  • 71. Data: 2005-09-26 09:25:22
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > No to zalatw mi trial WinXp. Zeby zarobic pierwsze pieniadze na instalacji
    > systemu klientowi, trzeba umiec przejsc przez instalacje.

    to akurat samo sie robi, jezlei umiesz swobotnie poruszac sie po systemie
    nie bedzie problemu.
    Windows 2003 trtrial byl nie dawno do sciagniecia teraz mozesz kupic
    http://www.microsoft.com/poland/trial/default.mspx
    po 25 zl ladnie w pudelku 180 dniowa wersja. I inny soft rowniez. nie musisz
    krasc.

> [...]
    > pracuje zeby na oplaty za studia zarobic to nie ma sie wolnego czasu zeby
    > isc w tygodniu na uczelnie. Dodam, ze mam 150km z domu na uczelnie. Smiem
    > twierdzic, ze to z moich pieniedzy jest finansowana uczelnia, bo oplacam
    > czesnym wykladowcow, a z podatkow z mojej pracy sa oplacane studia
    > dzienne.
    > Wiec to ja jestem pokrzywdzona strona w tym systemie! Wiec moze za linie
    > obrony wezme haslo wyrownywania szans mlodziezy ze wsi !!!!!!!
    > Jak napisales nie ma wytlumaczenia, ale pewne okolicznosci powoduja inne i
    > kolo sie zamyka. A Biednemu zawsze wiatr w oczy.

    tak samo bys sie tlumaczyl kradnac dosdtawczego mercedesa za kilkaset
    trysiecy
    gdybys musial zarabiac przewowzac towar?

    P.

  • 72. Data: 2005-09-26 09:26:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "ElComandante" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe co byś powiedział gdyby Ci na uczelni powiedzieli
    > że jutro na zajęcia przyjeżdżasz mercem albo nie zaliczasz
    > i oczywiście mógłbyś tego merca skopiować za 50gr. ;))))

    na uczelni ma mozliwsoc korzystania z pracowni i z oprogramowania wiec
    darujsobie takie tlumaczenie.

    P.

  • 73. Data: 2005-09-26 09:26:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Gdyby nie ściągnął ich (bo mowa o mp3 i filmach) z sieci (czy jakkolwiek
    > zaszło), też by nie musiał -- po prostu by danych utworów nie miał pod
    > ręką. Korzyść polega jedynie na tym, że może posłuchać danego utworu nie
    > czekając aż go puszczą w radiu. Czy podpada to pod korzyść majątkową to
    > jest kwestia interpretacji, IMO nie.

    ondosnie korzysci doyczylo oprogramowania.

    P.

  • 74. Data: 2005-09-26 09:32:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > npod linuxa ( wtym gdy bo tych najwiecej , prawie wszystkie idzie pod
    > windows)

    (w tym gry bo ych ...)

  • 75. Data: 2005-09-26 11:08:59
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czyli jakbym nie zrobił zdjęcia, to bym zamówił reprodukcję?

    reprodukcja polega na przemalowaniu takiego dziela , oprawieniu itd. a nei
    zrobieniu zdjecia, nikt Ci nie zabroni
    na cos patrezc, kopiujac oprogramowanie nic w nim nie zmieniasz.i nie robisz
    to po to aby patrzyc na niego a uzywac.
    Porownanie troche naciagniete moim zdaniem.

    Nie twerdze ze to o czym piszesz (odonise obrazow ) jest moralnie ok, ale i
    pewnie na to przyjdzie pora.

    P.

  • 76. Data: 2005-09-26 11:16:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dh8e8g$bq2$1@inews.gazeta.pl...

    > nie bardzo rozumiem, w kpk nie widzialem wmianki o tym ze strona moze
    > odrzucic lawnika.
    > mozesz podac dokladnie podstawe prawna?

    a jezeli w stanach obrona albo oksrazyciel moze ottak odrzucic lawnika bez
    podania przyczyn to jest absurdalne,
    bo czesto widac po czlowieku co mysli w danej chiwli (przynajmniej niektorzy
    potrafia to czytac), wiec wten sposob mozna
    niewygodnych lawnikow sie pozbywac.

    rozwiazanie jak najbardziej "fe".

    P.

  • 77. Data: 2005-09-26 11:24:46
    Od: e...@o...pl

    zamiast lapac bandytow,wandali,huliganow i zlodziei to psy sie wola przypier...
    do takich pierdół ktore nikomu w niczym nie szkodza, bo tak jest najlatwiej, a
    po co za nędzną wyplate za służbe ryzykowac kulke w łeb...Wasze dyski i płyty
    są waszą własnością i mozecie na nich miec zakodowane co wam sie rzewnie
    podoba, o ile te informacje i programy są na własny użytek.

    CHWDP!

  • 78. Data: 2005-09-26 11:27:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jeśli jesteś np. producentem pocztówek i na zrobionym zdjęciu
    > "zarabiasz" to nie ma żadnej i to i to jest kopia czyjegoś dzieła.
    > Różnica polega tylko na tym, że prawo różnie traktuje
    > oba procedery

    nawet nie wiesz jak bardzo sie mylisz, producent takiej pocztowki poniosl by
    odpowiedzialnosc karna
    ( w usawie o prawach autorskich, patrz rozdzial o odpowiedizlanosci karnej)
    poniewaz czerpal by korzysc
    z czejego dziela bez jego zgody.

    >. Załóżmy teoretycznie że jesteś w
    > muzeum i chcesz zrobić "kopię" obrazu. Jeśli nie zapytasz
    > autora/właściciela czy możesz i nie otrzymasz pozwolenia
    > (załóżmy również, że zwyczajowo autor nie zgadza się na
    > kopiowanie dzieła w jakikolwiek sposób tak jak to jest z softem)
    > to jest to to samo co nielegalne kopiowanie oprogramowania.

    mowisz? no to powiedz jeszcze skad osoba ktora zamierza wbrew woli autora
    uzywac oprogramowania
    sciaga - kopiuje te oprogramowanie, czy od producenta bezposrednio (tu
    muzeum) czy juz z ukradzuionej
    wersji a co za tym idzie nabywa przedmiot (nastepny par..(...). tej samej
    karze ...(...).. program) w ktorym powinien i ma nawet obowiazek
    podejrzewac ze pochodzi z kradziezy.

    > Moim zadaniem karane powinno być komercyjne wykorzystanie
    > dzieła do którego nie masz praw.

    Czyli krasc ciezarowki dopoki nie bedziemy nimi wozic towaru tak?
    W ten sposob na to popatrz.

    oprogramowania nie kradniesz poto by patrzec na niego (bo tego nikt Ci enie
    moze zabronic) a po to by go uzywac.
    I absolutnie niczym sie nie rozni od wersji oryginalnej.

    P.

  • 79. Data: 2005-09-26 11:35:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są waszą własnością i mozecie na nich miec zakodowane co wam sie rzewnie
    > podoba, o ile te informacje i programy są na własny użytek.

    przeciez to jest taka sama kradziez, tez taka osoba jest zlodziejem, czemu
    on ma byc lepszy od zlodzieja radia
    ktore czesto kilka groszy kosztuje?

    P.

  • 80. Data: 2005-09-26 11:35:27
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> napisali:
    > na cos patrezc, kopiujac oprogramowanie nic w nim nie zmieniasz.i nie robisz
    > to po to aby patrzyc na niego a uzywac.

    Jak zobacze jakis fajny mebel w Ikei i sobie sam taki zrobie, to znaczy,
    ze go ukradlem?

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .