  • 1. Data: 2005-06-27 12:57:20
    Temat: Może mi ktoś to wytłumaczyć?
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid=
    7506094&rfbawp=1119876734.383&redId=81153102642bff67
    e62182&redTs=1119876734

    Naprawdę żeby mieć proces to trzeba kogoś tak pobić, żeby musiał się
    hospitalizować 7 dni?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 2. Data: 2005-06-27 13:02:35
    Temat: Re: Może mi ktoś to wytłumaczyć?
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    4.383&redId=81153102642bff67e62182&redTs=1119876734

    > Naprawdę żeby mieć proces to trzeba kogoś tak pobić, żeby musiał się

    art. 157
    1. Kto powoduje naruszenie czynności narządu lub ciała lub rozstrój zdrowia,
    inny niż określony w art... [ciężkie uszkodzenie ciała] podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat.
    2. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    trwający nie dłużej niż 7 dni, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 2
    [...]
    4. Ściganie przestępstwa określonego w par. 2 lub 3, jeżeli naruszenie
    czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia nie trwał dłużej niż 7 dni,
    odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    Jeśli w ogóle nie było naruszenia czynności narzadu lub rozstroju zdrowia,
    to ma zastosowanie art. 217
    1. Kto uderza człowieka lub w inny sposób narusza jego nietykalność cielesną
    [...]
    [...]
    3. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    L.

  • 3. Data: 2005-06-27 13:09:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    flower wrote:
> [...]
    e62182&redTs=1119876734

    > Naprawdę żeby mieć proces to trzeba kogoś tak pobić, żeby musiał się

    proces z urzędu.
    poniżej 7 dni tylko jak pobity delikwent pójdzie do sądu.

  • 4. Data: 2005-06-27 13:57:01
    Od: "flower" <f...@w...pl>

> [...]
    > 4. Ściganie przestępstwa określonego w par. 2 lub 3, jeżeli naruszenie
    > czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia nie trwał dłużej niż 7 dni,

    Aha. A tego nie napisali w WP.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 5. Data: 2005-06-27 15:02:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    flower napisał(a):

    > Naprawdę żeby mieć proces to trzeba kogoś tak pobić, żeby musiał się
    > hospitalizować 7 dni?

    Nie prawda. Pobyt w szpitalu nie ma żadnego znaczenia. W art. 157 kk nie
    ma mowy o szpitalu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-06-27 20:11:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Naprawdę żeby mieć proces to trzeba kogoś tak pobić, żeby musiał się
    > hospitalizować 7 dni?

    Nie, ale przy obrażeniach poniżej 7 dni ścigane jest to z oskarżenia
    prywatnego. Niby prokurator może objąć ściganiem z urzędu, ale
    sporadycznie to czyni.