    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Mir domowy
    Date: Tue, 24 Jul 2018 10:47:16 GMT

    On 2018-07-24, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A ja cały czas nie wiem, dlaczego tu nie stosuje się art 337.

    Problem jest MZ nienaruszalności posiadania. Tzn. art. 337 się zapewne
    stosuje, ale droga jaka jest to wiadomo. Natomiast fakt jest taki, że
    ten kto posiada (ma w faktycznym władaniu) to widać, że posiada.
    Naruszenie tego posiadania przez wdarcie się do mieszkania to będzie
    naruszenie mru. Tyle może stwierdzić policjant.

    Natomiast nie może on tak sobie na miejscu stwierdzić jakie zależności
    cywilno prawne są pomiędzy posiadaczem a włąścicielem. Od tego jest sąd.

    --
    Marcin