  • 21. Data: 2006-09-23 17:13:26
    Temat: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > A jeśli pracodawca wyśle handlowca na miasto, żeby podpisał umowe z firmą
    > X, a ten handlowiec w tym czasie będzie jeździł po burdelach, to pracodawca
    > ma prawo o tym wiedzieć czy nie?

    Jeśli jeździł służbowo, z klientem, to tak - o ile wziął rachunek i
    teraz domaga się zwrotu kosztów ;)

    A tak poważniej: IMHO pracodawca nie powinien pracownikom "patrzeć przez
    ramię", jeśli to, co oni robią, nie pogarsza założonej wydajności ani
    nie podnosi kosztów.

    Więcej: śmiem twierdzić, że takie "sterczenie nad głową" i pilnowanie,
    że pracownik robi tylko to, co jest związane z aktualnym zadaniem,
    pogorszy wydajność pracy - mi np. znacznie lepiej szło wyjątkowo nudne
    tłumaczenie jak w tle leciał mi Farscape :)

    Na szczęście nie jestem etatowcem, więc żaden palant nie sterczał mi za
    plecami ani nie "monitorował wykorzystania sprzętu".

  • 22. Data: 2006-09-23 17:16:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1pzbz9fz95e1p$.170wwrnzlxlek$.dlg@40tude.net scream
    <n...@p...pl> pisze:

    > A jeśli pracodawca wyśle handlowca na miasto, żeby podpisał umowe z firmą
    > X, a ten handlowiec w tym czasie będzie jeździł po burdelach, to
    > pracodawca ma prawo o tym wiedzieć czy nie?
    A czy ja mam prawo wiedzieć ile osób wczoraj zmarło z głodu w Etiopii?
    Czy jakieś prawo mi to gwarantuje? A może tylko dozwala?
    Do rzeczy - pracodawca może próbować dowiedzieć się, jak pracownik realizuje
    obowiązki pracownicze. Jeśli zastosuje w tym celu środki czy metody
    sprzeczne z prawem to będzie za to odpowiadał.
    Więcej masz tu: http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?id=5708

    Jotte

  • 23. Data: 2006-09-23 17:43:38
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > Gdyby to byl prywatny komputer to bylbym w stanie sie z tym zgodzic. Ale tu
    > chodzi o firmowy komputer przeznaczony do wypelniania zadan jakie powierza
    > firma.

    Tzn. gdy rzecz dotyczy komputera bedacego wlasnoscia firmy,
    pracodawca moze lamac prawo?

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 24. Data: 2006-09-23 18:25:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 19:43:38 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > Tzn. gdy rzecz dotyczy komputera bedacego wlasnoscia firmy,
    > pracodawca moze lamac prawo?

    A jakie prawo zabrania mu oglądać CO pracownik robi? Poprosze o jakis
    konkretny artykul na ktorym oprzesz swoja wypowiedz.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-09-23 18:48:04
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > A jakie prawo zabrania mu oglądać CO pracownik robi? Poprosze o jakis
    > konkretny artykul na ktorym oprzesz swoja wypowiedz.

    Jesli pracownik czyta list prywatny - wowczas, jest naruszenie
    art. 49 Konstytucji. Oczywiscie samo ogladanie pracownika
    nie jest zlamaniem tego artykulu - jednak gdyby pracodawca
    ogladal jego list - wowczas tak.

    Poza tym, gdy pracownik zalatwia sie w toalecie zakladowej
    - wowczas pracodawca nie moze go nawet ogladac. Artykulu
    mie pamietam, ale chyba nie bedziesz w tym przypadku tego wymagal.

    itp

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 26. Data: 2006-09-23 19:17:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 20:48:04 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > Jesli pracownik czyta list prywatny - wowczas, jest naruszenie
    > art. 49 Konstytucji.

    A po co od razu mierzysz tak wysoko? Słyszałeś o przypadku żeby ktoś kogoś
    pozwał za naruszenie Art. XX Konstytucji RP?

    > Oczywiscie samo ogladanie pracownika
    > nie jest zlamaniem tego artykulu - jednak gdyby pracodawca
    > ogladal jego list - wowczas tak.

    No wiec? Jak to sie ma do pytania z początkowego posta?

    > Poza tym, gdy pracownik zalatwia sie w toalecie zakladowej
    > - wowczas pracodawca nie moze go nawet ogladac. Artykulu
    > mie pamietam, ale chyba nie bedziesz w tym przypadku tego wymagal.

    To już inna sprawa.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 27. Data: 2006-09-23 19:38:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > A jakie prawo zabrania mu oglądać CO pracownik robi? Poprosze o jakis
    > konkretny artykul na ktorym oprzesz swoja wypowiedz.

    A to już zależy, jak dokładnie podgląda.

    Skąd i dokąd latają pakiety to IMHO może sobie patrzeć.

    Ale podglądanie treści pakietów - o, to już IMHO przestępstwo.

  • 28. Data: 2006-09-23 20:34:36
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > A po co od razu mierzysz tak wysoko? Słyszałeś o przypadku żeby ktoś kogoś
    > pozwał za naruszenie Art. XX Konstytucji RP?

    Nie slyszalem. Pytales sie o artykul, to podalem.
    Jednak naruszanie konstytucji w normalnym panstwie
    jest zakazane. Ty masz inny poglad w tej sprawie?

    > No wiec? Jak to sie ma do pytania z początkowego posta?

    Ano tak sie ma, ze jesli na ekranie jest korespondencja prywatna,
    a pracodawca to oglada , to wtedy narusza ten artykul, ktory
    podalem, a ktory sie Tobie nie podoba, ze podalem.

    > To już inna sprawa.

    Czyli: z faktu ze cos jest wlasnoscia pracodawcy, nie wynika
    ze pracodawca moze z ta wlasnoscia robic co mu sie podoba.
    Tak jest z toaleta pracodawcy, ale rowniez z ekranem monitora
    pracodawcy, nosnikami informacji itd

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 29. Data: 2006-09-23 20:46:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *scream* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Gdyby to byl prywatny komputer to bylbym w stanie sie z tym zgodzic. Ale tu
    > chodzi o firmowy komputer przeznaczony do wypelniania zadan jakie powierza
    > firma.

    Ale jaka norma uchylałaby w tej sytuacji przepisy o ochronie dóbr
    osobistych oraz ew. danych osobowych?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 30. Data: 2006-09-23 21:09:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 21:38:28 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale podglądanie treści pakietów - o, to już IMHO przestępstwo.

    E, nie bardzo. Poczytaj co jest pod tym linkiem, ktory podal Jotte.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl