  • 1. Data: 2007-12-10 12:12:12
    Temat: Czy taki zapis w umowie jest zgodny z prawem?
    Od: sprinter <"sprinter["@]poczta.fm>

    Witam,

    Mam taką sytuację, iż we wrześniu brałem ślub. W pierwszej opcji miał
    być to hotel w niewielkiej miejscowości pod Olsztynem.
    Wpłaciliśmy zaliczkę oraz podpisaliśmy umowę, w której był paragraf
    mówiący, iż w przypadku zerwania umowy w okresie mniejszym niż 3m-ce od
    daty imprezy, to zobowiązani jesteśmy do opłacenia 80% wartości imprezy.
    Jako, iż hotel pomimo wcześniejszych zapewnień nie mógł nam zapewnić
    odpowiedniej ilości miejsc noclegowych, to zrezygnowaliśmy z ich usług w
    niespełna miesiąc przed ślubem.
    Zaliczka (1000zł) uznana została przez nas za utraconą i co do tego nie
    mamy wątpliwości, ale teraz żądają od nas jeszcze sumy blisko 10000zł.

    Czy są jakieś podstawy prawne, by zakwestionować niniejszy pozew, bądź
    uznać umowę za krzywdzącą dla usługobiorcy i tym samym niezgodnego z prawem?

    Z poważaniem
    Miłosz Matyjasek

  • 2. Data: 2007-12-10 12:44:33
    Temat: Re: Czy taki zapis w umowie jest zgodny z prawem?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "sprinter" <"sprinter["@]poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Czy są jakieś podstawy prawne, by zakwestionować niniejszy pozew, bądź uznać
    > umowę za krzywdzącą dla usługobiorcy i tym samym niezgodnego z prawem?

    to zalezy jaka byla tresc umowy

  • 3. Data: 2007-12-10 12:47:37
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Dec 10, 1:44 pm, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "sprinter" <"sprinter["@]poczta.fm> napisał w
    wiadomościnews:fjjahu$gep$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > to zalezy jaka byla tresc umowy

    Czy w umowie byla mowa ze jednym z warunkow jest zapewnienie
    odpowiednij ilosci miejsc do spania? BO jesli nie i byl to wylacznie
    dodatek to powinniscie zaplacic.

  • 4. Data: 2007-12-10 13:18:07
    Od: sprinter <"sprinter["@]poczta.fm>

    SzalonyKapelusznik pisze:
    wiadomościnews:fjjahu$gep$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy w umowie byla mowa ze jednym z warunkow jest zapewnienie
    > odpowiednij ilosci miejsc do spania? BO jesli nie i byl to wylacznie
    > dodatek to powinniscie zaplacic.

    W umowie mam m.in. takie zapisy:

    -70zł/ nocleg bez śniadania za jednego uczestnika wesela w przypadku
    zamówienia przez Zleceniodawcę noclegów dla swoich gości
    -Uczestnicy wesela mogą zająć pokoje hotelowe w dniu 29.09.07 od godziny 14
    -Uczestnicy wesela powinni opuścić zajmowane pokoje w dniu 30.09.07 do
    godziny 12
    -Przy podpisaniu umowy przewidywana liczba uczestników wesela wynosi 90
    osób dorosłych.

    Potem otrzymaliśmy listę pokoi, z których wynikało, iż oddają nam do
    dyspozycji 72 miejsca, a po kłótni dali nam 84 miejsca.

    Paragraf, o którym mowa dokładnie brzmi:
    1) W przypadku zerwania umowy w terminie na 90 dni przed weselem, strona
    rezygnująca zapłaci karę umowną w wysokości 50% wartości umownego
    wynagrodzenia za przygotowanie imprezy.
    2) W przypadku zerwania umowy w terminie na 30 dni przed weselem, strona
    rezygnująca zapłaci karę umowną w wysokości 80% wartości umownego
    wynagrodzenia za przygotowanie imprezy.

    Pozdrawiam
    Miłosz Matyjasek

  • 5. Data: 2007-12-10 13:51:55
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    sprinter pisze:
> [...]
    > godziny 12
    > -Przy podpisaniu umowy przewidywana liczba uczestników wesela wynosi 90

    na moj chlopski rozum to nie Wy a oni sie nie wywiazali z umowy i
    absurdem sa ich rzadania. Conajmniej.

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 6. Data: 2007-12-10 14:57:42
    Od: sprinter <"sprinter["@]poczta.fm>

    |<onrad pisze:

    > na moj chlopski rozum to nie Wy a oni sie nie wywiazali z umowy i
    > absurdem sa ich rzadania. Conajmniej.

    My też tak uważamy. Tłumaczenie, że mogą nas zakwaterować w innych,
    zaprzyjaźnionych hotelach nas nie satysfakcjonowało, bo jakbyśmy tak
    chcieli zrobić, to byśmy się zdecydowali na organizację w Mikołajkach ;)
    Dodatkowo znalazłem wiele podobnych klauzul uznanych przez Sąd Ochrony
    Konkurencji i Konsumenta za nieprawidłowy.
    Jeżeli będą się upierać, to złożę tam sprawę do tej konkretnie umowy.

    Pozdrawiam
    Miłosz MAtyjasek