  • 1. Data: 2003-01-10 20:54:50
    Temat: NIP
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Witam,

    Teoretyczna sytuacja - podaje w umowie o dzielo nie swoj NIP (ale prawdziwy
    i za zgoda wlasciciela). Czy to jest jakos sprawdzane, czy to w ogole ma
    znaczenie?

    Luser

  • 2. Data: 2003-01-10 21:39:47
    Temat: Re: NIP
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawdziwy
    > i za zgoda wlasciciela). Czy to jest jakos sprawdzane, czy to w ogole ma

    Czy to Twoj pierwszy dochód od 01.01.1992?

    Karol

  • 3. Data: 2003-01-10 21:54:16
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomo?ci

    > prawdziwy
    >
    > Czy to Twoj pierwszy dochód od 01.01.1992?

    1. Sytuacja teoretyczna, wiec co jesli:
    a) TAK
    b) NIE

    ?

    Luser

  • 4. Data: 2003-01-10 21:56:56
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze l...@s...pl:

    > Witam,
    >
    > Teoretyczna sytuacja - podaje w umowie o dzielo nie swoj NIP (ale
    > prawdziwy i za zgoda wlasciciela). Czy to jest jakos sprawdzane, czy
    > to w ogole ma znaczenie?

    Nie, to nie ma żadnego znaczenia - ja np. rozliczam sięjako Ronaldo a NIP
    podaję Billa Clintona, chyba że nie rozumiem pytania
    :))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 5. Data: 2003-01-11 10:46:14
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tako rzecze l...@s...pl:

    > Nie, to nie ma żadnego znaczenia - ja np. rozliczam sięjako Ronaldo a NIP
    > podaję Billa Clintona, chyba że nie rozumiem pytania
    > :))

    Hmmm - chodzi o taka sytuacje: zawieram z firma umowe. Podaje im swoje dane
    i NIP. Tyle, ze NIP nie jest moj. Ale dane tak. Kasa idzie do mnie, juz po
    opodatkowaniu. Czy zmienia cos nie-moj NIP?

    Luser

  • 6. Data: 2003-01-11 10:57:40
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Hmmm - chodzi o taka sytuacje: zawieram z firma umowe. Podaje im swoje dane
    >i NIP. Tyle, ze NIP nie jest moj. Ale dane tak. Kasa idzie do mnie, juz po
    >opodatkowaniu. Czy zmienia cos nie-moj NIP?

    Zmienia w czym? W takiej sytuacji rzecz wyglada dokladnie tak samo
    jakbys podal nieprawdziwe dane.

    januszek

  • 7. Data: 2003-01-11 11:07:37
    Od: moli <m...@p...onet.pl>

    Luser naskrobal(a) w pieknym dniu So 11 sty 2003 11:46:14a w poscie

> [...]
    > dane i NIP. Tyle, ze NIP nie jest moj. Ale dane tak. Kasa idzie do
    > mnie, juz po opodatkowaniu. Czy zmienia cos nie-moj NIP?

    Firma wysyla do Twojego Urzedu Skarbowego PIT-8B. Tam inentyfikuja kazdego
    podatnika na podstawie NIPu. I tu niespodzianka -od razu wychodzi ze nip i
    jego wlasciciel podany w PIT-8B nie pasuja do siebie. W nalepszym wypadku
    czeka cie wezwanie do skladania wyjasnien w najgorszym grzywna. Pamietam
    byl pare lat temu taki przypadek naglosniony wmediach - jakas nauczycielka
    pomylila sie i w zeznaniu rocznym wpisala zamiast swojego nipu nip szkoly
    w ktorej pracowala. Potraktowali ja tak jakby co najmniej druga afere FOZZ
    wykryli.

  • 8. Data: 2003-01-11 12:18:30
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Użytkownik "moli" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w ktorej pracowala. Potraktowali ja tak jakby co najmniej druga afere FOZZ

    Heh. A US nie chce mi wydac NIPu, jesli nie przedstawie im umowy na mnie. A
    nikt mi nie chce dac umowy, jak mu nie dam NIPu :(((

    Luser

  • 9. Data: 2003-01-11 13:27:56
    Od: moli <m...@p...onet.pl>

    Luser naskrobal(a) w pieknym dniu So 11 sty 2003 01:18:30p w poscie

> [...]
    > Heh. A US nie chce mi wydac NIPu, jesli nie przedstawie im umowy na
    > mnie. A nikt mi nie chce dac umowy, jak mu nie dam NIPu :(((

    Nie wiem czy cie dobrze zrozumialam - nie masz jeszcze nipu bo nie byles
    zatrudniony ani zarejestrowany jako bezrobotny? Ja tez bylam w takiej
    sytuacji. W perspektywie mialam umowe o dzielo ale brakowalo mi nipu.
    Poszlam do US, wypelnilam druk NIP3, oddalam do okienka "Rejestracja
    podatnikow" i po 3 tyg. przyslali mi przydzielony numer. Jezeli jestes
    pelnoletni a nie masz nipu to w kazdej chwili mozesz go uzyskac, ktos cie
    chyba wprowadzil w blad.

  • 10. Data: 2003-01-11 13:30:51
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Heh. A US nie chce mi wydac NIPu, jesli nie przedstawie im umowy na mnie.
    > nikt mi nie chce dac umowy, jak mu nie dam NIPu :(((

    A pytalem sie czy jestes nowicjuszem czy nie :-)
    IMHO to albo nie byles w tym urzedzie, albo trafile na birurew, ktora
    osiagnela swoj poziom niekompetencji.

    Karol