  • 1. Data: 2004-10-12 07:01:44
    Temat: Na goracym uczynku
    Od: Jerzy Radzimowski <K...@r...com>

    Mam pytanie o interpretacje. Jezeli jest sie "zlapanym na goracym uczynku"
    podczas prowokacji policyjnej - sa nagrania i tak dalej. To jest sie juz
    przestepca czy tylko podejrzanym ?
    Chociazby dla przykladu http://info.onet.pl/992285,11,item.html
    --
    J.R.(J(kropka)Radzimowski(malpa)adbglobal(kropka)com
    )

  • 2. Data: 2004-10-12 07:11:27
    Temat: Re: Na goracym uczynku
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/12/2004 9:01 AM, Jerzy Radzimowski wrote:

> [...]
    > podczas prowokacji policyjnej - sa nagrania i tak dalej. To jest sie juz

    Co do zasady jest tak, że nie można uznać za winnego do czasu
    prawomocnego udowodnienia winy. To akurat jest powszechnie wiadome i nie
    budzi wątpliwości.

    Natomiast z tej zasady wywodzi się, że człowiek bez prawomocnego wyroku
    jest niewinny, zaś dalej, że nie popełnił czynu zabronionego, do czasu
    prawomocnego wyroku (bo mu nie udowodniono prawomocnie, że popełnił).

    Idąc dalej mozna wykazać, że kradną zwykli ludzie, nie złodzieje - w
    oparciu o np. statystyki wykrywalności przestępstw - dalej, że
    generalnie to nie przstepcy popełniaja przestepstwa, tylko zwykli ludzie.

    Taka interpretacja prawa odpowiada społecznemu zapotrzebowaniu (jest
    społecznie sprawiedliwa) w czasach i miejscu, w których kradzież i
    łapownictwo sa społecznie akceptowanymi normami, co więcej - symbolem
    zradności.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-10-12 07:24:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@g...universe.net>, Jerzy Radzimowski wrote:
> [...]
    > podczas prowokacji policyjnej - sa nagrania i tak dalej. To jest sie juz

    Czy się jest przestepcą decyduje sąd na podstawie oceny materiału
    dowodowego itp. rzeczy. Dlatego tak, ponieważ mimo że sytuacja wydaje się
    wyjatkowo klarowna to nie musi być wcale taka na 100%.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-10-12 07:49:29
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/12/2004 9:24 AM, Marcin Debowski wrote:

    > Czy się jest przestepcą decyduje sąd na podstawie oceny materiału
    > dowodowego itp. rzeczy. Dlatego tak, ponieważ mimo że sytuacja wydaje się
    > wyjatkowo klarowna to nie musi być wcale taka na 100%.

    Np. lekarz może być pracownikiem ABW i to on zastawił pułapkę na
    funkcjonariuszy dających łapówki, lub świadomie popełnił przestepstwo,
    bo przeprowadzał eksperyment ekonomiczny, albo chciał przeniknąć do
    środowisk przestepczych w celu ich penetracji i zostania źródłem
    osobowym za cenę utraty reputacji i statusu niekaranego.
    Pieniadze też mogała mu przynieść teściowa, bo nie ufa bankom, a łapówkę
    wręczono w wyniku nieporozumienia, bo lekarz myślał, że jest to
    uroczyste wręczenie daru na prowadzoną przez niego fundację.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-10-12 18:45:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy Radzimowski" <K...@r...com> napisał w wiadomości

    Sprawa wygląda następująco. W chwili ujęcia na gorącym uczynku jest się
    podejrzewanym. Po wydaniu postanowienia o przedstawieniu zarzutów jest się
    podejrzanym - choćby zarzutu nie przedstawiono z jakiegoś tam powodu. Po
    sporządzeniu aktu oskarżenia jest się oskarżonym. Przestępcą się staje po
    prawomocnym orzeczeniu tego faktu przez sąd.

  • 6. Data: 2004-10-13 06:46:45
    Od: Jerzy Radzimowski <K...@r...com>

    ... i Robert Tomasik napisał(a):

    > Sprawa wygląda następująco. W chwili ujęcia na gorącym uczynku jest się
    > podejrzewanym. Po wydaniu postanowienia o przedstawieniu zarzutów jest się
    Dzieki, takim juz stary a nie wiedzialem, ze jesli kogos na oczach tlumu
    zastrzele to automatycznie nie stane sie przestepca, ale tylko
    *podejrzewanym* o czyn haniebny... Mam juz jasnosc jestem logiczny inaczej.

    --
    J.R.(J(kropka)Radzimowski(malpa)adbglobal(kropka)com
    )
    Kocham zwierzęta, ale kota sąsiadów nienawidzę, jak psa.

  • 7. Data: 2004-10-13 21:47:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy Radzimowski" <K...@r...com> napisał w wiadomości

    Bo nie wiadomo, czy trafiłeś. Mogłeś na oczach tłumu strzelać w stronę
    denata, ale ślepymi nabojami. A w tym czasie strzelec wyborowy go załatwił.
    Historia zna takie przypadki. Choćby Kenedy - najprawdopodobniej tak właśnie
    było.