  • 11. Data: 2017-04-14 11:58:58
    Temat: Re: Misiewicze
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Komisja PIS stwierdzila, ze Misiewicz nie ma kwalifikacji do pelnienia
    > funkcji w sferze zycia publicznego, czy spolkach skarbu panstwa.
    >
    > No i dobrze ... ale zaraz - jakim prawem ?
    >
    > Komisja to go moze z partii wyrzucic, ale z administracji publicznej
    > ... nastala era sadow partyjnych ?
    >
    > J.

    A na jakie stanowiska Misiewicz ma szansę "bez wsparcia PiS"?
    AFAIR Według opozycji "nie w tej kategorii (płacowej)".
    Totalna opozycja myli się totalnie? :-)

    To nie prawo ale polityczna praktyka sprawowania władzy "w granicach prawa".

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2017-04-14 11:59:52
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-04-14 o 11:50, Olin pisze:

    > Nie pamiętam, żeby za któregokolwiek z poprzednich rządów wyroki sądów były
    > nazywane opiniami kolesi i ignorowane, a o obsadzie spółek Skarbu Państwa
    > decydowały jakieś partyjne komisje.

    I które przepisy się w związku z tym zmieniły?
    A o obsadzie spółek Skarbu Państwa, przed Kaczyńskim, nie decydowali
    politycy ze zwycięskich partii tylko kto?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 13. Data: 2017-04-14 13:45:14
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2017-04-14 o 11:58, A. Filip pisze:

    > A na jakie stanowiska Misiewicz ma szansę "bez wsparcia PiS"?

    Na każde jakie sobie tylko zamarzy. Tak jak do tej pory.

    Różnica będzie tylko taka, że jak ktoś się przyczepi, to będą mogli
    powiedzieć: "ale czego się czepiacie, przecież misiek nie jest z pis i
    partia nie ma z tym nic wspólnego".
    Misiewiczom jest bez różnicy czy mają "wsparcie pis" czy nie mają.

    Dopóki opinia publiczna nie dowie się jakim cudem gościu bez kompetencji
    dostaje takie stanowiska, dopóty kasa będzie się zgadzać niezależnie od
    wsparcia czy braku wsparcia ze strony pis.

    O wsparciu nie decyduje pis, tylko konkretni ludzie, a misiewicze mają
    wylane na to czy są w pis czy nie. Tego pokroju ludzie podłożą się
    każdemu, niezależnie od partyjnej etykiety.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2017-04-14 14:11:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 11:59:52 +0200, Wojtek napisał(a):

    > I które przepisy się w związku z tym zmieniły?
    > A o obsadzie spółek Skarbu Państwa, przed Kaczyńskim, nie decydowali
    > politycy ze zwycięskich partii tylko kto?

    Rzecz polega na tym, że nie wszystkie nasze skarby narodowe nie zostały
    sprywatyzowane na początku transformacji, a teraz już nikt tego nie zrobi,
    bo jest za dużo dobrze płatnych posad do rozdania swoim.

    Wcześniej jednak tu i ówdzie odbywały się nawet jakieś konkursy, a
    członkowie zarządów i rad nadzorczych mieli jakie takie kwalifikacje.
    Na fali dobrej zmiany nadleciała szarańcza, która nie zna żadnych granic
    obciachu i bezczelności. Osoby pokroju słynnej pani Janiny, czy Jasińskiego
    nie bywały prezesami Orlenu.

    Uciekasz jednak od głównego problemu, że o tym, kto może zasiadać w
    spółkach Skarbu Państwa decyduje - nie wiadomo na jakiej podstawie - jakaś
    kuriozalna komisja, w dodatku z udziałem cara intelektu, jakim jest
    bezsprzecznie Suski.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

  • 15. Data: 2017-04-14 14:21:07
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-04-14 o 14:11, Olin pisze:

> [...]
    > spółkach Skarbu Państwa decyduje - nie wiadomo na jakiej podstawie - jakaś
    > kuriozalna komisja, w dodatku z udziałem cara intelektu, jakim jest

    Tak było zawsze. Tylko, że dla Ciebie prawdopodobnie, gdy rządzili
    "nasi" to do spółek SP szli sami fachowcy. A teraz gdy rządzą "oni"
    to idą sami politykierzy, bez kwalifikacji.

    Czy zmieniło się prawo, dot. zajmowania stołków w spółkach SP, od czasu
    "dobrej zmiany"?

    Spółki Skarbu Państwa są właśnie po to, by politycy, wygrywający zawody,
    mieli ciepłe posady. I to dotyczy tak "naszych" jak i "onych". Jest to
    chore, ale tego nie chcą zmienić ani "nasi" ani "wasi".

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 16. Data: 2017-04-14 14:48:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >sądów były
    >nazywane opiniami kolesi i ignorowane, a o obsadzie spółek Skarbu

    O obsadzie jak najbardziej decydowaly partyjne komisje, tyle ze
    nieformalne i tajne.
    Innymi slowy opinia kolesi :-)
    Ale dzieki temu mozna bylo mowic, ze o obsadzie decyduje minister, i
    obsadza zgodnie ze swoimi kompetancjami.

    A teraz jakas partyjna komisja jawny sprzeciw wyraza :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-04-14 15:00:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zawody, mieli ciepłe posady. I to dotyczy tak "naszych" jak i
    >"onych". Jest to chore, ale tego nie chcą zmienić ani "nasi" ani

    Sie zmienilo,
    2259
    2260

    I to chyba nawet calkiem dobra ustawa, patrzac po skrocie
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/992352,warunki
    dla-kandydata-na-czlonka-rady-nadzorczej-spolek-skar
    bu-panstwa.html
    https://www.msp.gov.pl/pl/polityka-wlascicielska/egz
    aminy-dla-kandydatow/30090,Egzaminy-dla-kandydatow-n
    a-czlonkow-RN.print

    Tylko ... PIS rzadzi rok dluzej
    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/5160
    33,pielegniarka-rada-nadzorcza-mackiewicz-sasiak-ene
    rga-energa-operator-pis-prawo-i-sprawiedliwosc.html

    Jak myslicie - zdala egzamin ?
    Choc jesli minister powolal komisje, to moze i zdala :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-04-14 15:03:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 14:21:07 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Tak było zawsze. Tylko, że dla Ciebie prawdopodobnie, gdy rządzili
    > "nasi" to do spółek SP szli sami fachowcy. A teraz gdy rządzą "oni"
    > to idą sami politykierzy, bez kwalifikacji.

    Dawniej też różnie bywało, ale nawet za pierwszego PiS 2005-2007 nie
    odbywało się z taką ostentacją i butą. W spółkach energetycznych nie
    zasiadały panie, które Tuskowi albo Millerowi pożyczały pieniądze.

  • 19. Data: 2017-04-14 15:04:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 14:48:41 +0200, J.F. napisał(a):

    > A teraz jakas partyjna komisja jawny sprzeciw wyraza :-)

    Nie pozostaje mi nic innego, jak zgodzić się, że zaszła dobra zmiana.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 20. Data: 2017-04-14 15:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Dawniej też różnie bywało, ale nawet za pierwszego PiS 2005-2007 nie
    >odbywało się z taką ostentacją i butą. W spółkach energetycznych nie
    >zasiadały panie, które Tuskowi albo Millerowi pożyczały pieniądze.

    Jestes pewien ? Moze tylko sie lepiej kamuflowaly :-)

    Ale akurat ta pani to ma fachowe referencje
    http://www.gkpge.pl/relacje-inwestorskie/grupa/wladz
    e/janina-goss
    (i to nawet za Tuska)

    No i ... czy nie mozna wyciagnac wniosku, ze skoro ma pieniadze, to
    sie na nich zna ? :-)

    J.