  • 1. Data: 2005-08-23 17:58:10
    Temat: Drugi slub matki
    Od: LeoK <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Moja mama, po smierci taty, wychodzi drugi raz za maz. Razem z nia
    posiadam mieszkanie wlasnosciowe w bloku spoldzielczym (75% jest jej,
    moja reszta). Chcemy sie tak zabezpieczyc, zeby drugi maz mamy nie mial
    praw do jej czesci. W jaki sposob najlepiej to zrobic?

    Pozdrawiam,

    Leszek

  • 2. Data: 2005-08-23 20:09:48
    Temat: Re: Drugi slub matki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LeoK" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moja mama, po śmierci taty, wychodzi drugi raz za maź. Razem z nią
    > posiadam mieszkanie własnościowe w bloku spółdzielczym (75% jest
    jej,
    > moja reszta). Chcemy się tak zabezpieczyć, żeby drugi maź mamy nie
    miał
    > praw do jej części. W jaki sposób najlepiej to zrobić?

    Teraz żadnych praw mieć nie będzie. po jej śmierci (a nikt wiecznie
    nie żyje) odziedziczy jako jej maż połowę jej 75%. Matka może napisać
    testament, ale mężowi i tak będzie przysługiwało 50% tego, co
    normalnie, czyli ostatecznie żeby nie wiem co, to po jej śmierci
    dostanie 18,75% mieszkania, o ile Twoja mam nie ma innych dzieci.

    Jedyne co by mogła zrobić, to mieszkanie przekazać Ci za życia. Ale z
    kolei nie wiem, czy będzie chciała to zrobić, bo to jest mało
    komfortowa sytuacja z jej strony.

  • 3. Data: 2005-08-23 21:34:46
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

> [...]
    >
    > Jedyne co by mogła zrobić, to mieszkanie przekazać Ci za życia. Ale z
    > kolei nie wiem, czy będzie chciała to zrobić, bo to jest mało

    Dlaczego? służebnośc mieszkania i po sprawie

    MaW

  • 4. Data: 2005-08-23 22:46:43
    Od: LeoK <l...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > Jedyne co by mogła zrobić, to mieszkanie przekazać Ci za życia. Ale z
    > kolei nie wiem, czy będzie chciała to zrobić, bo to jest mało

    Dzieki za odpowiedz,

    A czy po smierci meza cos bedzie sie nalezec jego rodzinie (np.
    dzieciom) z pierwszego malzenstwa? Gdyby zmarl przed moja mama?

    Pozdrawiam,

    Leszek

  • 5. Data: 2005-08-23 22:47:14
    Od: LeoK <l...@p...onet.pl>

    Mariusz Wołek napisał(a):
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego? służebnośc mieszkania i po sprawie

    A co to znaczy sluzebnosc mieszkania?

    Leszek

  • 6. Data: 2005-08-23 23:49:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A czy po śmierci męża cos będzie się należeć jego rodzinie (np.
    > dzieciom) z pierwszego małżeństwa? Gdyby zmarł przed moja mama?

    Jeśli umrze przed Twoja mamą, to jego dzieci nie będą dziedziczyły po
    Twojej mamie. Ale jeśli umrze później, to będą dziedziczyć jego część.

  • 7. Data: 2005-08-23 23:52:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co to znaczy służebność mieszkania?

    To takie uregulowanie prawne, że Twoja mama daje Ci mieszkanie, ale
    zachowuje prawo do zamieszkania w nim do swej śmierci. Co do zasady
    jest to jakieś wyjście. Ale starsze osoby się obawiają kruczków
    prawnych i rzadko kiedy przystają na takie propozycje.

    Poza tym pozostaje problem jej męża po śmierci matki. Jak rozumiem
    mieszkał by on razem z nią w tym mieszkaniu. Wbrew pozorom, nawet jak
    nie będzie miał żadnego tytułu prawnego do mieszkania, to i tak
    wówczas może to rodzić kłopoty.

  • 8. Data: 2005-08-24 00:37:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > normalnie, czyli ostatecznie żeby nie wiem co, to po jej śmierci
    > dostanie 18,75% mieszkania, o ile Twoja mam nie ma innych dzieci.

    Dlaczego ?

  • 9. Data: 2005-08-24 00:44:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:degfgk$2bu$3@inews.gazeta.pl...
    > Dlaczego ?

    Co, dlaczego? Jak ma inne dzieci, to będzie więcej osób do podziału
    jej 75% - wyjdą inne procenty. A jak pytasz czemu będzie się mu coś
    należało, choć testamentem zapisze Tobie, to poszukaj na grupie pod
    katem słowa "zachowek". Wiele razy było i nie chce mi się tego
    tłumaczyć po raz kolejny.

  • 10. Data: 2005-08-24 00:52:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > należało, choć testamentem zapisze Tobie, to poszukaj na grupie pod
    > katem słowa "zachowek". Wiele razy było i nie chce mi się tego

    A nie jest przypadkiem tak, że będzie mu przysługiwało 18.75% wartości
    mieszkania, a nie 18.75% mieszkania, czyli zachowek wypłaca się w
    "gotówce", a o prawie do mieszkania można zapomnieć?