    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Moje/nie moje kable TV ?
    Date: Fri, 25 Nov 2016 11:27:14 +0100

    Jakieś 19 lat temu odbierałem mieszkanie spółdzielcze własnościowe.
    Mogłem sam ustalać aranżację (ściany, gniazdka) z rozliczeniem za
    różnicę względem projektu wyjściowego.
    Zażyczyłem sobie dodatkowego gniazdka TV w innym pokoju i zapłaciłem za
    jego instalację i dociągnięcie kabla.
    Byłem święcie przekonany, że kable TV w moich ścianach są moje.

    Mieliśmy TV osiedlową. Ostatnio płaciłem chyba 22zł za 40 kanałów
    (mieszkańcy decydowali o ich doborze).
    Jakaś kontrola zwróciła uwagę, że spółdzielnia nie ma prawa zajmować się
    dystrybucją sygnału TV i musi to komuś sprzedać.
    Sprzedała jakiejś małej firmie znajomego prezesa spółdzielni (mamy już
    innego prezesa, a tamten podobno pracuje już w tej firmie).

    Nie podpisałem umowy, bo ciekawe programy pojawiały się dopiero w
    najdroższym zestawie kanałów.

    Jakiś rok temu zapytałem w spółdzielni i oni mówią, że prawo jest takie,
    że musieli sprzedać instalację razem z tymi _moimi_ kablami.

    Prawda to?
    Mam poczucie, że ktoś mi ukradł moje kable. Gdybym miał tylko jeden
    zgodnie z projektem to może nie miałbym takiego poczucia.
    Z jakich przepisów to wynika?
    P.G.