  • 1. Data: 2005-03-31 11:54:46
    Temat: Motorynka tudzież skuter bez prawa jazdy
    Od: scx <s...@w...pl>

    Witam

    Wygoogliłem:
    "Zeby poruszac sie pojazdem silnikowym o pojemnosci do 49 ccm wystarczy Ci
    dowod osobisty.
    Powyżej 50 ccm prawo jazdy na motor czy A lub A1(do 125 ccm)"
    Czyli teoretycznie mogę sobie kupić motorynkę i jeździć na uczelnię.
    Problem w tym, że mam orzeczony sądownie zakaz prowadzenia pojazdów
    mechanicznych (nie pytajcie, wstyd i hańba).
    Pytanie: czy mogę jeździć motorynką/skuterem w świetle prawa? A może nie
    mogę, ale policji i tak się nie będzie chciało sprawdzać czy przypadkiem
    nie mam zakazu prowadzenia pojazdów? :)

    PS: Próbowałem jeździć na rowerze, ale nieszczególnie się jechało... A
    autobusy drogie jak jasna cholera, na dokładkę niepunktualnie jeżdżą.
    --
    scx

  • 2. Data: 2005-03-31 14:39:16
    Temat: Re: Motorynka tudzież skuter bez prawa jazdy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scx wrote:

    > Czyli teoretycznie mogę sobie kupić motorynkę i jeździć na uczelnię.
    > Problem w tym, że mam orzeczony sądownie zakaz prowadzenia pojazdów
    > mechanicznych (nie pytajcie, wstyd i hańba).

    Jak jest zakaz, to jest zakaz - ciesz się, że nie było zakazu na
    WSZYSTKIE pojazdy, a tylko mechaniczne, bo wtedy nawet na rowerze byś
    nie mógł.

    PS: "skuter" to jest określenie _fasonu_ pojazdu, do jasnej ciasnej!
    Taki Suzuki Burgnam 650 to też ewidentnie skuter, a ma silnik 650ccm i
    coś koło 70KM mocy.

  • 3. Data: 2005-03-31 16:55:05
    Od: "l3ft" <l...@o...pl>

    > WSZYSTKIE pojazdy, a tylko mechaniczne, bo wtedy nawet na rowerze byś
    > nie mógł.
    zostalyby ino lyzworolki albo wrotki =P
    no ale te nasze drogi po zimie...brrrrr
    widze precle mozna spotkac nie tylko na preclach ;)
    P.S. zgadzam sie - jak zakaz to zakaz :| (ale ja bym tam smigal :P ...TYLKO
    NA TRZEZWO!!!)
    pzdr
    --
    =-=-=-=-=
    KZ-750E

  • 4. Data: 2005-03-31 20:05:10
    Od: scx <s...@w...pl>

    Andrzej Lawa się wziął i wyklepał:

    > Jak jest zakaz, to jest zakaz - ciesz się, że nie było zakazu na
    > WSZYSTKIE pojazdy, a tylko mechaniczne, bo wtedy nawet na rowerze byś
    > nie mógł.

    a rower to pojazd jaki? automagiczny?
    A rower z silnikiem? (nie motorower)

    --
    scx

  • 5. Data: 2005-03-31 23:23:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scx wrote:

    > a rower to pojazd jaki? automagiczny?

    Napędzany siłą mięśni.

    > A rower z silnikiem? (nie motorower)

    FILE NOT FOUND ERROR

    Ustawa wyraźnie mówi, że rower to pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim
    kierującej.

    Jak ma silnik - patrz przepisy o motorowerach i motocyklach.

  • 6. Data: 2005-04-01 19:22:05
    Od: scx <s...@w...pl>

    Andrzej Lawa się wziął i wyklepał:

    > FILE NOT FOUND ERROR
    Romet kiedyś robił takie malutkie silniczki zakładane na bagażnik i
    napędzające tylne koło.
    A w Niemczech spotyka się rowery z małym ale mocnym silniczkiem elektrycznym
    wbudowanym w tylną piastę - po włączeniu daje on "kopa" przez chwilę,
    przydatne przy jeździe pod górkę

    > Ustawa wyraźnie mówi, że rower to pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim
    > kierującej.
    > Jak ma silnik - patrz przepisy o motorowerach i motocyklach.

    No ale ten silnik nie napędza tylko pomaga napędzać :)

    --
    scx