  • 1. Data: 2007-12-10 14:38:26
    Temat: NIE CHCĘ JEGO PIENIĘDZY NA KONCIE !!!
    Od: "ulalalala" <a...@g...pl>

    witam!
    klient kupil ode mnie towar na allegro. przez prawie 14 dni zwlekal z
    uiszczeniem oplaty za transort (wplacil tylko za towar), wiec zgodnie z
    regulaminem allegro po 7 dniach rozwiazalem z nim umowe kupna-sprzedazy,
    zwrocilem pieniazki za towar i sprzedalem towar komus innemu.
    klient nie przyjal do wiadomosci, iz umowa miedzy nami zostala zakonczona i
    zapowiedzial, ze pomimo mojego zwrotu on nadal bedzie mi wysylal pieniadze na
    konto i zagrozil przekazaniem sprawy do prokuratury :-)

    co zrobic z takim przypadkiem? nie chce jego pieniedzy na moim koncie!

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-12-10 14:45:26
    Temat: Re: NIE CHCĘ JEGO PIENIĘDZY NA KONCIE !!!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ulalalala pisze:

    > co zrobic z takim przypadkiem? nie chce jego pieniedzy na moim koncie!

    Pewnie w banku można zastrzec żeby nie przyjmowali przelewu z
    konkretnego konta ?!
    A poza tym ostrzec pana że jak płaci świadczenie nienależne to nie
    trzeba mu go zwracać - art. 411 pkt 1 kc. Jeśli mimo to przyśle
    pieniądze zabrać je i tyle.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-10 15:36:19
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 10-12-2007 o 15:38:26 ulalalala <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > konto i zagrozil przekazaniem sprawy do prokuratury :-)
    >
    > co zrobic z takim przypadkiem? nie chce jego pieniedzy na moim koncie!

    kazdorazowo pobierac oplate za "robocizne" czyli prace za odeslanie
    [np10zl] + koszty tego odeslania.
    po paru takich operacjach sobie odpusci..

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 4. Data: 2007-12-10 20:24:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 10 grudzień 2007 15:38
    (autor ulalalala
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjjj12$9om$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > regulaminem allegro po 7 dniach rozwiazalem z nim umowe kupna-sprzedazy,
    > zwrocilem pieniazki za towar i sprzedalem towar komus innemu.

    Oj bardzo niedobrze, że sprzedałeś cudzą rzecz. Jak to droższa zabawka to
    spodziewaj się procesu.

    > klient nie przyjal do wiadomosci, iz umowa miedzy nami zostala zakonczona

    I słusznie. Nie mogłeś sobie tak jednostronnie uznać. Umowa jest ważna, a Ty
    sprzedałeś JEGO rzecz komuś.

    > i zapowiedzial, ze pomimo mojego zwrotu on nadal bedzie mi wysylal
    > pieniadze na konto i zagrozil przekazaniem sprawy do prokuratury :-)

    Oczywiście. Ma pełne prawo.

    > co zrobic z takim przypadkiem? nie chce jego pieniedzy na moim koncie!

    Jeśli to unikalny egzemplarz to spróbować odkupić od tego, któremu
    sprzedałeś towar z kradzieży. Jeśli nieunikalny to załatwić ASAP taki sam i
    wysłać prawowitemu właścicielowi.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 5. Data: 2007-12-10 22:00:18
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > zgodnie z regulaminem allegro po 7 dniach rozwiazalem z nim >umowe
    > kupna-sprzedazy

    mozesz przytoczyc punkt regulaminu allegro, ktory o tym mowi? Bo obawiam
    sie, ze jednak sprzedales rzecz do ktorej nie posiadales prawa wlasnosci.

  • 6. Data: 2007-12-10 22:11:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ulalalala" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Ale masz problem. Jak Ci przeleje drugi raz, to go listem poleconym
    poinformuj, ze pieniądze są do odbioru w gotówce w Twojej siedzibie w dni
    powszednie między 7:15 a 7:20 i oczekuj jego przyjazdu. Nie ma obowiązku
    dostarczania na miejsce pieniędzy, których nie "zamawiałeś".

  • 7. Data: 2007-12-11 03:03:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Tristan pisze:
    > Oj bardzo niedobrze, że sprzedałeś cudzą rzecz.

    na jakiej podstawie twierdzisz że cudzą?

    KG

  • 8. Data: 2007-12-11 08:42:31
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > spodziewaj się procesu.

    > I słusznie. Nie mogłeś sobie tak jednostronnie uznać. Umowa jest ważna, a Ty

    Przecież to klient odmówił finalizacji transakcji. Odmówił uiszczenia opłaty za
    transport, którego koszty były jak mniemam ujęte w opisie aukcji. Tak więc
    klient nie wywiązał się ze swych zobowiązań w terminie i sprzedawca rozwiązał
    umowę z tego powodu.

    Pozdrawiam Przemek

  • 9. Data: 2007-12-11 09:02:12
    Od: "JW" <j...@m...com>

> [...]
    > aukcji. Tak więc klient nie wywiązał się ze swych zobowiązań w terminie i
    > sprzedawca rozwiązał umowę z tego powodu.

    Klient nie odmowil przeciez, klient zwlekal tylko z zaplata 7 dni, a z tego
    co kojarze to regulamin allegro nie daje prawa do odstapienia od umowy w
    takim wypadku sprzedajacemu. Daje gdy kupujacy przez 7 dni nie zglasza sie!
    Umowa przeniosla wlasnosc przedmiotu, wiec sorry ;]
    * chyba ze nieuwaznie przeczytalem regulamin, niech ktos poprawi

  • 10. Data: 2007-12-11 09:54:00
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > nie zglasza sie! Umowa przeniosla wlasnosc przedmiotu, wiec sorry ;]
    > * chyba ze nieuwaznie przeczytalem regulamin, niech ktos poprawi

    tyle ze to umowa zawierana jest miedzy kupujacym a sprzedajacym... i warunki
    tam ustalone nie sa nam znane.
    nie wiemy czy na stronie "o mnie" czy samej aukcji sprzedajacego nie bylo
    jasnej informacji ze czeka na wplate calosci do 7 dni, w przeciwnym wypadku
    rozwiazuje umowe sprzedazy.
    Jesli wplacil pieniadze za przedmiot to czemu nie uiscil od razu oplaty za
    transport?
    Jest wiele pytan... :)

    Zgloszenie z reguly przy wiekszosci aukcji nie jest konieczne, gdy w mailu
    po wygraniu aukcji sa informacje odpowiednie.
    Wielokrotnie w ten sposob kupowalem, z tym ze zawsze placilem natychmiast za
    zakupiony towar lacznie z przesylka.

    Wiec jesli gosc sie nie skontaktowal przez 7 dni to regulaminowo mozna
    odstapic od umowy, jesli nie wywiazal sie z warunkow umowy podanych (jesli
    byl na to limit czasowy), to takze.

    Moim zdaniem za malo informacji... jesli by podano linka do rzeczonej
    (spornej) aukcji to co innego :)

    Steel