  • From: "Cezar" <c...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Muzeum
    Date: Fri, 8 Mar 2002 01:10:43 +0100

    Użytkownik "Marcin" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:3C87A661.30E396BA@eskadra.com.pl...
    > Nie moge nigdzie odszukac informacji na temat prawnych uwarunkowan
    > muzeum. Czy w tej materii sa jakies oddzielne akty prawne? Czy tez
    > zakladajac muzeum mam sie opierac na prawie autorskim? Nie bardzo
    > usmiecha mi sie szukanie wlascicieli do eksponatow ktore sobie
    > wymyslilem i nie wiem, czy np. jezeli eksponatem jest film, a w muzeum
    > znajda sie jego opisy, zdjecia i np. zabawne monologi, to czy musze miec
    > do tego jakies prawa autorskie???
    >
    > Podobnie jest np. z malarzami - czy do przedstawienia np. reprodukcji 5
    > dziel malarza zyjacego w muzeum musze miec jego zgode???

> [...]

    jest ustawa o muzeach.
    Z ciekawostek mowi o tym ,ze dyrektor muzeum panstwowego jest zobowiazany
    wyznaczyc jeden dzien w tygodniu kiedy to wstep jest darmowy :-)

    Nie pamietam z ktorego roku jest ta ustawa, ale znajdziesz.
    Kurcze bylem kiedys niezle przemaglowany ze znajomosci tego aktu.....dzis
    juz nic nie pamitam

    Cezar