  • 1. Data: 2006-09-22 21:18:35
    Temat: Przyszka zona i jej prawo do mieszkania
    Od: "machina" <mmm (at) home.pl>

    Witam,

    4 lat temu kupilem mieszkanie. W akcie notarialnym widnieja tylko moje dane.
    Za pol roku zenie sie i nie planuje spisywania zadnej intercyzy. Moja zona
    oczywiscie bedzie mieszkac ze mna i bedzie zameldowana w moim mieszkaniu.
    Jak wyglada sprawa z jej prawem do wlasnosc, itd? (czy jak to sie zowie)

    Mariusz

  • 2. Data: 2006-09-22 22:02:56
    Temat: Re: Przyszka zona i jej prawo do mieszkania
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "machina" <mmm (at) home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moja zona oczywiscie bedzie mieszkac ze mna i bedzie zameldowana w moim
    > mieszkaniu. Jak wyglada sprawa z jej prawem do wlasnosc, itd? (czy jak to

    Panie Mariuszu w świetle prawa to Pan będzie właścicielem. A czegoś
    konkretnie się Pan obawia ?

  • 3. Data: 2006-09-23 01:29:06
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    machina wrote:
> [...]
    > Jak wyglada sprawa z jej prawem do wlasnosc, itd? (czy jak to sie zowie)

    Ty będziesz miał prawo do mieszkania a ona do zamieszkiwania.

  • 4. Data: 2006-09-23 07:45:09
    Od: "kysio" <k...@c...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ef22l2$ff5$1@inews.gazeta.pl...

    > Ty będziesz miał prawo do mieszkania a ona do zamieszkiwania.

    jesli cos pojdzie nie tak i sie potem rozmyslicie to bedziesz mial klopot
    zeby ja
    wymeldowac - nie wiem czy przypadkiem nie jest tak ze trzeba dac lokal
    zastepczy ?

  • 5. Data: 2006-09-23 09:07:17
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    machina napisał(a):
> [...]
    > Jak wyglada sprawa z jej prawem do wlasnosc, itd? (czy jak to sie zowie)

    intercyza wskazana, bo ulatwia zycie:-)
    z chwila zawarcia zwiazku malzonka bedzie ustawowo wspolwlascicielem,
    z wszystkimi tego stanu konsekwencjami, np. zgoda na rozporzadzenie
    tym mieszkaniem. (oczywiscie przy podziale majatku, rozwodzie, bez
    trudu udowodnisz ze to majatek kawalerski)

    meldunek nie ma nic do wlasnosci, stwierdza tylko fakt mieszkania

    niezaleznie od powyzszego malzonka ma prawo do mieszkania w tym lokalu
    jako lokator, a w przypadku rozwodu - jesli spelnia kryteria - gmina
    winna jej dac lokal zastepczy (bez niego nie ma ewe. eksmisji).
    prawa lokatorskie przysluguja jej bez wzgledu na to, czy jest
    intercyza czy nie.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 6. Data: 2006-09-23 09:09:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Bungo napisał(a):
    > z chwila zawarcia zwiazku malzonka bedzie ustawowo wspolwlascicielem

    nie będzie

    > , z
    > wszystkimi tego stanu konsekwencjami, np. zgoda na rozporzadzenie tym
    > mieszkaniem.

    bzdura

    KG

  • 7. Data: 2006-09-23 09:18:39
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Bungo napisał(a):

    > z chwila zawarcia zwiazku malzonka bedzie ustawowo wspolwlascicielem

    Ciekawa teza ale niestety nie dająca się obronić w świetle art.33 pkt 1
    kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.Właścicielem mieszkania będzie tylko
    i wyłącznie pytający.

  • 8. Data: 2006-09-23 11:29:04
    Od: "machina" <mmm (at) home.pl>

    "intercomln" <i...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "machina" <mmm (at) home.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Panie Mariuszu w świetle prawa to Pan będzie właścicielem. A czegoś
    > konkretnie się Pan obawia ?
    Nie obawiam sie niczego :) Pytalem z ciekawosci :)

    Mariusz

  • 9. Data: 2006-09-23 16:43:56
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Bungo wrote:

    > intercyza wskazana, bo ulatwia zycie:-)
    > z chwila zawarcia zwiazku malzonka bedzie ustawowo wspolwlascicielem,

    nie będzie. I chyba tyle w tym temacie.

    > niezaleznie od powyzszego malzonka ma prawo do mieszkania w tym lokalu
    > jako lokator, a w przypadku rozwodu - jesli spelnia kryteria - gmina
    > winna jej dac lokal zastepczy (bez niego nie ma ewe. eksmisji).

    ze co ?

  • 10. Data: 2006-09-25 07:34:46
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    Bungo napisał(a):

    > intercyza wskazana, bo ulatwia zycie:-)

    Eee, idź sobie. W kwestiach prawa jesteś ignorantem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio