  • 41. Data: 2005-09-25 18:24:37
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mylisz się. "użytkowość" obrazu polega na patrzeniu na niego,
    > programu na używaniu do .. . To tak jakbyś robił reprodukcję obrazu
    > żeby nim później wbijać gwoździe, a skopiował młotek żeby na niego
    > patrzeć.

    powiedz mi jaka jest roznica pomiedzy programem nabytymod producenta a
    programem
    ukradzionym (przy zalozeniu ze nie ma pudelka) a jaka jest roznica pomiedzy
    obrazem namalowanym
    a zdjeciem przez siebie zrobionym .

    P.

  • 42. Data: 2005-09-25 18:26:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś bardzo przemądrzały. IMHO Twoje teoretyzowanie nijak się ma do
    > polskiej rzeczywistości i zarobków typu 800 zł "na rękę". Kup sobie za to
    > Autocad'a, pakiet Office, serwerowego Windowsa i półkę legalnych filmów.
    > Pomijam wydatki na życie.

    a kto go zmuisza do uzywania tego?

    Moge sobie dac lape obciac ze ma do tego dosteo na uczelni to raz, szkola
    dmoze podpisac z microsoft
    umowe msdnaa i bedzie mial oprogramowanie microsoft w wersjach enterprise za
    darmo a trzy istnieja triale.

    P.

  • 43. Data: 2005-09-25 18:27:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Autocad'a, pakiet Office, serwerowego Windowsa i półkę legalnych filmów.

    tak jakbys tlumaczyl kradziez mercedesa za 300 tys.
    Ja zarabiam 800 zl nie stac mnie a chcialbym samochod luksusowy wiec go
    ukradne.

  • 44. Data: 2005-09-25 18:29:57
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > dmoze podpisac z microsoft
    > umowe msdnaa i bedzie mial oprogramowanie microsoft w wersjach enterprise za

    Zyj dalej w swiecie iluzji ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 45. Data: 2005-09-25 19:37:30
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Zyj dalej w swiecie iluzji ...

    a mozesz rozwinac? sam mam mnostwo oprogramowania wlasnie z tego programu.
    W tym visual studio 2003 enterprise, windows 2003 serwer enterprise, visio,
    ms project,
    windows XP, XP pl, win98, win 2000 do wyboru do koloru.

    P.

  • 46. Data: 2005-09-25 19:38:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > nigdy nie mow nigdy, ustawodawca domniemywa (domniewa?) ze jakbys nie
    > ukradl to bys zakupil.

    Czyli jakbym nie zrobił zdjęcia, to bym zamówił reprodukcję?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 47. Data: 2005-09-25 19:42:14
    Od: w...@p...fm (Witold Barłóg)

    Dnia 2005-09-25, o godzinie 16:22, Przemek R... napisał:

    > wartosc oprogramowania = cena * ilosc , no sorry, jezlei ktos sie
    > kopiuje
    > tomusi sie z tym godzic.

    > napisz takie oprogramowanie i pozniej powiedz czy 400 zl to jest za
    > duzo za
    > system.
    > Zawsze masz wybor, mozesz linuxa kupic/sciagnac, zakupic macOS
    > (widziales
    > cene? czemu do nich sie nie przyczepiasz?)

    system Mac OS sporo kosztuje, to prawda...

    ale kupując jakikolwiek komputer Apple (np. na Allegro) masz prawo
    legalnie stosować na nim taki system (i zestaw programów) z jakim był
    sprzedawany przez producenta czyli przez Apple, jeżeli kupujesz
    macintosha nowego to masz już system i kupę innych programów w cenie
    sprzętu.

    jeżeli jednak chcesz używać wyższego systemu niż ten dołączony do maka
    (kiedyś, gdy był sprzedawany) to oczywiście powinieneś go kupić

    --
    Witold Barłóg
    GG: 6007230

    Sa niesamowite, zobaczysz... ;-) >>> link http://link.interia.pl/f18b9

  • 48. Data: 2005-09-25 19:44:56
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

> [...]
    > programem
    > ukradzionym (przy zalozeniu ze nie ma pudelka) a jaka jest roznica

    Jeśli jesteś np. producentem pocztówek i na zrobionym zdjęciu
    "zarabiasz" to nie ma żadnej i to i to jest kopia czyjegoś dzieła.
    Różnica polega tylko na tym, że prawo różnie traktuje
    oba procedery. Załóżmy teoretycznie że jesteś w
    muzeum i chcesz zrobić "kopię" obrazu. Jeśli nie zapytasz
    autora/właściciela czy możesz i nie otrzymasz pozwolenia
    (załóżmy również, że zwyczajowo autor nie zgadza się na
    kopiowanie dzieła w jakikolwiek sposób tak jak to jest z softem)
    to jest to to samo co nielegalne kopiowanie oprogramowania.
    Moim zadaniem karane powinno być komercyjne wykorzystanie
    dzieła do którego nie masz praw. Tak samo jak producenci
    pocztówek dzielą się zyskiem z muzeum, ale muzeum nie rości sobie
    praw do zdjęć robionych na własny użytek.
    Nie jest przypadkiem właśnie tak, że zrobienie komercyjnego zdjęcia
    nie wymaga zgody (zapłacenia?) właściciela fotografowanego obiektu?

  • 49. Data: 2005-09-25 19:45:34
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Otto von Falkenstein" <F...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kradzież programów wartości 50.000 zł to niska szkodliwość społeczna?

    Kto stracił tyle? Przecież nie autor, bo za tyle i tak bym nie kupił. Strata
    czysto wirtualna.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 50. Data: 2005-09-25 19:49:35
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > tak jakbys tlumaczyl kradziez mercedesa za 300 tys.
    > Ja zarabiam 800 zl nie stac mnie a chcialbym samochod luksusowy wiec go
    > ukradne.

    Ciekawe co byś powiedział gdyby Ci na uczelni powiedzieli
    że jutro na zajęcia przyjeżdżasz mercem albo nie zaliczasz
    i oczywiście mógłbyś tego merca skopiować za 50gr. ;))))