  • 1. Data: 2005-03-31 10:05:56
    Temat: naklejki...
    Od: "l3ft" <l...@o...pl>

    Witam Szanownych grupowiczow.
    Chcę postawić stronkę z ofertą naklejek sportowych: honda, yamaha etc.,
    red-bulle i inne coca cole orientujecie się może (na pewno wiecie ;) ) jak
    się odnosi do tego prawo? Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie. Po
    prostu chce sie dowiedziec czy nie bede mial z tego tytulu klopowtow, czy
    nie zadzwoni do mnie np. Przedstawiciel Hondy czy Yamahy i nie zaciagnie
    mnie do sadu. Czy to nie jest naruszenie praw autorskich lub zastrzezonych
    znakow firmowych?

    P.S. Materialy jakimi mam zamiar dysponowac są wykonane od A do Z przeze
    mnie. Robie zdjecia naklejek na samochodach i motocyklach, potem je
    opracowuje w graficznym programie, wycinam naklejki i sprzedaje (mam zamiar
    sprzedawac)

    Serdecznie dziekuje za odpowiedzi.
    pozdrawiam

    --
    Kuba

    --
    =-=-=-=-=
    KZ-750E

  • 2. Data: 2005-03-31 10:23:25
    Temat: Re: naklejki...
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "l3ft"
> [...]
    > mnie. Robie zdjecia naklejek na samochodach i motocyklach, potem je
    > opracowuje w graficznym programie, wycinam naklejki i sprzedaje (mam

    Zdjecia sa twoje, ale to co na nich jest czyli naklejki, podlega prawom
    autorskim.
    Robienie kopii czyichs prac graficznych bez zgody ich autora lub posiadacza
    praw autorskich jest zabronione. To to samo jakbys chcial sprzedac kopie
    obrazu Jana Matejki "Bitwy pod Grunwaldem" jako wlasny obraz

    Lech Dubrowski.

  • 3. Data: 2005-03-31 10:36:36
    Od: "l3ft" <l...@o...pl>

> [...]
    > posiadacza praw autorskich jest zabronione. To to samo jakbys chcial
    > sprzedac kopie obrazu Jana Matejki "Bitwy pod Grunwaldem" jako wlasny

    hmm no niby tak ale przeciez przyczyniam sie do "promowania, reklamowania"
    ich marki. np jak zrobie naklejke yamaha i naklei ja sobie wlasciciel owego
    motocykla to przeciez tylko same korzysci dla firmy yamaha. Dodam , ze
    oryginalne (salonowe) naklejki na rynku motocyklowym sa dosc trudno dostepne
    i w praktyce nie sa BARDZO zadko sprzedawane wprzez przedstawicieli a ja
    bede oferowal je praktycznie od reki a od oryginalow bedzie je trudno
    odmienic. A jesli jeszcze chodzi o materialy to jesli je dostane na CD od
    zdzisia spod sklepu ktory jest ich autorem (nie wiem skad wzial wzory) to
    tez jest niezgodne z prawem?
    dzieki za zainteresowanie tematem
    pzdr
    --
    kuba

  • 4. Data: 2005-03-31 10:48:07
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "l3ft" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostane na CD od zdzisia spod sklepu ktory jest ich autorem (nie wiem skad
    > wzial wzory) to tez jest niezgodne z prawem?

    Słuchaj - możesz to legalnie robić.
    Pod warunkiem, ze dana firma sie na to zgodzi.
    Inaczej jest to nielegalna sprzedaż wartosci intelektualnej.

    To za co Ty uważasz taką sprzedaż jest nieistotne.
    Istotne jest jak stanowi w tym temacie prawo.

    Pzdr.:
    Pajchiw

  • 5. Data: 2005-03-31 10:50:21
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

    > hmm no niby tak ale przeciez przyczyniam sie do "promowania, reklamowania"
    > ich marki.

    Tak, ale oni nic na tym nie zarabiaja.

    > A jesli jeszcze chodzi o materialy to jesli je dostane na CD od zdzisia
    > spod sklepu ktory jest ich autorem (nie wiem skad wzial wzory) to tez jest
    > niezgodne z prawem?

    jw.

    Lech Dubrowski

  • 6. Data: 2005-03-31 11:03:21
    Od: "l3ft" <l...@o...pl>

    > Tak, ale oni nic na tym nie zarabiaja.

    no tak kasa, kasa, kasa .....eghhh :|
    a co powiecie na to:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=45610369 - zobaczcie inne
    przedmioty sprzedajacego

    albo: http://www.grafnet.krakow.pl/ ???

    oni tez lamia prawo?? (prosze nie "odbierac" tych linkow jako donos... )

    pzdr

    --
    kuba