  • 1. Data: 2002-12-21 20:52:50
    Temat: Ciąża z zonatym mezczyzna
    Od: "Anna" <a...@p...onet.pl>

    witajcie,
    mam pytanie jestem w 3 miesiacu ciazy z mezczyzna ktory jest zonaty. Jaka
    jest moja i dziecka sytuacja prawna. Jakie sa prawa mojego dziecka w okresie
    ciazy i po niej.
    pozdrawiam
    ania

  • 2. Data: 2002-12-21 22:06:30
    Temat: Odp: Ciąża z zonatym mezczyzna
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Anna <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:au2kij$ofk$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > mam pytanie jestem w 3 miesiacu ciazy z mezczyzna ktory jest zonaty. Jaka
    > jest moja i dziecka sytuacja prawna. Jakie sa prawa mojego dziecka w

    art.141 - 144 k.r.o
    Mężczyzna ten ma obowiązek przyczynić się w rozmiarze odpowiadającym
    okolicznościom do pokrycia wydatków związanych z ciążą i porodem oraz
    kosztów 3 miesięcznego utrzymania matki w okresie matki w okresie porodu
    oraz na 3miesiace po porodzie .Jeżeli wskutek ciazy lub porodu matka
    poniosła inne konieczne wydatki albo szczególne straty majątkowe,może
    również żądzać ,ażeby ojciej pokrył odpowiednio część tych wydatków lub
    strat /art.141k.r.o/ oczywiście bierze sie pod uwage również możliwości
    zarobkowe i majątkowe stron. Sąd oceni sytuacje stron ,niekiedy ocena taka
    może doprowadzić do stwierdzenia ,że ojciec jest obowiązany pokryć w całości
    poniesione koszty.Roszczenia matki określone w art. 141 k.r.o przedawniają
    się z upływem 3 lat. Tak więc z powyższym matka winna złożyć pozew / 3egz.
    tj.2 do sądu 1 na potwierdzenie złożenia wraz z doł. zaswiadczeniem o
    dochodach,jeżeli takowe są./
    Pozew kieruje się do sądu rodzinnego dla miejsca zam. matki lub pozwanego.W
    treści pozwu nalezy: podac dokładne adresy stron, żadaną kwota i
    określenie roszczenia /tu wyliczenie kosztów/ oraz uzasadnienie.W
    uzasadnieniu dokładnie opisać sytuacje.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-22 11:25:07
    Temat: Re: Ciąża z zonatym mezczyzna
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

    Jeszcze tylko pytanie czy ojciec poczuwa sie do dziecka.
    Jesli nie to bedzie cie czekala jeszcze sprawa o ojcostwo.
    Poza tym gdzie byl twoj rozsadek jak sie z nim spotykalas?
    Chyba ze nie wiedzialas o tym.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-12-22 13:03:33
    Od: "Maciej" <m...@s...home.pl>

> [...]
    > Jesli nie to bedzie cie czekala jeszcze sprawa o ojcostwo.
    > Poza tym gdzie byl twoj rozsadek jak sie z nim spotykalas?

    Uwazam, ze bardzo rozsadnie sie zachowala. Przysporzyla narodowi jednego
    Polaka wiecej co w dobie obecnej dekoniunktury w obszarze narodzin jest
    chwalebne i to nie byle jakiego Polaka ale chojraka bo jego ojciec jest na
    tyle obrotny i wartosciowy, ze kobiety do niego lgna. :)

    Maciej

  • 5. Data: 2002-12-22 14:32:54
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@s...home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chwalebne i to nie byle jakiego Polaka ale chojraka bo jego ojciec jest na
    > tyle obrotny i wartosciowy, ze kobiety do niego lgna. :)

    Brawo! Popieram! :-)))

    --
    Depi.

  • 6. Data: 2002-12-22 15:57:53
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

> [...]
    > chwalebne i to nie byle jakiego Polaka ale chojraka bo jego ojciec jest na
    > tyle obrotny i wartosciowy, ze kobiety do niego lgna. :)

    Ta byczek rozplodowy. Ciekawe co jego zona na to?
    Poza tym nie rozumiem co jest wartosciowego w facecie ktory na boku zrobil
    dziecko.
    Wiesz to nie problem narobic dzieci do okola, tylko problem je utrzymac i
    wychowac.

  • 7. Data: 2002-12-22 17:01:18
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "WIDZI" <w...@i...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziecko.
    > Wiesz to nie problem narobic dzieci do okola, tylko problem je utrzymac i

    Jeśli nie był to gwałt lub przyszła matka nie jest nieletnia to zrobienie
    dziecka " na boku" jest zgodne z prawem.A ta grupa jest poświęcona prawu(lub
    "lewu") ale nie moralizatorstwu.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 8. Data: 2002-12-22 17:13:17
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

    > Jeśli nie był to gwałt lub przyszła matka nie jest nieletnia to zrobienie
    > dziecka " na boku" jest zgodne z prawem.A ta grupa jest poświęcona
    prawu(lub
    > "lewu") ale nie moralizatorstwu.

    Moze zeszlismy troche od tematu.
    Ale przypadek jak najbardziej na ta grupe.
    Konsekwencji prawnych tego bedzie co niemiara.

  • 9. Data: 2002-12-22 17:21:43
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "WIDZI" <w...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz to nie problem narobic dzieci do okola, tylko problem je utrzymac i
    > wychowac.

    A kto powiedział, ze jego na to nie stac?:-))

    HaNkA

  • 10. Data: 2002-12-26 19:55:38
    Od: "Anna" <a...@p...onet.pl>

    dziekuje wszystkim moralizatorom za porady typu " gdzie mialam oczy", moje
    pytanie mialo charakter czysto prawny i nie sadze aby kto kotorakolwiek z
    moralizujacych osob miala prawo wypowiadzac tu inne uwagi niz tylko prawne!
    dziekuje wszystkim ktorzy wypowiedzieli sie merytorycznie.
    Innym tez dziekuje za odrobine WSPARCIA
    Ania

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> napisał w
    wiadomości news:au4s84$scv$1@news.tpi.pl...