  • 81. Data: 2006-09-25 11:20:13
    Temat: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1i9amu2x9j95m.xe7oe8o25emq.dlg@40tude.net ===Tomy===
    <nic@z_tego.com> pisze:

    > Może to rozwieje wątpliwości niektórych zainteresowanych.
    > http://www.pb.pl/content.aspx?sid=7438&guid=09F3D99C
    -BF8B-451E-ADE2-7D1E97
    THNX, rozwiało.

    Jotte

  • 82. Data: 2006-09-25 18:02:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > PRacownik nie stawia sie do pracy (np. ma wypadek), akurat w dniu, kiedy
    > jestpodsumowawcze spotkanie z klientem. Telefon komorkowy pracownika
    > milczy. Myszlisz, ze sie bede tym przejmowal? Wysylam zastepce do jego
    > pokoju, ma wziac raporty i co tam jeszcze znajdzie i przyniesc do sali
    > na drugim pietrze.

    No i OK, ale to tak czy inaczej nie uprawnia do robienia mu kipiszu.
    Wszystko z zachowaniem proporcji. Pracownik nie powinien czytać gazety w
    pracy, pracodawca nie może mu zabronić przyniesienia kupionej prasy itd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 83. Data: 2006-09-25 18:05:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Co do broni - poproszę podstawę prawną, bo w ustawie o broni i amunicji
    > jakoś nie mogę znaleźć.

    I nie znajdziesz.
    A dlaczego nawet posłowie muszą zdawać broń wchodząc do gmachu sejmu?

  • 84. Data: 2006-09-25 18:07:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Debowski* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Dlaczego uważasz, że nie może wyraźnie zakazać trzymania
    > prywatnych rzeczy poza wyznaczonym miejscem (np. szafką w przebieralni).

    W zasadzie masz rację, jednak to będzie oczywiście zależało od
    rodzaju pracy. Co innego kopalnia, huta, produkcja płyt DVD, reaktor
    atomowy, co innego biuro itd.

    > Czy pracownik może trzymać w
    > pracy swoje prywatne rzeczy wszędzie i w dowolnej ilości?

    Niewątpliwie nie może, ale od tego znów jest zakaz nadużycia prawa.

  • 85. Data: 2006-09-25 19:36:06
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > No i OK, ale to tak czy inaczej nie uprawnia do robienia mu kipiszu.

    Osobiscie nawet bym ni pomyslal o przeszukiwaniu w celu znalezienia
    prywatnej korespondencji ;) Mnie to akurat nie przeszkadza, bo rozliczam
    na podstawie wynikow pracya nie ilosci godzin podbitych na karcie...

    Ale zdaje tez sobie sprawe, ze ludzie sa rozni, zarowno po jednej jak i
    po drugiej stronie barykady...

    > Wszystko z zachowaniem proporcji. Pracownik nie powinien czytać gazety w
    > pracy,

    Aaa to juz zalezy, czym si epracownik ma zajmmowac :)

    > pracodawca nie może mu zabronić przyniesienia kupionej prasy itd.

    Zgadzam sie :)

  • 86. Data: 2006-09-26 01:37:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    j...@b...pl wrote:
    [ciach]

    > A słyszałeś o odpowiedzialności pracodawcy za molestowanie seksualne?

    Tylko jeśli sam molestował lub temu molestowaniu sprzyjał (tzn, osoba
    molestowana mu się skarżyła, a on nic...)

    > A kto płaci za abonament radiowotelewizyjny i podlega ewentual;nym kontrolom?

    A to zależy - jeśli sprzęt należy do firmy, to firma, ale jeśli
    pracownik sobie przyniósł swoje radyjko (w telefonie np.) to jest ot
    jego prywatna broszka.

    > A kto odpowiada za nielegalny software i inne elektroniczne pierdułki na
    > komputerach? I za każdą wpadke płaci?

    Ten, kto przestępstwo popełnił.

    Jak pracownik wniósł na teren narkotyki, to odpowiadać za posiadane też
    będzie tylko pracownik.

    [ciach]

    > Nie. Ale kiedy wynajmiesz pokój w swoim mieszkaniu i dasz wynajmującemu dostęp
    > do swojej lini internetowej, to lepiej się pilnuj.

    Kłamiesz.

    > Pamietasz o nieborakach, którzy wynajmowali mieszkania z linią telefoniczna bez
    > zmiany abonenta w TP SA? Opłacają często milionowe rachunki. Oni, nie
    > wynajmujący.

    Mylisz odpowiedzialność cywilną z odpowiedzialnością karną.

    Jeśli wypożyczę np. film na kasecie wideo i udostępnię go komuś, kto go
    gdzieś zgubi i odnajdzie po tygodniu, to ja za potem zapłacę za
    przetrzymanie - ale oczywiście mogę ewentualnie domagać się zwrotu
    wydatku od tego, kto się do tego przyczynił (oczywiście bez gwarancji i
    pod warunkiem, że wiedział o konsekwencjach i obiecał oddać na czas).

    Ty natomiast twierdzisz, że jak ktoś taką kasetą zatłucze kogoś, to ja
    odpowiadam za morderstwo ;>

  • 87. Data: 2006-09-26 22:03:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > I nie znajdziesz.
    > A dlaczego nawet posłowie muszą zdawać broń wchodząc do gmachu sejmu?

    Sejm to IMHO może podpadać pod obiekt wymagający szczególnej ochrony...