    From: "rowerzyk" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mieszkanie w spadku, a udziały czlonkowskie.
    Date: Tue, 14 Feb 2006 20:15:49 +0000 (UTC)

    Witam.

    Sprawa dotyczy własnościowego mieszkania w spółdzielczym bloku.
    Po śmierci głównego lokatora cały spadek, wyrokiem sądu przeszedł na jego
    jedyną córkę.
    Zarząd spółdzielni właśnie przysłał pismo, że została przyjęta w poczet
    członków i że w ciągu miesiąca ma wpłacić blisko 700 zł
    tytułem "wpisowego", "udziału" i "opłaty na fundusz społeczny i oświatowo-
    kulturalny"
    Jeżeli nie wpłaci, czeka ją wykreślenie z rejestru członków i podwyżka
    czynszu.

    W związku z tym mam takie pytania:
    Czy udziały nie powinny przejść na nią wraz ze spadkiem?
    Czy jest jakiś sposób aby uniknąć tej opłaty?
    Do kogo ewentualnie udać się po pomoc?

    Przeglądałem trochę google, ale nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli szukałem nie
    dość starannie - przepraszam.

    Pozdrawiam
    Krzysiek