  • 1. Data: 2002-03-07 16:31:35
    Temat: Prawa autorskie programow komputerowych.
    Od: "blonDIE" <b...@p...wp.pl>

    Szukam artykuł o prawach autorskich do dzieł powstałych w czasie pracy.

    Jestem zatrudniony na stanowisku jako referent. Pech chcial ze umiem co
    nieco na kompie zrobic i stworzylem pare baz danych w Accesie i sa one treaz
    wykorzystywane przez moj zaklad pracy.

    Nigdy ze mna nie rozmawiono na temat praw autorskich. Nie mam tez czegosc
    takiego w umowie o prace (wogle nie ma nic o tym ze bede cos tworzyl dla
    zakladu).

    Dostalem za to raz nagrode (konkretnie za jedna baze, a stworzylem 4 i robie
    dalsze), jakis rok temu, a przede mna jeszcze do zrobienia 10 baz danych...

    Pytania sa takie :

    Czyje sa prawa do tych baz ? Stworzylem to na sprzecie zakladowym,
    oprogramowaniu zakupionym przez zaklad pracy (nie wiem czy to cos wogole
    zmienia).

    Czy jesli bede zmienial prace (sam sie zwolnie albo oni mnie) to moge zabrac
    programy ze soba, albo zmusisc ich do kupienia ich ode mnie ?

    Jesli musieli by kupic ode mnie chcac dalej na nich pracowac - to czy musza
    przyjac moje warunki pod grozba ciagania po sadach ?

    Powiem ze jest to jedna z wiekszych firm w Polsce, niestety budzetowka :(
    blonDIE (one & only)