    From: "Marek hudyma" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: NASK - precedens w Polsce !!!
    Date: Tue, 4 May 2004 22:36:58 +0200

    Witam!
    Jestem właścicielem subdomeny www w domenie nidzica.pl, czyli posiadam
    adres: www.nidzica.pl . Taką domenę mogę ustawić na serverze jako:
    www.www.nidzica.pl i www.nidzica.pl (na czym najbardziej mi zależy!!!).

    Urząd Miejski w Nidzicy skontaktował się ze mną telefonicznie, czy zgadzam
    się na przekazanie domeny nidzica.pl z NASK, do Urzędu (aby było to możliwe,
    wszyscy właściciele subdomen w domenie nidzica.pl muszą wyrazić zgodę). Ja
    takie zgody nie wyraziłem.

    Następnie dostałem taki oto list polecony z NASK:

    (początek cytatu)
    „
    Szanowni Państwo,

    W związku z zamiarem przekazania administracji domeną nidzica.pl przez
    Naukową i Akademicką Sieć Komputerową, jednostkę badawczo – rozwojową (NASK)
    na rzecz Urzędu Miejskiego w Nidzicy oraz z uwagi na fakt, iż NASK nie
    otrzymał do dnia wysłania niniejszego pisma Państwa oświadczenia o wyrażeniu
    zgody na przeniesienie z NASK na Urząd Miejski w Nidzicy praw i obowiązków z
    umowy jaka łączy Państwa z NASK, dotyczącej rejestracji i utrzymywania nazwy
    domeny www.nidzica.pl przez NASK informuję, że w wypadku nieotrzymania przez
    NASK takiego oświadczenia do dnia 12 maja br. – wymieniona umowa zostanie
    rozwiązana za 3 miesięcznym wypowiedzeniem, którego bieg rozpoczyna się z
    dniem 12 maja 2004. W takim wypadku domena zostanie usunięta

    Z poważaniem
    Dyrektor Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej
    Dr Maciej Kozłowski
    „ (koniec cytatu)

    Skontaktowałem się z NASK’iem (Panem Arturem Piechockim) i zostałem
    poinformowany, że NASK już podjął decyzję przekazania domeny Urzędowi, a ze
    mną zostanie zerwana (!!!) umowa jeżeli nie wyrażę zgody. Zostaną mi
    zwrócone rzeczywiste koszty poniesione prze zakupie domeny!
    Jeżeli natomiast wyrażę zgodę na przeniesienie domeny do Urzędu Miejskiego w
    Nidzicy, Urząd jako posiadacz domeny, może także zerwać ze mną umowę,
    zwracając mi koszty zakupu domeny.

    Zatem jestem skazany na utratę tej domeny, a jako zadośćuczynienie
    proponowane są mi małe kwoty, które poniosłem kupując domenę.
    Moim zdaniem domena ta jest teraz warta o wiele więcej niż koszt zakupu!
    Moim zdaniem bezprawnie i bez poszanowania moich praw, domena ta zostanie mi
    odebrana, czy tego chce czy nie!

    Gdzie zatem mam prawo się zwrócić o pomoc ?
    Jak mogę zapobiec odebraniu mi mojej własności ?

    Dziękuję za wszelkie rady
    Marek Hudyma