  • 11. Data: 2005-08-24 06:29:29
    Temat: Re: Nadanie NIPu
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Cris napisał(a):
    > w US mówi że trzeba podjąć pracę(pierwszą) gdyż to pracodawca "pośredniczy"
    > w nadaniu NIPu. Zatem jest coś takiego : Pracodawca żąda NIPu, którego nie
    > ma, a skarbówka żąda zatrudnienia(pieczątki) od pracodawcy (pierwszego) aby
    > ten nip nadać ...
    Powiedz jej zeby sie stuknela w glowe i zawolaj kierownika. Ja swoj nip
    dostalem jeszcze w szkole sredniej, krotko po skonczeniu 18, kiedy
    mialem swoja pierwsza umowe zlecenie. idziesz do us, skladasz wniosek i
    czekasz. jak pani nie chce przyjac, prosisz z kierownikiem

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 12. Data: 2005-08-24 08:53:12
    Od: "MIKI_TK" <m...@p...ITEGOonet.pl>

    Powiem tak jeszcze nie pracowałem ponieważ ciągle się uczę ale w pewnym
    momencie stwierdzilem że warto mieć NIP. Poszedłem do US wypełniłem od ręki
    NIP-3 w dwóch egzemplarzach (jeden dla US drugi dla mnie po postawieniu
    pieczątki) i tyle. Żadnych pytań, tyle że z kancelarii powiedzieli że żeby
    sprawa od razu była w odpowiedniej komórce trzeba złożyć w odpowiednim
    pokoju
    Oto link do formularza
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/nip_2004/nip_3_int
    .pdf
    No może przed wyrobieniem NIPu wyrób sobie Dowód osobisty.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 13. Data: 2005-08-24 15:19:28
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "Cris" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kiedy zwykły Jan Kowalski może starać się o nadanie NIPu w US? Dużo osób
    > twierdzi że niepowinno być z tym jakiegokolwiek problemu, natowmiast
    kobieta
    > w US mówi że trzeba podjąć pracę(pierwszą) gdyż to pracodawca
    "pośredniczy"
    > w nadaniu NIPu. Zatem jest coś takiego : Pracodawca żąda NIPu, którego nie
    > ma, a skarbówka żąda zatrudnienia(pieczątki) od pracodawcy (pierwszego)
    aby
    > ten nip nadać ...
    >
    > Proszę o wyjaśnienie, ewentualnie poparcie jakimś paragrafem w kodeksie.

    Jeżeli nie pracujesz - to sam występujesz o NIP; w momencie gdy jesteś
    zatrudniony musi to zrobić pracodawca.

    m.

  • 14. Data: 2005-08-24 17:09:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@o...pl> napisal(a):

    > Tak właśnie mówi mi dużo osób .... lecz rzeczywistość jest inna. Kobieta NIE
    > chce nadać NIPu, mówiąc że MUSI być pieczątka od pracodawacy że pracuje ...i
    > dopiero wówczas nadzą NIP.
    > A sytuacja jest trudna i całkowicie absurdalna ...
    >
    > Może ktoś by mi zapodał jakiś paragrafik.

    Nie, to nie tak. To ONA ma podać podstawę prawną żądania jakiejś
    pieczątki.

    Są niestety takie USy, które uważają, że musi być pieczątka. Jest to
    moim zdaniem zupełnie bezprawne. Zwłaszcza, że NIP niekoniecznie musi
    być potrzebny do pracy - są sytuacje, kiedy bywa potrzebny - na przykład
    nie opłacisz akcyzy za sprowadzony samochód bez NIPu!
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2005-08-24 23:31:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > być potrzebny do pracy - są sytuacje, kiedy bywa potrzebny - na przykład
    > nie opłacisz akcyzy za sprowadzony samochód bez NIPu!

    Dlatego też jak samemu wyślesz NIP-3, to zgodnie z prawem dostaniesz
    pisemko z prośbą o uzasadnienie po co ci NIP.
    Jak umiesz uzasadnić to nip dostaniesz, a jak nie to dostaniesz odmowę.

    To co napisałeś w pierwszym zdaniu, że musi być "pieczątka" dotyczy
    kogoś, kto stara się o nip z tytułu rozpoczęcia pracy.
    I wówczas zgodnie z art.8 musi.

    Większość US się nie szczypie i nadaje NIp jak leci, ale te które się
    szczypią podstawę prawną do tego mają.

  • 16. Data: 2005-08-24 23:37:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > No kurcze, a mnie się nikt nie pytał po co mi NIP. A wyrabiałem go jak
    > miałem niecałe 16 lat, i w dodatku nie na dowód osobisty, a na paszport.
    > A to ci... Chyba mam jakiś wyjątkowy US...

    Nie. Raczej wyjątkowe są te, co odmawiają.

  • 17. Data: 2005-08-24 23:39:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
> [...]

    miałem niecałe 16 lat, i w dodatku nie na dowód osobisty, a na paszport.
    A to ci... Chyba mam jakiś wyjątkowy US...

    best regards,
    scream (at)w.pl
    (C) Któryś Z Poetów Epoki Romantyzmu

  • 18. Data: 2005-08-25 00:02:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
    > Nie. Raczej wyjątkowe są te, co odmawiają.

    Sam napisałeś, że 'zgodnie z prawem' US powinien mnie zapytać, po co
    zawracam mu głowe i po co mi NIP :P

  • 19. Data: 2005-08-25 20:41:27
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:
    > USTAWA
    > z dnia 13 października 1995 r.
    > o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
    >
    > Art. 8.
    > 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    > podstawie
    > przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:[...]

    Czytając dalej: ust. 2 mówi, że ust. 1 nie stosuje się do osób, które
    wcześniej (zanim objął je obowiązek odprowadzania miesięcznych składek
    etc.) samodzielnie uzyskały NIP.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 20. Data: 2005-08-25 20:44:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Cris wrote:
    > Kiedy zwykły Jan Kowalski może starać się o nadanie NIPu w US? Dużo osób
    > twierdzi że niepowinno być z tym jakiegokolwiek problemu, natowmiast
    > kobieta w US mówi że trzeba podjąć pracę

    Kobieta w US nie jest od mówienia. Jest od przyjęcia pisma (NIP-3) i
    przypieczętowania kopii datownikiem. I ma od ciebie je przyjąć chociażby
    było wypełnione pismem klinowym. Decyzję o przyznaniu bądź odmowie
    przyznania NIP wydaje właściwy Naczelnik US.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>