  • 1. Data: 2004-10-12 08:13:16
    Temat: Problemy z usluga
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Mam problem z nierzetelnym wykonawca uslugi.
    Usluga polegala na monazu instalacji gazowej w samochodzie ponad dwa
    miesiace temu. Otrzymalem rachunek na montaz ale nie na instalacje
    (montaż 250 zl , zaplacle 3600 zł).
    Powiedzial ze do rejestracji w UM wystarczy rachunek na montaz (i tak
    faktycznie bylo). Ale ja chcialbym otrzymac rachunek na instalacje.
    Otrxzymalem gwarancje podpisana przez niego na instalacje oraz homologacje.
    Co wiecej instalacja ma wady (nieszczelnosc, zle ustawiona - pali 20 ltr
    gazu).
    Czy moge goscia zdyscyplionwac ?
    Czy nie kwalifikuje sie tutaj kontrola skarbowa (brak rachunku) ?

    Dzieki z gory bo nie mam juz sily a na telefonow nie odbiera.

    VG

  • 2. Data: 2004-10-12 18:50:09
    Temat: Re: Problemy z usluga
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy moge goscia zdyscyplionwac ?
    > Czy nie kwalifikuje sie tutaj kontrola skarbowa (brak rachunku) ?

    Nie tyle kontrola skarbowa, co powiadomienie organów ścigania o popełnieniu
    przestępstwa. Po pierwsze wykroczenia polegającego na tym, ze nierzetelnie
    wystawił Ci rachunek, bowiem zapłaciłeś 3.600 zł, a nie 250 zł. Po drugie,
    jeśli zdołasz dowieść, że żądałeś wystawienia rachunku również na
    instalację, a on odmówił, to będzie to zarzut przestępstwa, bowiem odmowa
    wystawienia faktury jest przestępstwem bez względu na kwotę. Jak poszukasz
    na grupie, to jakiś rok temu wywodziłem, z jakiego powodu akurat w tej
    sytuacji kwota nie ma znaczenia. Jak się wysilił bym, to bym znalazł nawet
    wyrok w tej sprawie. Prawomocny, ale sądu rejonowego, więc powoływać się
    raczej nie można na to. jest to jedynie potwierdzenie mojego toku
    rozumowania.

  • 3. Data: 2004-10-12 20:44:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, Van Gogush wrote:
    [...]
    > + Otrzymalem rachunek na montaz ale nie na instalacje (montaż 250 zl ,
    > + zaplacle 3600 zł).

    wKF: masz pokwitowanie wpłaty ? "Pan nam nic nie wpłacał, to
    jakaś pomyłka" ;)

    [...]
    > + Czy moge goscia zdyscyplionwac ?
    > + Czy nie kwalifikuje sie tutaj kontrola skarbowa (brak rachunku) ?

    Nie "brak" a odmowa wydania. Najwyraźniej tak, ustawa: Ordynacja
    Podatkowa, właściwa grupa: pl.soc.prawo.podatki
    Udowodnienie przed skarbówką że np. nie dość że kwita nie wystawia
    to jeszcze "nie wykazał w księdze" może być bardzo niezdrowe
    dla prowadzącego firmę :> Jak nie masz dowodu może zastosować
    wariant ze zdania drugiego....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-19 07:49:31
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > On Tue, 12 Oct 2004, Van Gogush wrote:
    > [...]
    >

    > wKF: masz pokwitowanie wpłaty ? "Pan nam nic nie wpłacał, to
    > jakaś pomyłka" ;)

    Ale otrzymałem homoglacje oraz gwarancję

> [...]
    > to jeszcze "nie wykazał w księdze" może być bardzo niezdrowe
    > dla prowadzącego firmę :> Jak nie masz dowodu może zastosować

    A zglaszac do US czy Izby Sarbowej ? pisemmnie czy osobiscie lepiej ?

    VG

  • 5. Data: 2004-10-19 18:01:37
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ja myślę że to kłopoty na własne życzenie
    dam sobie głowe uciąć że to był najtańszy zakład w okolicy
    a oto i konsekwencje wyboru.
    coż pogonić gościa niech poprawi to co zrobił źle i tyle.
    a co donosów......hmm ja sie brzydzę donosów i ludzi którzy donoszą również.
    albo jesteś facet albo ....................który sam nie umie załatwić
    sprawy
    tylko sie wysługuje donosicielstwem.
    jak się z rodzina pokłócisz to tez na nich donieś po co sie szarpać.
    chyba że sie mylę co do ceny usługi to wtedy odszczekuję to co napisałem.
    MM