  • 1. Data: 2002-11-23 08:49:37
    Temat: Stowarzyszenie
    Od: "Mikolaj" <m...@n...box43.gnet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow!
    Czy moglibyscie mi powiedziec ile osob minimum moze zalozyc stowarzyszenie?
    Czy jest w ogole sens zakladania stowarzyszenia uzytkownikow sieci lokalnej
    w bloku, gdzie podpietych ma byc 5-6 mieszkan?

    z gory dzieki,
    Mikolaj

  • 2. Data: 2002-11-23 10:45:43
    Temat: Re: Stowarzyszenie
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    Użytkownik "Mikolaj" <m...@n...box43.gnet.pl> napisał...
    > Czy moglibyscie mi powiedziec ile osob minimum moze zalozyc
    stowarzyszenie?

    Minimalna liczba czlonkow stowarzyszenia to 15 osob, jesli nawet juz po
    rejestracji liczba czlonkow spadnie ponizej 15 osob, to stowarzyszenie
    przestaje istniec.

    > Czy jest w ogole sens zakladania stowarzyszenia uzytkownikow sieci
    lokalnej
    > w bloku, gdzie podpietych ma byc 5-6 mieszkan?

    Ciezko powiedziec, ale biorac pod uwage demokratyczny z natury charakter
    stowarzyszenia, to wydaje mi sie to najlepszym sposobem w Twoim przypadku. O
    ile oczywiscie chcecie decydowac razem. Innym rozwiazaniem moze byc
    zalozenie np. spolki cywilnej albo zarejestrowanie przez jedna osobe
    dzialalnosci gospodarczej i wystawianie uzytkownikom sieci faktur, ale wtedy
    ta osoba bierze na siebie ryzyko zwiazane z tym, ze ktorys z uzytkownikow
    przestaje placic.

    Pamietaj, ze sad ma ustawowo 3 miesiace na zarejestrowanie lub odmowe
    rejestracji stowarzyszenia. Sporo informacji o stowarzyszeniach znajdziesz
    na www.ngo.pl.

    Pozdrowienia,
    Kuba

    --
    Fundacja Kidprotect - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl

  • 3. Data: 2002-11-25 17:28:29
    Od: "Wojtek" <w...@N...gazeta.pl>

    Mikolaj <m...@n...box43.gnet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Mikolaj
    >
    >jest jeszcze inne wyjscie - odsyłam do ustawy o stowarzyszeniach, mianowicie
    mozna załozyc stowarsyszenie gdy liczba członków jest mniejsza niż 15 jesli
    dobrze pamietam wystarczy 5 osó ale musisz sprawdzic ( takie stowarzyszenie
    nie korzysta ze wszystkich przywilejów tego zwykłego ) ale po co Ci lepsze ???