  • 1. Data: 2002-11-23 13:57:18
    Temat: Molestowanie
    Od: "mentis" <m...@...pl>

    Witam.

    Jestem ciekaw jak prawo widzi sprawe molestowania sekxualnego. Zalozmy, ze
    pewna dziewczyna byla molestowana sexualnie w dziecinstwie i dopiero teraz
    jest powiedzmy w stanie o tym mowic. Na co moze liczyc taka osoba, czy moze
    np. zalozyc sprawe swojemu ojcu. Co w ogole w takiej sytuacji mozna zrobic.
    Chcialbym wiedziec, bo chcialbym pomoc tej osobie jakos.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-11-23 14:50:19
    Temat: Re: Molestowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Radzę Ci, byś przed podjęciem poważniejszych kroków sprawdził fakty. Na ile
    wiarygodne informacje posiadasz o zdarzeniach. Czy ktoś poza dziewczyną może
    to choćby częściowo potwiedzić? Wiesz, nastolatki w pewnym wieku wchodzą w
    konflikt z rodzicami i sa skłonne do konfabulacji. No i ostatnia
    konstatacja: Czy warto? Dziewczyna jest dorosła i pewnie w tej chwili ze
    strony ojca już jej nic nie grozi. Co się stało, to sie stało. Czy warto
    wszczynać wojnę, z której chyba nikt zwycięsko nie wyjdzie. Jedna jak i
    druga strona poniesie spore straty moralne, a gdzie wygrany? No i czy po
    wielu latach będzie można pewne fakty ocenić obiektywnie. Wiesz, moim
    zdaniem bieg czasu pewne poglądy wypacza.
    Nie znam szczegułów, ale generalnie jednak odradzam robienie z tego afery o
    ile tylko w chwili obecnej nic nie zagraża samej zainteresowanej, albo np.
    jej młodszemu rodzeństwu. No bo jeśli miałoby to komuś pomóc, to nie ma
    sprawy. Generalnie przedawnienie będzie wynosić 10 lat, bo akurat wszystkie
    możliwe kwalifikacje przedawniają się po takim okresie.

  • 3. Data: 2002-11-24 18:37:56
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    Generalnie zgadzam sie z Robertem - o ile nie ma innych dzieci, ktore bylyby
    zagrozone, to po latach robienie afery moze byc juz bez sensu. W koncu
    zeznawanie o tych przezyciach przed sadem dla tej dziewczyny bedzie trudnym
    doswiadczeniem i nie wiem, czy jest sens ja na to narazac. Jak rozumiem
    jednak jest dorosla i sama podejmie decyzje. Jesli ojciec ma kontakt z
    innymi dziecmi i stanowi dla nich zagrozenie, to polecam kontakt np. z
    Fundacja Dzieci Niczyje (www.fdn.pl) albo z ktoryms z biur kryzysowych ich
    liste znajdziesz np. na stronach akcji Zly Dotyk (http://zlydotyk.onet.pl).
    Uzyskasz tam pomoc w przeprowadzeniu sprawy.

    Pozdrowienia,
    Kuba

    --
    Fundacja Kidprotect - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl

  • 4. Data: 2002-11-24 19:44:49
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    mentis wrote:
    > Jestem ciekaw jak prawo widzi sprawe molestowania sekxualnego. Zalozmy, ze

    Nie widzi bo nie ma czegoś takiego jak "sexualne"

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 5. Data: 2002-11-24 20:37:08
    Od: "mentis" <m...@...pl>

    > Fundacja Dzieci Niczyje (www.fdn.pl) albo z ktoryms z biur kryzysowych ich
    > liste znajdziesz np. na stronach akcji Zly Dotyk
    (http://zlydotyk.onet.pl).
    > Uzyskasz tam pomoc w przeprowadzeniu sprawy.

    Dzieki ogromne.
    W sumie chodzilo mi o wlasnie tego typu informacje przynajmniej jakies
    wsparcie i dalej juz pobiegniemy sami.
    thx

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-11-25 09:45:23
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Mentis zadał konkretne pytanie, a Ty się czpiasz.
    Wszyscy wiedzą o co mu chodzi, a to nie jets grupa
    dyskusyjna ortograficzna.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 7. Data: 2002-11-25 16:08:19
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> popełnił 24 lis 2002 na pl.soc.prawo utwór

    > Nie widzi bo nie ma czegoś takiego jak "sexualne"
    Czy mnie się dobrze wydaje, że na news obowiązuje pisana/niepisana zasada,
    iż literówki, błedy ortograficzne i gramatyczne TRZEBA wytykać
    ale na PRIV!!!
    bo mam wątpliwości

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2002-11-25 22:32:09
    Od: "mentis" <m...@...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widzi bo nie ma czegoś takiego jak "sexualne"

    Z tego co widze, to prawo jak dotad slabo widzi takie slowa jak dialer lub
    internauta...

    Pozdrawiam i tez zycze powodzenia