  • 1. Data: 2002-11-23 09:06:32
    Temat: Programy freeware
    Od: "Adam Boduch" <a...@4...net>

    Chcialbym na plycie CD umiescic programy typu freeware, a nastepnie
    sprzedawac cala plytke, powiedzmy za 10 zl, tak jak to robia gazety
    komputerowe. Mam pytanie: czy musze miec zgode (pisemna) autorow tych
    wszystkich programow, ktore sa... no - darmowe!?
    --
    Adam Boduch <a...@4...net>
    Serwis o programowaniu: http://4programmers.net

  • 2. Data: 2002-11-23 09:35:56
    Temat: Re: Programy freeware
    Od: "Marras" <m...@i...pl>

> [...]
    > komputerowe. Mam pytanie: czy musze miec zgode (pisemna) autorow tych
    > wszystkich programow, ktore sa... no - darmowe!?
    Nie

  • 3. Data: 2002-11-23 10:47:56
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    Pewna osoba na tej grupie, czyli "Marras" <m...@i...pl> napisała nam
    oto tak:

    > Nie

    I można taką płytę legalnie sprzedawać???

  • 4. Data: 2002-11-23 10:48:53
    Od: "frutis" <f...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Boduch" <a...@4...net> napisał w wiadomości
    > Chcialbym na plycie CD umiescic programy typu freeware, a nastepnie
    > sprzedawac cala plytke, powiedzmy za 10 zl, tak jak to robia gazety
    > komputerowe.
    z tego co wiem płytka jest za darmo a płaci się jedynie za gazetę
    czasem jest napisane na płytce: Nie na sprzedaż
    frutis

  • 5. Data: 2002-11-23 12:02:35
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@w...pl>

> [...]
    | komputerowe. Mam pytanie: czy musze miec zgode (pisemna) autorow tych
    | wszystkich programow, ktore sa... no - darmowe!?

    Poczytaj licencję freewerowych programów, czasami autor nie pozwala na taką
    dystrybucję. Wtedy musisz od autora uzyskać [wykupić ?] pozwolenie.

    --
    Gregory - Poznaniak
    Pyrlandczyk z krwi i kości

  • 6. Data: 2002-11-23 13:23:07
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    Pewna osoba na tej grupie, czyli "Marras" <m...@i...pl> napisała nam
    oto tak:

    > Nie

    I można taką płytę legalnie sprzedawać???

    Jeśli pozwalają na to licencje i, jak mawiają, "znajdzie się głupi, co
    kupi" - to tak.

    Nie musisz? Nie plac! ZERO za karte Visa Electron!

  • 7. Data: 2002-11-23 13:53:30
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie

    Nie wprowadzaj czlowieka w blad, tylko najpierw poczytaj licencje.

    Nikt, kto daje ci cos za darmo nie pozwoli na to, bys ty mogl potem
    na tym zarabiac.
    Bez absurdow.

    GreG

  • 8. Data: 2002-11-23 15:05:38
    Od: "Adam Boduch" <a...@4...net>

    > Poczytaj licencję freewerowych programów, czasami autor nie pozwala na
    taką
    > dystrybucję. Wtedy musisz od autora uzyskać [wykupić ?] pozwolenie.

    Powiem tak: mam strone internetowa (www.4programmers.net) i chcialbym
    umozliwic odwiedzjacym kupno plyty CD zawierajacej wersje off-line. Tylko
    wlasnie niektore pliki, ktorych jest sporo nie sa mojego autorstwa i stad
    moje pytanie.

  • 9. Data: 2002-11-23 16:25:33
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > Nie wprowadzaj czlowieka w blad, tylko najpierw poczytaj licencje.
    >
    > Nikt, kto daje ci cos za darmo nie pozwoli na to, bys ty mogl potem
    > na tym zarabiac.
    > Bez absurdow.

    Cóż, można nie sprzedawać "programów" tylko "płytę z zawartością".
    Wtedy jest OK
    TS

  • 10. Data: 2002-11-23 17:49:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Nov 2002, GreG wrote:
    [...]
    >+ Nikt, kto daje ci cos za darmo nie pozwoli na to, bys ty mogl potem
    >+ na tym zarabiac.
    >+ Bez absurdow.

    Weź np.:
    http://vms.process.com/ftp/vms-freeware/FILESERV/
    i przeczytaj licencję od virtual disk drivera.
    (VDD, VDSTEP2)

    Być może jeszcze nie spotkałeś się z pojęciem "public domain",
    ale to nie powód żebyś rzucał cytatami jak wyżej (IMHO).

    BTW: VDDRIVER to jest dość użyteczne oprogramowanie.
    Wybacz że na VMSa ;) ale to pierwszy przykład który mi
    się nawinął.

    Pozdrowienia, Gotfryd