  • 1. Data: 2002-12-21 19:05:07
    Temat: Unia a magisterka - prosze o pomoc
    Od: "lukas3339" <l...@n...get.net.pl>

    Witam,
    Moja dziewczyna pisze prace mgr dotyczaca Unii Europejskiej i chcialem
    uscislic jeden szczegol ktorego nigdzie nie moge znalezc. Mianowicie w
    rozporzadzeniu rady znalazlo sie cos takiego ( dotyczy to polityki
    konkurencji ):

    "...System monitorowania procesów koncentracji we Wspólnocie został
    stworzony na mocy Rozporządzenia Rady WE nr 4064/89 (EWG). Wyposażyło ono
    Komisję w prawo badania planowanych fuzji przed ich dokonaniem, w celu
    rozstrzygnięcia, czy nie zagrażają one właściwemu funkcjonowaniu jednolitego
    rynku. Kontrola połączeń dotyczy wyłącznie wymiaru wspólnotowego, a wymiar
    ten zależy od całkowitej wartości obrotu światowego wszystkich
    przedsiębiorstw uczestniczących w fuzji (co najmniej 5 mld euro),
    całkowitego obrotu na jednolitym rynku (minimum 250 mln euro) przynajmniej
    dwóch przedsiębiorstw uczestniczących w połączeniu, a także od udziału
    obrotu każdego z tych przedsiębiorstw na rynku krajowym..."

    W jednym ze zrodel znalazla ze planowano nastepujace zmiany: obnizenie
    progow z 5mld do 2mld Euro oraz z 250mln Euro do 100mln Euro. Pytanie brzmi:
    Czy zmiany te weszly w zycie? Nigdzie na necie nie znalazlem odpowiedzi na
    to pytanie, wiec pomyslalem ze moze tu spytam,moze ktos z Was sie orientuje?
    Prosze o odpowiedz.
    pozdrawiam

    --
    lukas3339

  • 2. Data: 2002-12-21 19:17:13
    Temat: Re: Unia a magisterka - prosze o pomoc
    Od: "lukas3339" <l...@n...get.net.pl>

    Aha i jeszcze jedno:
    Jest cos takiego jak: piaty ramowy program badan naukowych i chcialym
    wiedziec jakie lata obejmuje, bo czwarty obejmowal 1994-1998 a piatego
    nigdzie nie ma.

    --
    lukas3339

  • 3. Data: 2002-12-22 01:34:56
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lukas3339" <l...@n...get.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "...System monitorowania procesów koncentracji we Wspólnocie został
    > stworzony na mocy Rozporządzenia Rady WE nr 4064/89 (EWG).

    Przede wszystkim to rozporządzenie jest juz nieaktualne, tzn. zostało
    ostatnio zmienione Rozp. Rady nr 1310/97 ( z pamięci, moge sie mylić z
    numerkiem). Chce pisac magisterke a podstaw nie zna? U la la ...

> [...]
    > Czy zmiany te weszly w zycie? Nigdzie na necie nie znalazlem odpowiedzi na
    > to pytanie, wiec pomyslalem ze moze tu spytam,moze ktos z Was sie

    Słabo szukałeś. Odopwiedz jest własnie w wymienionym Rozporządzeniu,
    odpowienio zmieniającym art. 1 Rozpo 4064/89. Znajdziesz wszystko co trzeba
    w temacie prawa konkurencji tutaj:

    http://europa.eu.int/eur-lex/en/lif/ind/en_analytica
    l_index_08.html

    Myslałem, ze to oczywiste.

    Depi.

  • 4. Data: 2002-12-22 13:25:39
    Od: "lukas3339" <l...@n...get.net.pl>

    "Depilator" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Słabo szukałeś. Odopwiedz jest własnie w wymienionym Rozporządzeniu,
    > odpowienio zmieniającym art. 1 Rozpo 4064/89. Znajdziesz wszystko co

    Wiesz ja jestem kompletnie nie w temacie i dla mnie to to wszystko czarna
    magia jest no ale niewazne. Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz,
    przekaze mojej dziewczynie i ochrzanie za nieznajomosc podstaw ;-)
    pozdrawiam

    --
    lukas3339