 1. Do okresu pracy
    uprawniającego do nagrody wlicza się następujące okresy przypadające po
    II wojnie światowej:

    [...]

    3) służby wojskowej w armii Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

    2. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody wlicza się przypadające po
    wyzwoleniu okresy służby w organach bezpieczeństwa publicznego, a także
    w Milicji Obywatelskiej i w Służbie Więziennej, [...]

    [...]

    § 5 . [Okres pracy uprawniający do nagrody] 1. Do okresu uprawniającego
    do nagrody wlicza się także następujące okresy:

    1) przed II wojną światową:

    [...]

    b) służby w wojskowych oddziałach ludowych w czasie wojny domowej w
    Hiszpanii,

    c) pobytu w więzieniu lub obozie za działalność rewolucyjną,

    d) niewykonywania pracy wskutek prześladowania za działalność w obronie
    interesów klasy robotniczej, a także w lewicowych ruchach ludowych,

    2) w czasie II wojny światowej:

    [...]

    c) czynnej służby wojskowej pełnionej w armii Związku Socjalistycznych
    Republik Radzieckich oraz w innych armiach sojuszniczych,

    [...]

    f) pobytu w więzieniu z przyczyn politycznych lub narodowościowych [...]

    [...]

    i) podlegania represjom na terenie Związku Socjalistycznych Republik
    Radzieckich, w szczególności w postaci deportacji lub przesiedlenia --
    bez względu na wiek pracownika.

    [...]

    Żródło: Monitor Polski Rok 1989 Nr 44 poz. 358

    Był czas, że nagrody junbileuszowe nie były obzusowane - w mojej byłej
    firmie jubileusz był co roku.

    PZd: Catbert