  • 1. Data: 2007-04-18 06:39:13
    Temat: Mieszkanie od developera a roszczenia w stosunku do działki
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Mam wątpliwości dotyczące własności działek zakupionych przez developera, z
    którym zamierzam podpisać umowę przedwstępną.
    Sytuacja przedstawia się następująco:
    Developer kupił działki od rodzin ("rodzina nr 1", "rodzina nr 2"), które
    nabyły je przez zasiedzenie, potwierdzone przez sąd w 2005 r. Działki te
    (1294 m2 oraz 600 m2) mają być wyodrębnione z większej całości. W umowie
    kupna-sprzedaży pomiędzy developerem a rodzinami jest wniosek o wprowadzenie
    w dziale I KW podziału geodezyjnego działki oraz wniosek o odłączenie z
    pierwotnej KW tych działek i przeniesienie ich do innej KW, gdzie developer
    wpisany jest jako właściciel.
    W pierwotnej księdze wieczystej w III części natknęłam się na następujące
    zapisy:
    1) "Ostrzeżenie celem zabezpieczenia prawa o powzdanie parceli obszaru 1875
    m2, bliżej określone w kontrakcie kupna-sprzedaży z dnia 26-08-1935 r.,
    nr..., notariusza .... na rzecz ..."
    2) "Ostrzeżenie celem zabezpieczenia prawa o powzdanie parceli obszaru 1530
    m2, bliżej określone w kontrakcie kupna-sprzedaży z dnia 03-07-1935 r.,
    nr..., notariusza .... na rzecz ..."
    3), 4), 5) - ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości - budowa
    infrastruktury technicznej
    6) Ostrzeżenie o niezgodności KW z rzeczywistym stanem prawnym, polegające
    na nieujawnieniu "rodziny nr 1" jako właścicieli działki o numerze... oraz
    "rodziny nr 2" jako właścicieli działki o numerze... w miejsce wpisanego w
    tej księdze właściciela ... .

    Bardzo niepokoją mnie wpisy-ostrzeżenia 1) i 2) (doczytałam że "powzdanie" =
    wyrażenie zgody zbywcy i nabywcy na przeniesienie własności) ). Czy to
    oznacza, że jeśli znajdą się spadkobiercy właścicieli z 1935 r. mają oni
    prawo upomnieć się o swoją własność? Jak ma się do tego nabycie własności
    przez zasiedzenie? Co jest "silniejsze"? I - przede wszystkim - czy po
    przeniesieniu tych działek do nowej KW, przeniesione zostaną również wpisy o
    roszczeniach 1) i 2)?

    Z lektury pierwotnej KW wynika, że odłączono już od kilka działek.

    Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki i podpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie
    ae

  • 2. Data: 2007-04-19 04:39:44
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Odswiezam temat

  • 3. Data: 2007-04-19 08:06:10
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    AlterEgo <a...@w...pl> napisał(a):

    > Odswiezam temat

    To jest Usenet, nie forum Onetu. Żadne "odświeżanie" nie pomoże, bądź łaskawe
    nie śmiecić.

    --
    JoP