  • 1. Data: 2005-03-31 09:38:28
    Temat: darowizna działki z syna na ojca
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    ojciec chce w trybie pilnym przepisać na mnie działkę. Działka jest tylko jego
    (mienie przedmałżeńskie), a nie obydwojga rodziców (czyli mama nie musi być
    angażowana). Sprawa jest dość pilna - ważne żeby to załatwić szybko. W związku
    z tym mam pytania:

    Jak powinno wyglądać załatwienie tego typu sprawy? Na pewno powinno być to
    załatwione w Urzędzie Gminy. Przypuszczam że obydwoje powinniśmy iść z tym do
    notariusza. Ile może kosztować taksa notarialna w tym przypadku? (ile procent
    wartości działki).
    Czy od darowizny płacę podatek dochodowy/od wzbogacenia/inny?
    Ile może trwać cała procedura dopełniania formalności? Czy istnieje coś takiego
    jak uprawomocnienia się decyzji/aktu darowizny?

    Jest to pierwsza taka sprawa a nie mam żadnego doświadczenia. Za każdą
    informację będę bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam, T.